Συγκριτική δοκιμή: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S tronic vs Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6
Τα παραδείγματα μοντέλων με πιο ειδικό ύφος που κέρδισαν το εμπορικό στοίχημα σε αντίστοιχο βαθμό με τις παραδοσιακές προτάσεις της κατηγορίας τους είναι ελάχιστα. Ανάμεσα σε αυτά το Audi Q3 Sportback θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για το πώς ένα γοητευτικό κουπέ SUV καταφέρνει να ενσωματώσει όλα τα λειτουργικά και χρηστικά χαρακτηριστικά της συμβατικής έκδοσης χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό.
Το Q3 Sportback είναι το ίδιο πρακτικό και ευρύχωρο (ακόμα και στο πορτμπαγκάζ) με το συμβατικό τετραγωνισμένο Q3. Κάθε άλλο παρά περίεργο είναι λοιπόν το γεγονός ότι η αναλογία των Q3 που κυκλοφορούν είναι σχεδόν ισόποσα μοιρασμένη μεταξύ των δύο εκδοχών του. Για ποιον λόγο άλλωστε να μην προτιμήσεις μια πιο στυλάτη και δυναμική σιλουέτα με άψογη ισορροπία όταν μια τέτοια επιλογή δεν υποχρεώνει σε υποχωρήσεις όσον αφορά τους χώρους ή την πρακτικότητα;
Σε αυτή τη λογική είναι βασισμένη και η προσέγγιση της νέας γενιάς του Peugeot 3008. Το μοντέλο που έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται τις αλλαγές κάνει στροφή προς ένα πιο εκφραστικό και δυναμικό ύφος επιδιώκοντας τη διεύρυνση του κύκλου επιρροής του, χωρίς όμως να ρισκάρει την αποδοχή από το κοινό που έχει ήδη κατακτήσει.
Πώς θα καταφέρει κάτι τέτοιο; Μεταφέροντας σε μια πιο τολμηρή σιλουέτα τον πληθωρικό και ισορροπημένο χαρακτήρα που μετέτρεψε το προηγούμενο 3008 σε best seller.
Αναπόφευκτα, τα πολλά κοινά χαρακτηριστικά στον προσανατολισμό των δύο μοντέλων εγείρουν την απευθείας αντιπαράθεση. Κατά κάποιον τρόπο πρόκειται για μάχη διαδοχής ανάμεσα στον παλιό με την καταξίωση της εμπειρίας και τον φιλόδοξο νέο με την ορμητικότητα της φρεσκάδας.
Σχεδόν πέντε χρόνια χωρίζουν τα δύο μοντέλα και αυτή η ηλικιακή διαφορά μπορεί να διακρίνεται από την εκλεπτυσμένη αισθητική στις λεπτομέρειες του 3008 (όπως το ιδιαίτερο μοτίβο της μάσκας, τα πολύ λεπτά εμπρός φώτα και την τρισδιάστατη διαμόρφωση των πίσω), όμως σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνεται στην εικόνα του Q3 Sportback, που διατηρεί μια γοητευτική λάμψη.
Από την άλλη πλευρά, η διαφοροποίηση είναι παραπάνω από σαφής στο εσωτερικό των δύο μοντέλων. Η εστίαση στην ποιότητα, με πολυτελείς αποχρώσεις που αρμόζουν σε ένα premium μοντέλο, είναι το κοινό σημείο εκκίνησης από το οποίο τα δύο μοντέλα συνεχίζουν σε διαφορετικό ύφος.
Η αισθητική στο σαλόνι του Q3 ακολουθεί τα πρότυπα της περιόδου όπου οι οθόνες και ο διαισθητικός έλεγχος των λειτουργιών δεν όριζαν ακόμα τους σχεδιαστικούς κανόνες. Η κεντρική οθόνη αφής είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό με τις παραδοσιακά σοβαρές αλλά καλαίσθητες γραμμές. Υπάρχουν περιστροφικοί διακόπτες, φυσικά κουμπιά, ακόμα και ένας παραδοσιακός επιλογέας για το 7άρι DSG.
Η αλήθεια είναι ότι η εργονομία του Q3 σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, προσφέροντας μια οικεία αίσθηση αλλά και ευκολία στην καθημερινή χρήση. Η εύστοχη εργονομία επικουρείται και από την ευρυχωρία, καθώς η χαμηλή κεντρική κονσόλα τονίζει την άνεση μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, οι βοηθητικοί χώροι είναι άφθονοι, ενώ και οι πίσω επιβάτες δεν θα αισθανθούν κανέναν συμβιβασμό ούτε για τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους.
