Ελλάδα

Τέμπη: Ξυλόλιο εντόπισε το Χημείο του Κράτους σε επτά δείγματα από τα συντρίμμια

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Mega, τον Μάιο του 2024 έγιναν δειγματοληψίες από τις φορτάμαξες και τις λαμαρίνες και 25 δείγματα απεστάλησαν στο Χημείο του Κράτους για ανάλυση.

Κατόπιν αποκαλύφθηκε πως έχει βρεθεί ξυλόλιο σε επτά από αυτά τα 25 δείγματα.

Πού εντοπίστηκε ξυλόλιο

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το ξυλόλιο εντοπίστηκε:

  • Στο υλικό από το εξωτερικό της 2ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου.
  • Στο υλικό από το εξωτερικό της 1ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου.
  • Σε υαλοβάμβακα από την 1η ηλεκτράμαξα του εμπορικού τρένου.
  • Σε υλικό από τον κινητήρα της ηλεκτράμαξας του επιβατικού τρένου.
  • Στο έδαφος βόρεια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης.
  • Στο έδαφος νότια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης.
  • Στο έδαφος στη βάση του ανατολικού επικλινούς των ραγών.

Λακαφώσης: «Ξυλόλιο και τολουόλιο βρέθηκαν σε 6 από 25 δείγματα της εμπορικής αμαξοστοιχίας»

Από την πλευρά του, ο ειδικός πραγματογνώμονας οικογενειών θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, Κώστας Λακαφώσης, υποστηρίζει πως δείγματα από ξυλόλιο και τολουόλιο εντοπίστηκαν σε 6 από 25 δείγματα της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

«Εχουν γίνει δειγματοληψίες από τις φορτάμαξες και τις λαμαρίνες τον Μάιο του 2024 και έχουν αποσταλεί στο Χημείο του Κράτους 25 δείγματα για ανάλυση. Μετά από 9 μήνες ανακαλύπτουμε ότι έχει βρεθεί ξυλόλιο και τολουόλιο πάνω στις λαμαρίνες στην πρώτη φορτάμαξα, στα ξύλα πάνω στις πρώτες δύο φορτάμαξες και σε ένα σημείο της τέταρτης και έξι διαφορετικά σημεία με ξυλόλιο και τολουόλιο στο μπροστινό μέρος της εμπορικής αμαξοστοιχίας, σημεία εξαιρετικά σημαντικά για τη διερεύνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λακαφώσης, μιλώντας νωρίτερα στο Mega.

«Εμείς ανακαλύψαμε το στοιχείο αυτό με 9 μήνες καθυστέρηση», τόνισε, λέγοντας πως «τα τελευταία έξι σημεία μπήκαν τώρα στη δικογραφία».

Νέα ηχητικά ντοκουμένα λίγες ώρες πριν τη σύγκρουση

Tην ίδια ώρα, νέα ηχητικά ντοκουμέντα από συνομιλίες σταθμαρχών και ρυθμιστών κυκλοφορίας το βράδυ της φονικής τραγωδίας των Τεμπών, την 28η Φεβρουαρόυ 2023, έρχονται στο φως.

Οι συνομιλίες, καταγράφουν τους ρυθμιστές να μην ξέρουν ακριβώς πού είναι το κάθε τρένο, λίγη ώρα πριν τη σύγκρουση.

Σταθμάρχης: Το 63 το άκουσες πουθενά;

Σταθμάρχης: Είναι στη Σίνδο.

Σταθμάρχης: Στη Σίνδο; Εντάξει, ωραία θα το στείλω κι αυτό.

Σταθμάρχης: Έγινε.

Σταθμάρχης: Εντάξει; Την ίδια διαδικασία, το νου μας.

Σταθμάρχης: Ναι.

Η επιβατική αμαξοστοιχία 63 ταξιδεύει αλλά οι σταθμάρχες λειτουργούν στα «τυφλά», υπολογίζοντας, στο περίπου, πού μπορεί να βρίσκεται.

