Auto

Τίτλοι τέλους για τη Northvolt, τώρα θα ξεσαλώσουν οι Κινέζοι

Η Northvolt, η οποία ανήκει εν μέρει στις Volkswagen και Goldman Sachs, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στη Σουηδία την περασμένη εβδομάδα. Για χρόνια αποτέλεσε την πιο αξιόλογη ελπίδα της Ευρώπης για να ανταγωνιστεί την κινεζική τεχνολογία στις μπαταρίες.

Τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά εδώ και καιρό. Τον περασμένο Νοέμβριο, η σουηδική Northvolt υπέβαλε αίτηση προστασίας πτώχευσης βάσει του Chapter 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ώστε να αναδιαρθρώσει τα χρέη της υπό δικαστική προστασία, με στόχο την ανάκαμψη αντί για τη διάλυση. Τώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, φαίνεται να κάνει το ίδιο και στη γενέτειρά της.

Ήταν που ήταν πίσω από τους Κινέζους οι Ευρωπαίοι στην τεχνολογία των μπαταριών, τώρα χάνουν και το πρωτοπαλίκαρό τους

Πολλοί στήριζαν τις ελπίδες τους στη Northvolt και τώρα ψάχνουν εναλλακτικές. Μεταξύ των οποίων η Porsche, που αναζητά λύσεις. Και η Scania, η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει άλλον προμηθευτή για τα πακέτα μπαταριών που χρειάζονται τα φορτηγά της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche και της Volkswagen, Oliver Blume, αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω την πτώχευση. Δήλωσε μόνο ότι παραμένει «πεπεισμένος» ότι θα ήταν καλύτερο για όλους εάν υπήρχε αξιόλογη παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO της Nio, το μισό τοπ 10 των κατασκευαστών θα είναι κινεζικό το 2035

Έχει απόλυτο δίκιο. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές στοιχημάτιζαν πολλά στη Northvolt για να μειώσουν την εξάρτησή τους από τους Κινέζους παραγωγούς μπαταριών. Όπως η CATL και η BYD. Ο Όμιλος VW πίστευε κάποτε ότι η σουηδική εταιρεία θα ήταν ένα από τα όπλα στα φαρέτρα του για να υπερκεράσει την Tesla.

Northvolt

Η συμφωνία των Γερμανών με τη Northvolt περιελάμβανε εκατομμύρια μετρητά που διατέθηκαν για την επέκταση του κατασκευαστή μπαταριών. Με τον απώτερο στόχο της ίδρυσης μιας κοινοπραξίας, ικανής να παράγει 40 GWh ετησίως. Η BMW ακύρωσε επίσης μια παραγγελία $2 δισεκατομμυρίων με τους Σουηδούς τον Ιούνιο, αφού ο προμηθευτής δεν μπόρεσε να εκπληρώσει μια συμφωνία που είχε υπογραφεί το 2020.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Προβλήματα με την μπαταρία για την ηλεκτρική Porsche Boxster

Το πρώην στέλεχος της Tesla και συνιδρυτής της Northvolt, Peter Carlsson, παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου λίγο μετά την κατάθεση του Κεφαλαίου 11 τον Νοέμβριο. Προηγουμένως, σχολίασε ότι η εταιρεία χρειαζόταν $1,2 δισεκατομμύρια για να σωθεί. 

Τη στιγμή που τα μετρητά της ανέρχονταν σε μόλις $30 εκατομμύρια, ποσό που αρκούσε για μία εβδομάδα λειτουργίας. Ενώ το συνολικό της χρέος άγγιζε τα $5,84 δισεκατομμύρια.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-16 07:03:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button