Ακόμα και ο χώρος αποσκευών διατηρεί τη χωρητικότητα των 530 lt που έχει και το συμβατικό Q3, ενώ τα συρόμενα και με διαιρούμενη βάση πίσω καθίσματα προσφέρουν τη δυνατότητα διαμόρφωσης ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.
Μοιραία όμως η ηλικία αφήνει το σημάδι της στην ψηφιακή υπόσταση του Q3 Sportback. Το ψηφιακό του οικοσύστημα δεν έχει το κατάλληλο υπόβαθρο για να υποστηρίξει την πιο φρέσκια τεχνολογία συνδεσιμότητας και διεπαφής που διαθέτει σήμερα ο όμιλος VW και σίγουρα θα συνοδεύει τον διάδοχο του γερμανικού SUV που βρίσκεται προ των πυλών.
Το σύστημα πολυμέσων MMI, πέραν του βασικού πακέτου υπηρεσιών και εφαρμογών που προσφέρει, δείχνει ξεπερασμένο, χωρίς δυνατότητες παραμετροποίησης από τον χρήστη και με βασικές ελλείψεις όπως η ασύρματη αναπαραγωγή smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Χαρακτηριστικά που είναι δεδομένα στην σύγχρονη πλατφόρμα του 3008, η οποία αξιοποιεί μέχρι και τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης ενσωματώνοντας την εφαρμογή ChatGPT στο λογισμικό του νέου συστήματος πολυμέσων που ζωντανεύει στην κυρτή οθόνη 21”, η οποία αποτελεί κεντρικό στοιχείο του πλήρως αναθεωρημένου Panoramic i-Cockpit.
Η νέα εποχή της ξεχωριστής προσέγγισης της Peugeot στο εσωτερικό των μοντέλων της συνδυάζει την εμπνευσμένη και συνάμα ατμοσφαιρική αισθητική με τη λειτουργικότητα.
Οι Γάλλοι έχουν πέσει αρκετές φορές θύματα της προσπάθειας για διαφοροποίηση και εντυπωσιασμό, όμως αυτή τη φορά είναι δύσκολο να εντοπίσεις αστοχίες. Κάποιοι ίσως παραπονεθούν για το εγγενές χαρακτηριστικό του πολύ μικρού σε διάμετρο τιμονιού που δεν ταιριάζει σε όλα τα οδηγικά στυλ, όμως πέρα από αυτό ακόμα και η εργονομική ατέλεια της δυσκολίας ανάγνωσης στο κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων που στιγμάτιζε έως τώρα το i-Cockpit έχει εξαφανιστεί.
Η ψηλή θέση οδήγησης είναι ιδανική για όσους λατρεύουν να έχουν εποπτική ορατότητα, ο χειρισμός της οθόνης και των ψηφιακών διακοπτών i-Toggles είναι εύκολος ενώ σχεδόν όλος ο όγκος την κεντρικής κονσόλας, που κατά κάποιον τρόπο διαχωρίζει τους χώρους οδηγού – συνοδηγού, κρύβει χρήσιμους και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, με αυτόν κάτω από το υποβραχιόνιο να είναι και ψυχόμενος.
Μαζί με όλα τα παραπάνω το 3008 προσφέρει -αντίστοιχα με το Q3 Sportback- άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες αλλά και ένα πρακτικό πορτμπαγκάζ 520 lt. Μόνο που στην περίπτωση του SUV της Peugeot η ευρυχωρία είναι κάτι που εξασφαλίζεται από την πλατφόρμα STLA, παρά τη φιλοξενία αρκετών πρόσθετων εξαρτημάτων και της μπαταρίας του ήπια υβριδικού συστήματος που συνοδεύει τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech.
