Auto

Συγκριτική δοκιμή: BMW i5 eDrive40 vs Mercedes-Benz EQE 350+

Για δεκαετίες η E-Class και η Σειρά 5 αποτέλεσαν το βαρύ πυροβολικό στον εμφύλιο μεταξύ Mercedes-Benz και BMW – όχι μόνο ως εκπρόσωποι στην απαιτητική κατηγορία των business saloon, αλλά και ως ιδανικοί εκφραστές των αξιών και της φιλοσοφίας των δύο εταιρειών.

Επάνω σε αυτή την παρακαταθήκη οι δύο κατασκευαστές κάνουν το επόμενο βήμα στο περιβάλλον της ηλεκτροκίνησης, επιλέγοντας ωστόσο μια διαφορετική προσέγγιση. Η δέσμευση της BMW στην ηλεκτροκίνηση έχει περισσότερο τη μορφή ευκαιρίας για διεύρυνση των προσφερόμενων επιλογών βάζοντας τα ηλεκτρικά μοντέλα δίπλα στα θερμικά, κάτω από τη σκεπή μιας κοινής γκάμας.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής η i5 έρχεται ως η ηλεκτρική εκδοχή της νέας «5άρας», η οποία παντρεύει την κληρονομιά και την παράδοση της Σειράς 5 με το νέο περιβάλλον της αυτοκίνησης.

Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα CLAR που χρησιμοποιούν και οι θερμικές εκδόσεις, έχει την ίδια αθλητικά κομψή σιλουέτα, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις σε λεπτομέρειες που χαρίζουν ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση προς όφελος της αυτονομίας, ενώ στο εσωτερικό μόνο οι συνθετικοί ήχοι με την υπογραφή του Hans Zimmer αποτελούν μαρτυρία της ηλεκτρικής υπόστασης.



Από την άλλη πλευρά, η Mercedes-Benz ακολουθεί μια διττή τακτική, η οποία πλησιάζει αυτή της BMW στα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα, όπως οι EQA και ΕQB, αλλά παράλληλα δίνει ένα πιο φουτουριστικό πρόσημο και μια πιο σαφή αποτύπωση της διαφορετικότητας στις μεγαλύτερες κατηγορίες.

Και αυτό είναι κάτι που δηλώνεται ακόμα και από το γεγονός πως η σχεδίαση της EQE έχει απομακρυνθεί από το κλασικό μοτίβο τριών όγκων, στο οποίο αντίθετα παραμένει πιστή η νέα E-Class, που για πολλούς είναι πιο φινετσάτη και γοητευτική.

Αντίστοιχη φιλοσοφία αισθητικής διαφοροποίησης αποτυπώνεται και στο εσωτερικό, όπου το παραδοσιακό ποιοτικό ύφος των μεγάλων Mercedes-Benz παντρεύεται με το φουτουριστικό στοιχείο της ψηφιακής τεχνολογίας μέσα από το πρίσμα μιας πιο λιτής σχεδιαστικής προσέγγισης.

Την ίδια στιγμή, όμως, το εσωτερικό επιδεικνύει και ορισμένα απτά πλεονεκτήματα που επιφέρει η εξειδικευμένη προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης.



Ενα από αυτά είναι η εξαιρετική ευρυχωρία που προσφέρει η αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα EVA2, την οποία σύστησε η ηλεκτρική ναυαρχίδα EQS. Παρά λοιπόν το μικρότερο μήκος σε σχέση με την i5, η EQE αξιοποιεί στο έπακρο το εντυπωσιακά μεγάλο μεταξόνιο των 3.120 mm για να εξασφαλίσει τον αέρα λιμουζίνας, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, που αναμφίβολα θα νιώσουν ξεχωριστοί.

Η BMW από την πλευρά της, αν και όχι τόσο γενναιόδωρη όσο η EQE, ανταποκρίνεται απόλυτα στις χωροταξικές απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάποιος από μια μεγάλη μπερλίνα 5 μέτρων, προσφέροντας μάλιστα ένα σαφές πλεονέκτημα 60 lt στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.









