Πώς να ξεχάσεις το 6τροχο Renault 5 Turbo με τα δύο μοτέρ; [video]
Tι κάνεις όταν ένα γαλλικό χάτσμπακ με κινητήρα στο κέντρο και την κίνηση στους πίσω τροχούς δεν είναι αρκετά ιδιαίτερο; Ναι, του βάζεις δύο επιπλέον τροχούς κι ένα ακόμα μοτέρ. Ένας Γάλλος, ονόματι Christian de Léotard, έκανε ακριβώς αυτό το 1979. Κατασκευάζοντας ένα Renault 5 Turbo με έξι τροχούς και δύο κινητήρες.
Ο δημιουργός εργαζόταν στη Rover κι εμπνεύστηκε από τα επαγγελματικά Range Rover που είχαν δύο πίσω άξονες. Αλλά και μια καροσερί που ειδικευόταν σε πολυαξονικά φορτηγά και βαν μεταφοράς με βάση διάφορα Citroën. Οπότε αποφάσισε να φτιάξει κάτι αναμφισβήτητα λιγότερο χρηστικό αλλά πολύ πιο διασκεδαστικό: Το 6τροχο Renault 5 Turbo. Με έξι τροχούς, λέγεται ότι είχε βελτιωμένο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Συνολικά, το μήκος είχε αυξηθεί κατά 71 cm σε σχέση με το εργοστασιακό μοντέλο.
Σου σταματάει το μυαλό όταν σκέφτεσαι ότι υπήρχε κάποιος που θεωρούσε σχεδόν βαρετό και κοινότυπο το κεντρομήχανο Renault 5 Turbo
Ο De Léotard δεν έφτιαξε μόνο ένα 6τροχο, αλλά πληθώρα από δαύτα. Ένα μάλιστα ασημί 6τροχο Alpine συμμετείχε ακόμη και στο Παρίσι-Ντακάρ, χωρίς όμως να τερματίσει. Με βάρος λίγο πάνω από 950 kg, το γαλλικό μοντέλο ήταν εκπληκτικά γρήγορο. Κι είχε τρομερή πρόσφυση: Ο αρχικός κινητήρας του 5 Turbo παρέμεινε άθικτος στο πίσω μέρος, ενώ ένας κινητήρας από 5 Alpine προστέθηκε μπροστά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Εξάτροχο Lada Niva pick-up! Τι να το κάνεις το AMG G63 6×6;
Ο ίδιος ο De Léotard περιέγραψε το σύστημα μετάδοσης κίνησης σαν «ένα τρένο εφοδιασμένο με δύο ατμομηχανές», με κάθε κινητήρα να κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Μπορούσαν προφανώς να λειτουργούν είτε ταυτόχρονα είτε ανεξάρτητα. Συνδέονταν με διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων, κάτι που σημαίνει ότι δίπλα στον οδηγό υπήρχαν δύο μοχλοί χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων για τα δύο 5άρια κιβώτια.
Ο De Léotard συνέχισε να κατασκευάζει και να παίρνει μέρος σε αγώνες με 6τροχες εκδόσεις της Mercedes G-Wagen και της μπερλίνας 190Ε. Ο θρύλος λέει ότι η σύγχρονη Mercedes-AMG G63 6×6 επηρεάστηκε άμεσα από τις δημιουργίες του. Το πόσα ακριβώς 6τροχα Renault 5 Turbo κατασκευάστηκαν παραμένει μυστήριο. To τελευταίο που γνωρίζουμε για αυτά είναι ότι ένα κάηκε μέσα σε γκαράζ στις αρχές του αιώνα. Βρισκόταν στη γαλλική πόλη Nevers και μες στο γκαράζ επίσης λέγεται ότι υπήρχαν και καλούπια που θα χρησιμοποιούνταν για 6τροχες εκδόσεις του Clio Sport.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το θρυλικό Renault 5 Turbo επιστρέφει με 500 ίππους και πίσω κίνηση
Ο λόγος πίσω από την απροθυμία του de Léotard να ανακτήσει το αυτοκίνητο μετά την πυρκαγιά είναι ασαφής. Κάποιοι αναφέρουν ότι «περίμενε αποζημίωση» από την ασφαλιστική κι άλλοι ότι υπήρχαν επιπλοκές με τον ιδιοκτήτη του γκαράζ. Ο Christian de Léotard πέθανε το 2014.
Με την πάροδο των ετών, ορισμένα υπολείμματα της πυρκαγιάς φέρεται να έχουν αφαιρεθεί. Κάποιοι από τους απανθρακωμένους τροχούς, πάνελ του αμαξώματος κι εσωτερικά κομμάτια του κατεστραμμένου R5 Turbo λείπουν από τις φωτογραφίες. Σύμφωνα με ένα άρθρο του Secret Classics του 2019, «Γάλλος συλλέκτης έσωσε το κουφάρι με πολλή προσπάθεια».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Φτιάξε μια Mercedes-AMG G63 6×6 από δύο Suzuki Samurai
Το ίδιο άρθρο αναφέρει ότι το 6τροχο Alpine που συμμετείχε στο Ντακάρ ήταν κάποτε σταθμευμένο στο υπόγειο γκαράζ του Musée d’Art Classique de Mougins στο Mougins της Γαλλίας, ένα μουσείο που έκλεισε οριστικά τον Αύγουστο του 2023.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-18 23:03:00