Πώς προχώρησε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση το 2024;
Φυσικά, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν ακολούθησε την ίδια πορεία σε όλες τις αγορές. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα και την Ινδονησία ήταν ισχυρές, ενώ σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιαπωνία, μειώθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Η συγκεκριμένη συνθήκη οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο να προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για το μέλλον. Για παράδειγμα, η Volvo αναθεώρησε πρόσφατα τον στόχο της ότι το 2030 ο στόλος της θα απαρτίζεται μόνο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος της πλέον είναι 90% EV και 10% υβριδικά. Πρόσφατες αναφορές θέλουν κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, η Mercedes-Benz και o Όμιλος Stellantis ενδέχεται να επανεξετάζουν τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται, καθώς αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι στους δρόμους του πλανήτη κυκλοφορούν 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ήταν τελικά τα ηλεκτρικά το πρόβλημα στην Αράχωβα;
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2030 και το 55% το 2035. Ωστόσο, ένας κρίσιμος παράγοντας στον ρυθμό ανάπτυξης παραμένει η τιμή. Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα έχουν συχνά χαμηλότερο κόστος συντήρησης και μετακίνησης, ακόμη θεωρούνται αρκετά ακριβά. Πόσο δε μάλλον όταν δεν υπάρχουν επιδοτήσεις.
Ωστόσο το 2023, περίπου το 60% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στην Κίνα είχαν ήδη τιμές χαμηλότερες από αυτές των αντίστοιχων κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ το 95% των μικρών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν ηλεκτρικά μοντέλα.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τα EV που πωλούνται στην Γηραιά Ήπειρο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το 2022 και το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κόστιζαν περίπου 40% περισσότερο από τα συμβατικά, παρά τις μειώσεις στις μέσες τιμές των μπαταριών. Μια έρευνα του 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι η τιμή αγοράςεμποδίζει τους ευρωπαίους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μέση τιμή που ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές ήταν €20.000.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Σουηδοί ανακύρηξαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς το Tesla Model 3
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα ασφάλιστρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 50% το 2022 και 20% το 2023, προκειμένου να δοθούν επιπλέον κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως παραμένουν ακριβότερα από τα θερμικά Στην Ινδία η Tata, η κορυφαία εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία κυκλοφόρησε μερικά ηλεκτρικά μοντέλα με τιμές κάτω από 15.000 δολάρια το 2023, όταν εκεί μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στοιχίζει κοντά στα 7.000 δολάρια.
Εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού στην Κίνα, με επικεφαλής την πρωτοπόρο BYD, αλλά και άλλες μεγάλες κινεζικές εταιρείες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές για να μείνουν μέσα στον ανταγωνισμό. Επιπλέον, ορισμένες μάρκες λανσάρουν μικρότερα και φθηνότερα μοντέλα. Στην ευρωπαϊκή αγορά, η κυκλοφορία νέων, πιο προσιτών ηλεκτρικών έχει προγραμματιστεί να ευθυγραμμιστεί με τους κανονισμούς ρύπων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Seal Excellence AWD, σε τροχιά κορυφής
Το 2025 οι στόχοι των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνονται αυστηρότεροι και σε περίπτωση που επιβληθούν τα πρόστιμα αυτά θα είναι δυσβάστακτα. Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξαγγείλει πολλά ηλεκτρικά μοντέλα κάτω των €25.000.
Καθώς οι αρχικές τιμές των καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέφτουν, τα μεταχειρισμένα γίνονται ακόμη φθηνότερα. Από τα μέσα του 2024, η μέση τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν πάνω από τα 33.000 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, σημειώνοντας πτώση άνω του 20% από έτος σε έτος. Πτώση αναμένεται να παρατηρηθεί και στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά το νέο έτος και στην Ευρώπη, ειδικά τώρα που λήγουν τα συμβόλαια πολλών εταιρειών μίσθωσης και θα έχουν αδιάθετα χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε στην Ισπανία το νέο Škoda Elroq, το μέλλον της Škoda
Εν τω μεταξύ, τα προγράμματα μίσθωσης των εταιρειών μπορούν να δώσουν λύσεις σε πολλούς καταναλωτές να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς προκαταβολή, παρά μόνο πληρώνοντας δόσεις και έχοντας παράλληλα την δυνατότητα να το αλλάξουν μετά το τέλος του συμβολαίου χωρίς κόστος.
Ωστόσο, οι πρόσφατοι δασμοί στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, που υιοθετήθηκαν από χώρες και περιοχές όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, θα μπορούσαν να περιορίσουν βραχυπρόθεσμα τη διαθεσιμότητα προσιτών μοντέλων.
Φυσικά, η τιμή δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει στην απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η αυτονομία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, όπως επίσης και οι υποδομές φόρτισης. Ειδικά οι τελευταίες είναι κομβικής σημασίας αν θέλουμε να μιλάμε για δραστική επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-31 01:02:00