Το σίγουρο είναι ότι και τα δύο αυτοκίνητα, επιστρατεύοντας και τη σύγχρονη τεχνολογία συνθετικών υλικών και κυκλικής οικονομίας, προσφέρουν απλόχερα την απολαυστική αύρα πολυτέλειας με την οποία είναι εμποτισμένο το DNA των δύο γερμανικών εταιρειών.

Αντίστοιχα, και τα δύο μοντέλα λειτουργούν ως δήλωση της τεχνολογικής δυναμικής του ονόματος που εκπροσωπούν. Μην ξεχνάτε πως τόσο η BMW όσο και η Mercedes-Benz είναι από τους λίγους κατασκευαστές που έχουν επιλέξει την εξ ολοκλήρου in-house ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας για όλα τα μοντέλα τους στοχεύοντας στη μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων επικοινωνίας και ελέγχου.

Αμεση συνέπεια αυτής της επιλογής είναι το οπτικά εντυπωσιακό περιβάλλον με οθόνες και γραφικά υψηλής ανάλυσης, όπως και ο χειρισμός που συνδυάζει την ακρίβεια με την ταχύτητα απόκρισης.



Από εκεί και πέρα, η BMW προσφέρει ένα ιδιαίτερα πλούσιο περιεχόμενο υπηρεσιών και εφαρμογών, το οποίο ωστόσο συνοδεύεται από μια σχετικά σύνθετη δομή που απαιτεί μεγαλύτερο διάστημα εξοικείωσης, παρά τη χρηστική αναβάθμιση που έχει γίνει στο νέο λειτουργικό OS 8.5 που συνοδεύει την i5.

H Mercedes-Benz από την πλευρά της έχει μια πιο λιτή προσέγγιση, με εφαρμογές και λειτουργίες που εστιάζουν σε όσα αντικειμενικά θα χρειαστεί ο οδηγός. Ετσι, το πιο απλό μενού του λειτουργικού MBUX σε συνδυασμό με την πιο εργονομική θέση της μεγάλης κάθετης οθόνης στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας καθιστούν τον χειρισμό σαφώς πιο εύκολο.

Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι και στις δύο περιπτώσεις προσφέρεται ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου μέσω φωνητικών εντολών με αρκετά ευρύ φάσμα αναγνώρισης κοινής ομιλίας, όπως και ασύρματη ενσωμάτωση των Apple CarPlay και Android Auto.









Ενδεικτική του τεχνολογικού αποτυπώματος των δύο μοντέλων, όμως, είναι  και η πληρότητα του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης που προσφέρουν μεγάλο βαθμό αυτονομίας οδήγησης ή ακόμα και δυνατότητα απομακρυσμένου χειρισμού ελιγμών μέσω κινητού. Και βέβαια, είναι και όλα αυτά που μπορείς να επιλέξεις από τη μακρόσυρτη λίστα εξοπλισμού ώστε να δώσεις μια ακόμα πιο εξατομικευμένη εικόνα στο δυναμικό ύφος.

Σημειώστε λοιπόν ότι και στις δύο περιπτώσεις προσφέρεται προαιρετικά τετραδιεύθυνση, ενώ η EQE μπορεί να εξοπλιστεί με ενεργή αερανάρτηση AIRMATIC και αντίστοιχα η i5, πρόσθετα στην στάνταρ πίσω αερανάρτηση, μπορεί να επιλεχθεί με την σπορ ανάρτηση M, την ενεργητική Adaptive Suspension Professional με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ή ακόμα και με την Adaptive M Suspension Professional, που συνοδεύεται και από ενεργές αντιστρεπτικές.









Ολα τα παραπάνω είναι επιλογές που μπορούν να συνοδεύουν ακόμα και τις εισαγωγικές εκδόσεις της δοκιμής μας, οι οποίες βέβαια κάθε άλλο παρά εισαγωγικές είναι σε επίπεδο απόδοσης και δυνατοτήτων.

