
Τα αλλάζει όλα η BMW στα ηλεκτρικά της μοντέλα
Στα τέλη του 2025, η BMW εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την πλατφόρμα Neue Classe.
Θα ξεκινήσει με το διάδοχο μοντέλο της BMW iX3, αλλά η πλατφόρμα θα επεκταθεί σε όλες τις σειρές μοντέλων.
Το επίκεντρο αυτής της εξέλιξης είναι η έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive (Gen6), η οποία βασίζεται για πρώτη φορά σε αρχιτεκτονική 800 V.
Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης με ειδικά ανεπτυγμένες στρογγυλές κυψέλες αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα κατά 20%, ενώ η ταχύτητα φόρτισης και η αυτονομία βελτιώνονται κατά 30% η καθεμία.
Μια καινοτόμος προσέγγιση «pack-to-open-body» ενσωματώνει το πακέτο μπαταρίας απευθείας στο αμάξωμα, εξοικονομώντας χώρο και βάρος και αυξάνοντας τη δομική σταθερότητα.
Επιπλέον, η τεχνολογία cell-to-pack επιτρέπει την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των κυψελών της μπαταρίας.
Κεντρικό στοιχείο του νέου συστήματος κίνησης είναι το BMW Energy Master, μια μονάδα ελέγχου που αναπτύχθηκε από την BMW και ρυθμίζει όλες τις ροές ενέργειας στο όχημα.
Η αρχιτεκτονική επιτρέπει επίσης την αμφίδρομη φόρτιση, ώστε τα οχήματα να μπορούν όχι μόνο να απορροφούν ενέργεια, αλλά και να την τροφοδοτούν στο δίκτυο ή σε άλλες συσκευές.
Η τεχνολογία eDrive του Gen6 ενσωματώνει διάφορες τεχνολογίες ηλεκτροκινητήρων, ενώ οι βελτιωμένοι μετατροπείς μειώνουν τις απώλειες ενέργειας κατά 40% και ταυτόχρονα μειώνουν το κόστος παραγωγής κατά 20%.
Ενώ οι ασύγχρονοι κινητήρες προέρχονται από προμηθευτές, οι κινητήρες τεχνολογίας EESM αναπτύσσονται από την ίδια την BMW και παράγονται στο εργοστάσιο Steyr.
Η BMW βασίζεται στη στρατηγική παραγωγής «Local for Local» για την ελαχιστοποίηση των γεωπολιτικών και οικονομικών κινδύνων.
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης θα παράγονται σε πέντε νέα εργοστάσια παγκοσμίως, ενώ το εργοστάσιο Landshut θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην παραγωγή ηλεκτρονικών ισχύος και εξαρτημάτων κινητήρων.
Η παραγωγή των πρώτων μοντέλων θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2025 με υψηλό επίπεδο αυτοματοποίησης.
Περίπου 400 ρομπότ θα αναλάβουν το 80% των διαδικασιών παραγωγής και η BMW εργάζεται ήδη για την αντικατάσταση των χειροκίνητων βημάτων εργασίας με ρομπότ ελεγχόμενα από τεχνητή νοημοσύνη.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-24 19:30:00