Auto

Πώς χρειάζεται να είναι οι αυριανές σχολές οδήγησης; [video]

Αναμφισβήτητα, οι εκπαιδευτές είναι μεταξύ των καθ’ ύλην αρμοδίων να εντοπίζουν και να επισημαίνουν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται το αύριο της κινητικότητας. Και πώς αυτοί θα κληθούν να εκπαιδεύσουν τον αυριανό χρήστη του δρόμου. Οπότε και χρειάζεται να συμμετέχουν ενεργά στα νομοθετήματα που θα διαμορφώσουν την κινητικότητα στα αμέσως επόμενα χρόνια.

Η «Πανελλαδική Συνδιάσκεψη, Μια Τομή στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας», με την εισήγησή της έθεσε ζέοντα θέματα που έχουν για στόχο να αφυπνήσουν μια κοιμώμενη πολιτεία. Ένα ελληνικό κράτος σε αφασία που, κατά το προσφιλές συνήθειό του, σε ό,τι έχει να κάνει με την κινητικότητα βολοδέρνει 50 χρόνια πίσω. Και ταΐζει πλασέμπο τους πολίτες με νέους ΚΟΚ και αυστηροποίηση (sic) ποινών.

Το ζητούμενο είναι να φτιάξουμε μια συμπεριληπτική και αποτελεσματική Κοινωνία της Κυκλοφορίας

Κατά τα λοιπά, όλοι μας βιώνουμε την πραγματικότητα στην κοινωνία της ελληνικής κινητικότητας. Άσχετοι, επικίνδυνοι και εριστικοί οδηγοί και αναβάτες, και σχεδόν αυτόχειρες πεζοί, (δεν) αστυνομεύονται από μια τριτοκοσμική Τροχαία σε ένα άθλιο περιβάλλον κινητικότητας.  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Εξετάσεις οδήγησης: Θέατρο του παραλόγου    

Ως εκ τούτου, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής στη διάσκεψη, ο Άρης Ζωγράφος, «Θεωρούμε μεγάλη ευθύνη, το να νομοθετούμε  για το αύριο της κινητικότητας. Έχει πιστεύουμε καθοριστική σημασία να λάβουμε υπόψη τα διδάγματα του χθες, τα οποία μας έφεραν ως εδώ.

Είναι μια στρατηγική που εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την προσαρμογή σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο. Ως εκ τούτου πρέπει να λάβουμε υπόψιν τις σύγχρονες απαιτήσεις της ΚτΚ.

Προσαρμογή στις ραγδαίες αλλαγές: Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η κλιματική κρίση και οι κοινωνικές μεταβολές απαιτούν νομοθεσίες που να είναι ευέλικτες και να προβλέπουν μελλοντικές ανάγκες. Για παράδειγμα, η νομοθεσία για την κυκλοφορία πρέπει να προετοιμάζεται για αυτόνομα οχήματα και οχήματα μηδενικών ρύπων, όχι μόνο για τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Αξιοποίηση της Ιστορίας: Το χθες μας δίνει πολύτιμα μαθήματα για λάθη που πρέπει να αποφύγουμε και πρακτικές που απέδωσαν. Όμως, ο στόχος δεν είναι να επαναλάβουμε το παρελθόν, αλλά να το χρησιμοποιήσουμε ως βάση για να οικοδομήσουμε κάτι καλύτερο.

Διασφάλιση βιωσιμότητας: Οι πολιτικές και οι νόμοι που επικεντρώνονται αποκλειστικά στο σήμερα συχνά αποτυγχάνουν να υποστηρίξουν τις ανάγκες των μελλοντικών γενεών. Για παράδειγμα, η βιώσιμη κινητικότητα απαιτεί υποδομές που δεν θα εξυπηρετούν μόνο τις σημερινές συνθήκες, αλλά και τις ανάγκες μιας πιο “πράσινης” κοινωνίας.

To νομοσχέδιο που προτείνουμε προς συζήτηση, περιλαμβάνει όλες τις προτάσεις και επεξηγεί πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη, η προσβασιμότητα και η καινοτομία μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής και αποτελεσματικής Κοινωνίας της Κυκλοφορίας (ΚτΚ).

Μαζί μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο, ασφαλέστερο και πιο δίκαιο αύριο στους δρόμους μας!».

Σχολές οδήγησης
Ο συνεργάτης μας επί πολλά χρόνια και φίλος Άρης Ζωγράφος είναι ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ), εκπαιδευτής οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής, σύμβουλος κινητικότητας και οδικής ασφάλειας και σύμβουλος Ασφαλούς Μεταφοράς Επικινδύνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ). Οι περισσότεροι όμως τον γνωρίζετε ως εκπαιδευτή οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής και διευθυντή σπουδών των Πρότυπων Σχολών Ζωγράφος.  

Οι βασικοί πυλώνες του σχεδίου νόμου
Η ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής από μικρή ηλικία, με τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εστιάζουν στην ασφάλεια, στη βιώσιμη μετακίνηση, στην πολυτροπικότητα και στην καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς.
Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών οδήγησης, ώστε να γίνουν πολυσύνθετοι επαγγελματίες με γνώση των νέων τεχνολογιών, των έξυπνων πόλεων, της αυτόνομης οδήγησης και της κυκλοφοριακής ασφάλειας.
Η αναμόρφωση της διαδικασίας εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, με διαφανείς, αδιάβλητες πρακτικές, που θα διαχωρίζουν πλήρως την εκπαίδευση από την αξιολόγηση.
Η προώθηση των υποδομών για μικροκινητικότητα και βιώσιμες λύσεις μετακίνησης, μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα ατυχήματα.
Η συμπερίληψη ως βασική συνιστώσα της κινητικότητας του μέλλοντος, με την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης για όλους: πεζούς, ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρία και άλλες ευάλωτες ομάδες. Η δίκαιη πρόσβαση στις υποδομές και τις μεταφορές αποτελεί θεμέλιο μιας κοινωνίας που σέβεται και ενδυναμώνει κάθε πολίτη.

Σχολές οδήγησης

Η εισήγηση της Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης 
– Ίδρυση Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολών Οδήγησης, Κυκλοφοριακής Αγωγής και Διά Βίου Μάθησης
– Αναβάθμιση Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
– Δημιουργία Σχολής Κινητικότητας και Οδικής Ασφάλειας
– Ενίσχυση της Εκπαίδευσης με Τεχνητή Νοημοσύνη
– Σύσταση Ταμείου Εκπαίδευσης Κινητικότητας για την Προώθηση της Οδικής Ασφάλειας και της Βιώσιμης Κινητικότητας.

Δείτε όλη την εισήγηση της Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης Εκπαιδευτών Οδήγησης

 Προτάσεις, διαφωνίες και ψύχραιμα σχόλια, εδώ

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-06 17:19:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button