Κοινό χαρακτηριστικό η μετάδοση στους πίσω τροχούς μέσω ηλεκτροκινητήρα στον αντίστοιχο άξονα, με την απόδοση στην περίπτωση της i5 eDrive40 να φτάνει τους 340 PS και τα 430 Nm ροπής και στην EQE 350+ τους 292 PS και τα 565 Nm ροπής. Τιμές που με τη σειρά τους υπογράφουν ένα παραπάνω από κολακευτικό πακέτο επιδόσεων.

Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για αυτοκίνητα μήκους 5 μέτρων με βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους, τα οποία ωστόσο επιταχύνουν με ρυθμό GTI (0-100 km/h σε 6” για την BMW και 6,4’’ για τη Mercedes) και σε κολλάνε στο κάθισμα αν το παρακάνεις με το γκάζι ακόμα και στα προγράμματα οδήγησης με πιο ήπια χαρτογράφηση.

Βέβαια η ζωντάνια των επιδόσεων δεν είναι κάτι που λείπει από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην περίπτωση μεγάλων μοντέλων με εγγενή πιο αριστοκρατικό και ταξιδιάρικο χαρακτήρα η αυτονομία παίζει πιο σημαντικό ρόλο από την απόλυτη ταχύτητα.



Η αλήθεια είναι ότι κάποιες στιγμές απολαμβάνοντας την προνομιακή αίσθηση άνεσης και μεγαλοπρέπειας που προσφέρουν και τα δύο αυτοκίνητα στον αυτοκινητόδρομο μας ήρθαν στο μυαλό τα αγχολυτικά τετραψήφια νούμερα αυτονομίας που είχαμε δει δοκιμάζοντας πρόσφατα τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της 5άρας και της

E-Class. Ομως η ηλεκτροκίνηση επιβάλλει αλλαγές στην ευρύτερη χρηστική προσέγγιση και υπό αυτό το πρίσμα οι μεγάλες μπαταρίες (EQE: 90 kWh, i5: 81,2 kWh) εξασφαλίζουν ικανοποιητική αυτονομία, που και στις δύο περιπτώσεις σε πραγματικές συνθήκες μεικτής χρήσης εντός και εκτός πόλης ξεπερνά τα 400 km.

Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι η αρχιτεκτονική 400V που έχουν τα ηλεκτρικά συστήματα της BMW και της Mercedes-Benz κάνει δυνατή την ταχυφόρτιση DC με αρκετά υψηλή ισχύ, που στην περίπτωση της i5 φτάνει τα 205 Kw και της EQE τα 170 kW.

Δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για τυχαίο γεγονός ή για αποτέλεσμα μιας καλά μελετημένης διαμόρφωσης έναντι του αντιπάλου και από τις δύο εταιρείες, όμως το σίγουρο είναι πως οι μικρές διαφορές υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς σε επιμέρους λεπτομέρειες δεν διαμορφώνουν μια ξεκάθαρη διαφοροποίηση σε επίπεδο απόδοσης και ενεργειακής διαχείρισης.



Τι γίνεται όμως με τη δυναμική απόχρωση των δύο μοντέλων; Παρά το προοδευτικό πρόσημο της ηλεκτρικής ταυτότητας δεν χάνεται η επαφή με το οδηγικό ύφος που παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει να συναντάμε από τις δύο εταιρείες σε αυτή την κατηγορία. Η EQE έχει την αφράτη, αριστοκρατική κύλιση των μεγάλων Mercedes-Benz που δένει τέλεια με την εν γένει απουσία θορύβου και δηλώνει ότι πρωταρχικός στόχος είναι η άνεση και η απρόσκοπτη φιλοξενία των επιβατών.

