Auto

Στον αφρό ένα κομμάτι ιστορίας της Skoda πριν γίνει… Skoda!

Το όνομα της Skoda είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη, λιγότερο στην Ασία και τη Λατινική Αμερική και σχεδόν άγνωστο στις ΗΠΑ και τον Καναδά, Αυτή η… λεπτομέρεια, όμως, σύμφωνα με το γνωστό οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s, δεν θα είναι καθόλου αποτρεπτική για να διατηρήσει την τιμή εκκίνησης αυτής της μοναδικής αντίκας, που δημιούργησαν πριν από 113 χρόνια οι ιδρυτές της τσεχικής μάρκας, στις 150.000 δολάρια.

Αυτοί ήταν ο Laurin και ο Klement Vaclav, δύο Τσέχοι που το 1895 δημιούργησαν στο τότε Βασίλειο της Βοημίας μια μάρκα οχημάτων που ονομαζόταν Laurin & Klement. Αυτή η μάρκα αργότερα (το 1925) θα μετατραπεί σε Skoda και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.



Το σούπερ συλλεκτικό (εικάζεται ότι δεν κατασκευάστηκε περισσότερα από τρία τέτοια αυτοκίνητα) Laurin & Klement του 1911, αξίζει τόσο πολύ, κατά την άποψη της RM Sotheby’s, η οποία θα προσπαθήσει να βρει έναν νέο ιδιοκτήτη-συλλέκτη, κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Φεβρουαρίου 2025. στο Μαϊάμι.

Το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακό, καθώς έχει όλα τα ενδεικτικά σχεδιαστικά στοιχεία της εποχής του, αλλά αυτό που το κάνει ξεχωριστό στον κόσμο των vintage μοντέλων, είναι ότι διαθέτει μια ακατέργαστη έκδοση ενός ενεργού συστήματος αεροδυναμικής!



 Συγκεκριμένα, διαθέτει έναν οριζόντια δικύλινδρο, τετράχρονο μηχανικό σύνολο και σε αντίθεση με τη συνηθισμένη διάταξη, το ψυγείο τοποθετείται πίσω από τον κινητήρα.

Το Laurin & Klement κατασκευάστηκε ως αγωνιστικό, και ως τέτοιο ανήκε για πρώτη φορά σε έναν από τους σημαντικότερους οδηγούς της εποχής του, τον Αυστριακό βαρόνο Leo Haan, ο οποίος έβαλε την τελική αλλά καθοριστική πινελιά.



Παρατηρώντας ότι το αυτοκίνητο ολίσθαινε επικίνδυνα στις στροφές, επινόησε ένα ξύλινο πηδάλιο καλυμμένο με καμβά και το τοποθέτησε στην ουρά, μετατρέποντάς το σε ένα είδος ρυθμιζόμενο πίσω πτερυγίου.

Το πηδάλιο ήταν δεμένο μέσω μιας ράβδου στο τιμόνι, έτσι κάθε φορά που ο τροχός γύριζε, το ίδιο έκανε και η γωνία της συσκευής. Αυτό, με τη σειρά του, παρήγαγε πλευρική δύναμη μειώνοντας την τάση ολίσθησης του αυτοκινήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-12 20:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button