Κόσμος

Σίδνεϊ: Ολα έτοιμα για το επικό πρωτοχρονιάτικο σόου πυροτεχνημάτων

Την ώρα που τουλάχιστον ένα εκατομμύριο άνθρωποι θα συρρέουν στο λιμάνι του Σίδνεϊ για να δουν τα πυροτεχνήματα της Πρωτοχρονιάς, ο Ντιν Γιακουμπόφσκι θα είναι σκαρφαλωμένος στη συνηθισμένη του θέση στην οροφή του κτιρίου της Οπερας, περικυκλωμένος από σχεδόν 600 κιλά εκρηκτικών. Ως διευθυντής λειτουργιών του κτιρίου, είναι υπεύθυνος για τον καθαρισμό και τη συντήρησή του, όπως αναφέρουν οι Times του Λονδίνου.

Κάθε λίγα χρόνια, ο Γιακουμπόφσκι και η ομάδα του ανεβαίνουν στην οροφή της Οπερας για να δοκιμάσουν τα κεραμίδια και την αντοχή τους. Αλλά ένα από τα ετήσια highlights της δουλειάς του είναι η εγκατάσταση των πυροτεχνημάτων για το πρωτοχρονιάτικο σόου και η διασφάλιση ότι θα λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα, καθώς ένα παγκόσμιο κοινό περίπου ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων θα παρακολουθεί από την τηλεόραση.

«Είναι η πιο εκπληκτική εμπειρία, σαν να εκρήγνυται ο κόσμος γύρω σου. Το να σκαρφαλώνεις στην κορυφή αυτού του εμβληματικού κτιρίου και να τοποθετείς κροτίδες, είναι από τις καλύτερες δουλειές στον κόσμο», λέει στους Times ο 46χρονος ξυλουργός στο επάγγελμα και πρώην Λονδρέζος – έφτασε το 2006 στο Σίδνεϊ από το Λονδίνο.

Ο Γιακουμπόφσκι και η ομάδα του δεν ανάβουν οι ίδιοι τα φιτίλια των πυροκροτητών, αυτό είναι μια αυτοματοποιημένη και χρονομετρημένη διαδικασία. Αλλά από την περασμένη Παρασκευή άρχισαν να μεταφέρουν με προσοχή 32 συνολικά κιβώτια που περιέχουν 830 ρουκέτες, χρησιμοποιώντας σκοινιά από τη μία πλευρά του κτιρίου, ώστε να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση τους.


Η ομάδα θα φτάσει στην κορυφή του κτιρίου μέσα από ένα δίκτυο τούνελ, σκαλωσιών και καταπακτών, σε συνεργασία με μέλη της εταιρείας παραγωγής πυροτεχνημάτων Foti του Σίδνεϊ, η οποία έχει αναλάβει την οργάνωση του σόου από το 1997. Οι τεχνικοί των βεγγαλικών θα τοποθετήσουν τα κιβώτια ελέγχου στα πλαϊνά «πανιά» του κτιρίου, συγχρονίζοντας τα με εκείνα στη γέφυρα του λιμανιού της πόλης, και στην κορυφή άλλων ψηλών κτιρίων κατά μήκος της προκυμαίας.

Η όλη διαδικασία διαρκεί τέσσερις ημέρες –και τουλάχιστον 200 εργατοώρες– καιρού επιτρέποντος, πάντα. Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, τα αδιάβροχα καλύμματα αφαιρούνται από τα πυροτεχνήματα και γίνονται οι τελικοί έλεγχοι – με το ανεμόμετρο της Οπερας να παρακολουθεί την ταχύτητα και την κατεύθυνση των ανέμων. Μόλις ξεκινήσει το σόου, η δουλειά του Γιακουμπόφσκι είναι να φροντίσει ώστε να εκτοξευθούν με ασφάλεια όλα τα πυροτεχνήματα.

Η επιβλητική Οπερα του Σίδνεϊ είναι ένα από τα σημεία από όπου εκτοξεύονται τα πυροτεχνήματα στην αλλαγή του χρόνου (Sutterstock/Majonit)

Με δεδομένο ότι ελάχιστα πράγματα μπορούν να γίνουν μόλις ξεκινήσουν τα πυροτεχνήματα, η αποστολή της ομάδας του είναι ουσιαστικά να παρακολουθεί την «παράσταση» με έναν πυροσβεστήρα στο χέρι, στην απίθανη περίπτωση που ένα από τα τελάρα τυλιχτεί στις φλόγες. Τα βαρελότα που δεν σκάνε κατά την εκτόξευση, πρέπει να «αφοπλισθούν» μετά το τέλος του σόου.



Ξεκινώντας επίσημα το 1976, η τελετή των πυροτεχνημάτων του Σίδνεϊ έχει αναμφισβήτητα ξεπεράσει άλλα πιο καταξιωμένα σόου, όπως αυτό της πλατείας Τάιμς της Νέας Υόρκης, για να γίνει η πιο δημοφιλής στον κόσμο. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη χρονική συγκυρία, καθώς πέρα από το εντυπωσιακό σκηνικό στο λιμάνι του, το Σίδνεϊ είναι η πρώτη μεγαλούπολη που καλωσορίζει το νέο έτος – 11 ώρες πριν το Λονδίνο και εννέα ώρες πριν την Αθήνα.

Περίπου εννέα τόνοι πυροτεχνημάτων θα εκτοξευθούν συνολικά κατά τη διάρκεια των δύο εορταστικών εκδηλώσεων της παραμονής της Πρωτοχρονιάς στο Σίδνεϊ – μία πιο φιλική προς τις οικογένειες στις 9 το βράδυ, και το κύριο σόου στα μεσάνυχτα, που διαρκεί περίπου 12 λεπτά. Στο σύνολο, η ομάδα του Γιακουμπόφσκι θα περάσει έως και τέσσερις ώρες στην οροφή της Οπερας –περίπου 68 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας– για την προετοιμασία του σόου.


Η Οπερα του Σίδνεϊ δέχεται περίπου 11 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, ενώ τη βραδιά της παραμονής περίπου 17.000 άνθρωποι μαζεύονται στο εσωτερικό και στο προαύλιό της για να παρακολουθήσουν την παράσταση της βραδιάς και τα επακόλουθα πυροτεχνήματα. Οι 60 καθαρίστριες που εργάζονται καθημερινά στο χώρο διπλασιάζονται την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, ώστε να καθαρίσουν την Οπερα μετά το μεγάλο πάρτι που διοργανώνεται στους χώρους της.

Το ίδιο το κτίριο είναι ένα εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό επίτευγμα –με χάλκινα κιγκλιδώματα και τοίχους από ειδικό, οικολογικό σκυρόδεμα– που έχει χαρακτηρισθεί ως «τοποθεσία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» από την UNESCO. Στα 51 χρόνια από τα εγκαίνιά του από τη βασίλισσα Ελισάβετ, τα 1.056.006 πήλινα πλακίδια σουηδικής κατασκευής έχουν κατά καιρούς πέσει και αντικατασταθεί.

Δεν έχουν, όμως, ποτέ καθαριστεί, καθώς ο δανός αρχιτέκτονας του κτιρίου, Γιορν Ούντσον, τα σχεδίασε έτσι ώστε να αυτοκαθαρίζονται με τη βροχή και τον άνεμο. Ως αποτέλεσμα, τα «πανιά» της Οπερας στον ήλιο αντανακλούν ένα εκθαμβωτικό λευκό χρώμα, ενώ στις πιο συννεφιασμένες ημέρες του χρόνου, ένα ελαφρώς πιο μπεζ.

. . .




Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-30 18:48:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button