Ακόμα και με τη συμβατική ανάρτηση που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η απόσβεση έχει την ικανότητα να στρογγυλεύει ακόμα και τις έντονες ανωμαλίες. Η ευθυβολία στις μεγάλες ταχύτητες και η σιγουριά που δίνει στις γρήγορες καμπές συνοδεύονται από μια ευχάριστη ισορροπία όταν ο δρόμος αποκτά μια πιο απαιτητική χάραξη.

Υπάρχει μπόλικη πρόσφυση και καλή επικοινωνία μέσω του τιμονιού, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους δίνει σαφήνεια σε κάθε δυναμική μεταβολή, όμως οι τονισμένες κλίσεις και κυρίως η ασάφεια στο πεντάλ του φρένου δηλώνουν πως η EQE 350+ δεν είναι φτιαγμένη για να προκαλέσει οδηγικά.

Μπορεί λοιπόν να διαχειριστεί αποτελεσματικά την πίεση, όμως δείχνει ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαδίζει με τον αριστοκρατικό χαρακτήρα της. Και κάπου εδώ προκύπτει το πιο σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης με την i5, η οποία κουβαλά ατόφιο το χάρισμα της νέας Σειράς 5 να συνδυάζει καλύτερα από ποτέ τον δυναμισμό της 3άρας με τη μεγαλοπρέπεια της 7άρας.



Η i5 της δοκιμής μας έχει και το ατού της ενεργητικής ανάρτησης, η οποία κάνει ακόμα πιο ευδιάκριτη την παραμετροποίηση μεταξύ βελούδινης άνεσης και οδηγικής ακρίβειας που προσφέρει κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Μπορείς λοιπόν να απολαμβάνεις τα προνόμια ενός πολυτελούς business saloon που σε απομονώνει σε έναν κόσμο ανέσεων αλλά ταυτόχρονα να βρίσκεσαι και πίσω από το τιμόνι μιας ταλαντούχας σπορ μπερλίνας.

Και αν το πρώτο κομμάτι είναι κάτι που περιμένεις από ένα πεντάμετρο σεντάν με premium προσδιορισμό, η οδηγοκεντρική πτυχή είναι μια αναμφίβολα ευχάριστη έκπληξη. Κάθε εντολή έχει ένα ξεκάθαρο αποτέλεσμα. Το γρήγορο τιμόνι τονίζει τη ζωντάνια στο σίγουρο δάγκωμα του μπροστινού μέρους, ενώ η τετραδιεύθυνση -που διέθετε η δική μας i5- δίνει την αίσθηση πως το αυτοκίνητο συμπυκνώνει τον όγκο του στα κλειστά κομμάτια.

Την ίδια στιγμή, η ακρίβεια της ανάρτησης στην πιο σφιχτή ρύθμιση σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγείς κάτι που ξεπερνά τους δύο τόνους, ενώ η πλούσια μηχανική πρόσφυση, σε συνδυασμό με το διακριτικό σύστημα ελέγχου ολίσθησης που επενεργεί απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, κάνει σχεδόν αδύνατη τη διαπίστωση πως η μετάδοση γίνεται μόνο από τους πίσω τροχούς.



Θα λέγαμε λοιπόν ότι η οδηγοκεντρική πτυχή που φαίνεται πως η BMW έχει αποφασίσει να αναδείξει και πάλι σε πρωταγωνιστικό στοιχείο των νέων μοντέλων της είναι, μαζί με τα υποκειμενικά αισθητικά κριτήρια, το πιο καίριο χαρακτηριστικό διαφοροποίησης σε αυτή την αναμέτρηση της i5 με την EQE.

Και επειδή αυτή η απολαυστική οδηγική απόχρωση δεν συνεπάγεται τον συμβιβασμό σε κάποια άλλη έκφραση της εκλεπτυσμένης διάστασης που οφείλει να έχει ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας, η ζυγαριά γέρνει προς τη μεριά της i5 eDrive40, η οποία μάλιστα έχει και ένα οικονομικό πλεονέκτημα σε επίπεδο βασικών εκδόσεων.