Το πακέτο κινητήρα – μετάδοσης είναι σαφώς ένα δυνατό χαρτί για το γαλλικό SUV, καθώς συνδυάζει την εύρυθμη λειτουργία του γραμμικού κινητήρα με τη ζωντάνια που δίνει χαμηλά η άμεση ροπή της ηλεκτρικής υποβοήθησης αλλά και με τη σβελτάδα του e-DSC6 κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Στα χαρτιά το 3008 υπολείπεται ελαφρά σε απόλυτες τιμές απόδοσης σε σχέση με το Q3 Sportback (136 PS/230 Nm έναντι 150 PS/250 Nm), όμως πρακτικά αυτή η διαφορά αποτυπώνεται μόνο όταν ζητήσεις την πλήρη αξιοποίηση της ισχύος πατώντας βαθιά το γκάζι. Το Q3 είναι περίπου 1,0” ταχύτερο στο 0-100 km/h, όμως στην πράξη το 3008 δείχνει πιο ζωντανό και σβέλτο μέσα στην κίνηση της πόλης αλλά και επιταχύνοντας από χαμηλή και μέση ταχύτητα σε επαρχιακό δρόμο.
Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στον ηλεκτροκινητήρα που υποβοηθά τον 1.2 PureTech μειώνοντας το φορτίο και ενισχύοντας την απόδοση, ενώ παράλληλα χαρίζει και πιο βελούδινα χαρακτηριστικά στο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη γεμίζοντας κάθε κενό μεταξύ των αλλαγών. Κάτι που λείπει από το 7άρι DSG, το οποίο είναι γρήγορο αλλά έχει μια ελαφριά τάση πατιναρίσματος στην εκκίνηση και είναι λίγο πιο αργό στο kick-down θαμπώνοντας κάπως τον δυνατό και εύρωστο 1.5 TFSI.
Αντίστοιχα σημαντική είναι η συμβολή του υβριδικού συστήματος και στην κατανάλωση, με το 3008 να απαιτεί κατά μέσο όρο 1 lt/100 km λιγότερο καύσιμο σε σχέση με το Q3, ενώ η μεταξύ τους διαφορά τείνει να μεγαλώνει όσο αυξάνεται η χρήση σε αστικό περιβάλλον.
Από εκεί και πέρα, η νεότητα του 3008 αποτυπώνεται κατά κάποιον τρόπο στην πιο εξευγενισμένη εικόνα ορισμένων χαρακτηριστικών, όπως η πιο αποτελεσματική ηχομόνωση -ειδικά στο ταξίδι- αλλά και η εν γένει πιο αέρινη αίσθηση που έχει ο χειρισμός του γαλλικού μοντέλου, υπογραμμίζοντας με αυτό τον τρόπο και τον εστιασμένο στην ευκολία και την άνεση χαρακτήρα του.
Η ευελιξία μέσα στην πόλη χάρη στον μικρό κύκλο στροφής, η άριστη κατευθυντικότητα στον αυτοκινητόδρομο και η σιγουριά της πρόσφυσης, σε συνδυασμό με την ισορροπία του ζυγίσματος, είναι μερικά από τα στοιχεία που δηλώνουν την πληρότητα του 3008 σε όλες τις συνθήκες.
Ωστόσο το πιο δυνατό στοιχείο της οδηγικής ταυτότητας του γαλλικού μοντέλου είναι η άνεση που προσφέρεται μέσα από το πρίσμα μιας κύλισης με ποιοτικά χαρακτηριστικά και μιας απόσβεσης με βάθος και συνοχή, η οποία μάλιστα δεν επηρεάζει αρνητικά τη δυναμική ισορροπία.
Σε αυτό τον τομέα το 3008 ανεβάζει ψηλά τον πήχη για κάθε αντίπαλο. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί την ευστοχία του Q3 Sportback που προσφέρει μια ξεκούραστη και ευχάριστη κύλιση, αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κακοτεχνιών αλλά και ένα απόλυτα αποδοτικό δυναμικό πακέτο.
Θα λέγαμε μάλιστα πως ό,τι κερδίζει το 3008 σε επίπεδο άνεσης ισοφαρίζεται από το Q3 σε ακρίβεια. Και τα δύο αυτοκίνητα σε κερδίζουν με την αρτιότητα και την ισορροπία του πατήματος, όμως το τιμόνι του Q3 περνά περισσότερη πληροφορία στα χέρια, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρότερες και η απόκριση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης πιο ζωντανή, δίνοντας έτσι μια πιο συμμετοχική απόχρωση στον οδηγικό του χαρακτήρα.
Και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που δηλώνει ότι παρά τα χρόνια του το Audi Q3 Sportback παραμένει μια άκρως υπολογίσιμη πρόταση με ουσιαστικά ταλέντα, με το κύρος και την πρακτικότητα ενός ολοκληρωμένου μεσαίου premium SUV που προσφέρει τη γοητεία της κουπέ σιλουέτας και έχει ως μόνη αντικειμενική αδυναμία την ξεπερασμένη, για τα σημερινά δεδομένα, ψηφιακή τεχνολογία συνδεσιμότητας.