Σταθμάρχης: Το 63 λέω που είναι;

Σταθμάρχης: Το 63 δεν ξέρω, ούτε στο Πλατύ δεν πρέπει να είναι ακόμα.

Σταθμάρχης: Α δεν έφτασε διασταύρωση εκεί;

Σταθμάρχης: Όχι, όχι, όχι.

Η επικοινωνία ανάμεσα στους σταθμάρχες συνεχίζεται. Το τρένο γεμάτο επιβάτες βρίσκεται στις γραμμές και ο σταθμάρχης της Λάρισας επικοινωνεί με άλλο συνάδελφό του για να μάθει πού βρίσκεται. Ταυτόχρονα όμως, έχει να διαχειριστεί άλλα δύο υπεραστικά, το ένα εκ των οποίων έχει μείνει στην περιοχή Ζάχαρη και στέλνει μηχανή για να το παραλάβει.

Σταθμάρχης: Έλα, έρχεται σε εσένα το 63;

Σταθμάρχης: Ναι έρχεται.

Σταθμάρχης: Α, ωραία, το σταματάς έτσι;

Σταθμάρχης: Ναι, ναι, ναι.

Σταθμάρχης: Το 2594 τι κάνει;

Σταθμάρχης: Ε θα το τραβήξω πίσω εγώ.

Σταθμάρχης: Εντάξει.

Σταθμάρχης: Πάει μηχανή. Άστο αυτό μη σε απασχολεί. Εσύ κοίτα το 2696, όπως πέρασε το 60. Το 63 το μουλαρώνεις εκεί.

Σταθμάρχης: Ναι, ναι , ναι.

Οι επικοινωνίες μεταξύ των σταθμαρχών δεν έχουν τέλος. Ταυτόχρονα μάλιστα, φαίνεται πως παίρνουν και εντολές από προϊστάμενο, οι οποίες, όμως, είναι ανεφάρμοστες.

Σταθμάρχης: Πήρε τηλέφωνο το Λιτόχωρο και μου είπε να σας δώσω γραμμή της καθόδου ελεύθερη για να στείλετε το τρένο.

Σταθμάρχης: Έτσι, από μόνος του πήρε τέτοια πρωτοβουλία;

Σταθμάρχης: Δε νομίζω, είπε θα επικοινωνήσει με τον προϊστάμενο.

Σταθμάρχης: Ποιον προϊστάμενο;

Σταθμάρχης: Έτσι, είχε πει ο Μ…

Σταθμάρχης: Γιατί ο προϊστάμενος από το σπίτι του κάνει κυκλοφορία;

Το χάος που κυριαρχεί στη διαχείριση των γραμμών είναι απερίγραπτο. Το παραδέχονται και οι ίδιοι οι υπάλληλοι. Τα τρένα ταξιδεύουν αλλά ο κλειδούχος έχει σχολάσει. Έτσι, σκέφτονται να φέρουν κάποιον, απ’ το σπίτι του.

Σταθμάρχης: Θα τον πάρει τηλέφωνο, σκέψου ότι αυτός μένει στην Κατερίνη.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ποιον θα πάρει τηλέφωνο, Κατερίνη;

Σταθμάρχης: Τον κλειδούχο.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Α, γιατί ο μικρός μου είπε σε κανένα μισάωρο το πολύ θα είναι εδώ ο κλειδούχος, άμα πούμε.

Σταθμάρχης: Ναι, ωραία, εντάξει, μακάρι να είναι.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Μμ, καλά.

Σταθμάρχης: Μακάρι να είναι.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το χάος.

Σταθμάρχης: Το χάος.

Σε άλλη ομιλία ακούγεται η σταθμάρχης των Νέων Πόρων να μιλά με άλλο σταθμάρχη και να σχολιάζουν έναν τρίτο συνάδελφό τους, λέγοντας πως είναι… γκαντέμης επειδή την ημέρα της τραγωδίας (και πριν από αυτήν), τίποτα δεν πήγαινε σωστά.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-17 20:07:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button