Αυτό βέβαια δεν θαμπώνει τη γοητεία της EQE 350+, η οποία παντρεύει ιδανικά το παραδοσιακό πρεστίζ και το αριστοκρατικό ύφος της Mercedes-Benz με την αύρα μοντερνισμού της ηλεκτροκίνησης. Iσως λοιπόν η πιο σίγουρη διαπίστωση είναι αυτή: πως οι δύο αιώνιοι αντίπαλοι συνεχίζουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με οδηγούς τις ίδιες αξίες που σφυρηλάτησαν την παράδοσή τους, δηλώνοντας ότι κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ.



KEY TECH

Mercedes EQE: Στοχεύοντας στην εξασφάλιση της βέλτιστης και πιο αποδοτικής λειτουργικής κατάστασης όλων των συστημάτων της EQE, η Mercedes-Benz προσφέρει τη δυνατότητα Over-the-Air (ΟΤΑ) λήψης και εγκατάστασης των νέων αναβαθμίσεων λογισμικού. Με την ίδια τεχνολογία μπορεί να γίνει και η ενεργοποίηση πρόσθετων νέων λειτουργιών, καθώς και να προσαρμόζεται συνεχώς ο εξοπλισμός άνεσης και συνδεσιμότητας στις εκάστοτε ανάγκες και απαιτήσεις του χρήστη ακόμα και μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Οι διαθέσιμες ΟΤΑ υπηρεσίες και εφαρμογές βρίσκονται στο Mercedes Me Store μέσω του οποίου μπορεί να γίνει εφάπαξ αγορά ή συνδρομή για το διάστημα που επιθυμεί ο χρήστης.



BMW i5: Η αναβαθμισμένη έκδοση 8.5 του λειτουργικού BMW OS, που έκανε πρεμιέρα στη νέα Σειρά 5, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων νέες εφαρμογές ψυχαγωγίας που βοηθούν στην απασχόληση των επιβατών κατά τη φόρτιση. Μεταξύ αυτών των εφαρμογών είναι η πλατφόρμα παιχνιδιών AirConsole, που σε πρώτη φάση προσφέρει μια γκάμα 15 παιχνιδιών διαφόρων τύπων. Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της AirConsole είναι πως επιτρέπει τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ως χειριστήριο, ενώ υποστηρίζει την ταυτόχρονη είσοδο πολλαπλών χρηστών. Νέα προσθήκη είναι επίσης η εφαρμογή της πλατφόρμας video streaming TiVo, η οποία προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία online τηλεοπτικών καναλιών.



TECΗ

BMW i5 eDrive40: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 5.060/1.900/1.515 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.995 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 490 lt

MERCEDES EQE 350+: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.946/1.961/1.512 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.120 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430 lt









ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ|
BMW 340 PS, 430 Nm
MERCEDES 292 PS, 565 Nm

ΒΑΡΟΣ
BMW 2.130 kg
MERCEDES 2.355 kg

0-100 km/h
BMW 6,0”
MERCEDES 6,4”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (kWh/100 km)
BMW TEST 19,5 kWh/100 km, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 15,9-18,9 kWh/100 km
MERCEDES TEST 21,1 kWh/100 km, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 15,9-18,7 kWh/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
BMW: 193 km/h
MERCEDES: 210 km/h

ΜΠΑΤΑΡΙΑ
BMW: 81,2 kWh (ωφέλιμο)
MERCEDES: 90,0 kWh (ωφέλιμο)

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
BMW: 416 km (εργασιακή: 497-582)
MERCEDES: 426 km (εργοστασιακή: έως 567-654)

ΦΟΡΤΙΣΗ
BMW: AC: 11 kW, DC: 205 kW
MERCEDES: AC: 11 kW, DC: 170 kW

TIMH
BMW: ΑΠΟ €75.100 (χωρίς υπολογισμό επιδότησης) 
MERCEDES: ΑΠΟ €80.500 (χωρίς υπολογισμό επιδότησης)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-06-28 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button