Εν τέλει όμως δεν είναι αυτή η αδυναμία, ούτε το σημαντικό οικονομικό ατού των περίπου 6.000 ευρώ υπέρ του γαλλικού μοντέλου, που γέρνει τη ζυγαριά στην πλευρά του Peugeot 3008. Η νέα γενιά του μοντέλου που όρισε τη σύγχρονη εποχή της Peugeot έχει χαρακτήρα και ουσία.
Το 3008 ισορροπεί ιδανικά μεταξύ ευχρηστίας και γοητείας, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα του πιο σύγχρονου τεχνολογικού υπόβαθρου και αποτυπώνοντας τις παραδοσιακές αξίες της πρακτικότητας, της άνεσης και της οδηγικής πληρότητας μέσα από ένα πιο δυναμικό ύφος που παντρεύει την εμπνευσμένη αισθητική με την premium ποιοτική ταυτότητα. Και όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν σίγουρα μια πρόταση που δύσκολα θα προσπεράσεις.
ΚΕΥ TECH
Smart Hybrid: Το 48V υβριδικό σύστημα της Peugeot συνδυάζει το πλεονέκτημα του χαμηλού βάρους των ήπια υβριδικών διατάξεων με τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης η οποία μπορεί να φτάσει έως και στο 50% των αποστάσεων που καλύπτονται σε αστικό περιβάλλον. Αυτό βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης έως και 15% και τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 20 gr/km συγκριτικά με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο χωρίς το υβριδικό σύστημα. Η ηλεκτρική κίνηση επιτυγχάνεται χάρη στην ενσωμάτωση ηλεκτροκινητήρα (21 PS, 51 Nm) στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6, επιτρέποντας τη μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς ακόμα και χωρίς την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα. Η 48V μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,43 kWh είναι τοποθετημένη στο πάτωμα κάτω από τον συνοδηγό ώστε να μην κλέβει χώρο από την καμπίνα ή το πορτμπαγκάζ.
Cylinder On Demand: Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (Cylinder on Demand – CoD) αποτελεί μία από τις τεχνολογίες μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων του 1.5 TFSI που έχει ως βασικά χαρακτηριστικά τη λειτουργία στον κύκλο Miller, όπως και την υπερτροφοδότηση μέσω turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Το σύστημα CoD απενεργοποιεί τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (έως 100 Nm), όπως και κατά το φρενάρισμα, στο φάσμα μεταξύ 1.400-3.200 rpm και σε ταχύτητες έως τα 130 km/h. Η απενεργοποίηση των κυλίνδρων επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό που επενεργεί στον εκκεντροφόρο μηδενίζοντας το προφίλ του τμήματος που δρα στις βαλβίδες των δύο κυλίνδρων. Με αυτό τον τρόπο οι βαλβίδες παραμένουν συνεχώς κλειστές και σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη διακοπή της ανάφλεξης επιτυγχάνεται η παύση της ενεργής συμμετοχής των συγκεκριμένων κυλίνδρων στο έργο του κινητήρα. Σύμφωνα με την Audi, το σύστημα CoD μπορεί να συμβάλει σε μείωση της κατανάλωσης έως 20%.
TECH
AUDI Q3 SPORTBACK 35 TFSI S tronic
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.500/1.843/1.545 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.677 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 530 lt
PEUGEOT 3008 HYBRID e-DSC6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO + ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 48V, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.542/1.895/1.641 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.739 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520 lt
ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
AUDI 150 PS @ 5.000-6.000 rpm, 250 Nm @ 1.500-3.500 rpm
PEUGEOT 136 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm (H/K: 21 PS, 51 Nm)
ΒΑΡΟΣ
AUDI 1.570 kg
PEUGEOT 1.648 kg
0-100 km/h
AUDI 9,4”
PEUGEOT 10,2”
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
AUDI TEST 8,1 lt/100 km – ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,7 lt/100 km
PEUGEOT TEST 7,2 lt /100 km – ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,4 lt/100 km
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
AUDI: 204 km/h
PEUGEOT: 201 km/h
CΟ2
AUDI: 151 gr/km
PEUGEOT: 123 gr/km
TIMH
AUDI: ΑΠΟ 42.980 ΕΥΡΩ
PEUGEOT: ΑΠΟ 36.900 ΕΥΡΩ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-09 08:00:00