Σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς μπαίνει η αγορά
Από την προσεχή εβδομάδα η αγορά κινείται και επίσημα σε ρυθμούς εορτών καθώς ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
«Πρεμιέρα» κάνει την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου και έως την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2024, το «Καλάθι των Χριστουγέννων», το οποίο εφαρμόζεται για τρίτη συνεχή χρονιά, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, στα σούπερ μάρκετ. Παρότι οι τιμές σε βασικά αγαθά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αλλά και του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπορίου, εμφανίζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες, εντούτοις, συνεχίζουν να πιέζουν τα ελληνικά νοικοκυριά εξαιτίας των σημαντικών αυξήσεων που προηγήθηκαν μέσα στην τριετία. Το «Καλάθι των Χριστουγέννων», το οποίο λειτουργεί συμπληρωματικά με το «Καλάθι του νοικοκυριού», περιλαμβάνει όπως και πέρσι, 6 κατηγορίες τροφίμων με αυξημένη εποχική ζήτηση λόγω εορτών: αρνί, κατσίκι, γαλοπούλα, τσουρέκι, βασιλόπιτα και σοκολάτα.
Μία μέρα αργότερα, σε εορταστικό ωράριο λειτουργίας μπαίνουν οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου. Από την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, τα καταστήματα θα λειτουργούν τις καθημερινές με διευρυμένο ωράριο, από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και το Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, σύμφωνα με το προτεινόμενο ωράριο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Ανοιχτά, επίσης μπορούν να είναι καταστήματα και τις τρεις Κυριακές που μένουν έως το τέλος του έτους, στις 15, 22 και 29 Δεκεμβρίου, από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Οι εμπορικές επιχειρήσεις «ποντάρουν» στην αυξημένη κίνηση των εορτών και τις αγορές των καταναλωτών ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς προκειμένου να τονώσουν τον τζίρο τους λίγο πριν το κλείσιμο τους έτους.
Ενδεικτικό άλλωστε της σημασίας της συγκεκριμένης περιόδου είναι το γεγονός ότι όπως επισημαίνουν στελέχη μεγάλων αλυσίδων, οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται κατά το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου (λόγω, τόσο της Black Friday, όσο και του εορταστικού τζίρου), αντιστοιχούν στο 25% του συνόλου τους έτους. Ειδικά δε, για κλάδους, όπως εκείνους της ένδυσης και της υπόδησης αλλά και των παιδικών παιχνιδιών που «πρωταγωνιστούν» στις εορταστικές αγορές των καταναλωτών, η πορεία των πωλήσεων τη συγκεκριμένη περίοδο θεωρείται ακόμη πιο «κρίσιμη» για τον ετήσιο τζίρο τους.
Σε ό,τι αφορά πάντως τις αγορές των καταναλωτών σε παιχνίδια, ως εορταστικά δώρα για τα μικρά παιδιά, αναμένεται και φέτος να εφαρμοστεί και φέτος το «Καλάθι του Άη Βασίλη» στις επιχειρήσεις που έχουν δραστηριότητα στον συγκεκριμένο τομέα. Το συγκεκριμένο μέτρο αναμένεται να ξεκινήσει μία εβδομάδα αργότερα, σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, την Παρασκευή.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-08 10:46:00