
Πώς η στροφή στην υγιεινή διατροφή αναδιαμορφώνει το τοπίο στα τρόφιμα
Υγιεινά σνακ, τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας, ποτά χωρίς αλκοόλ και προϊόντα που απευθύνονται σε ανθρώπους με συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες. Διεθνείς και εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων εξελίσσονται και αναδιαμορφώνονται ώστε να ανταποκριθούν σε καταναλωτικές τάσεις, οι οποίες κοινό παρονομαστή έχουν την ισορροπημένη διατροφή.
Για τη γενιά Ζ – τους σημερινούς 30αρηδες δηλαδή – οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες αποτελούν προτεραιότητα ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που στις επιλογές των αγορών τους προτάσσουν την υγεία, ενισχύεται συνεχώς, ειδικά μετά την περίοδο του Covid. Οι απαιτήσεις τους, για προϊόντα που συμβάλλουν στην διατήρηση της καλής υγείας, αυξάνονται διαρκώς και μάλιστα δεν περιορίζονται μόνο στο κυρίως φαγητό που μπαίνει στο καθημερινό τους τραπέζι.
Η κατηγορία των σνακ και πώς εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια, αποτελεί ένα ενδεικτικό παράδειγμα, της αναζήτησής τους για πιο υγιεινές εναλλακτικές σε όσα συνολικά καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σε αυτό το πλαίσιο, νέα δυναμική αποκτούν και παραδοσιακά προϊόντα που ήδη ήταν ενταγμένα στις καλές διατροφικές συνήθειες και πλέον επιχειρούν να γίνουν πιο ελκυστικά και στις νεότερες γενιές.
Έτσι, ο χαλβάς που κάποτε ήταν συνδεδεμένος μόνο με την περίοδο της Σαρακοστής, πωλείται πλέον και σε ατομικές μπάρες ενώ το παραδοσιακό παξιμάδι γίνεται και σνακ, «κερδίζοντας» και τις νεότερες γενιές καταναλωτών. Όπως εξηγούσε πρόσφατα ο marketing director της Αφοί Χαΐτογλου, κ. Λευτέρης Χαΐτογλου, ο χαλβάς σε μορφή μπάρας της εταιρείας, καταναλώνεται κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους καθώς προτιμάται ως υγιεινή επιλογή από καταναλωτές που ασχολούνται με τη διατροφή τους και τον αθλητισμό. Την ίδια στιγμή, για την κρητική εταιρεία Μάννα – Τσατσαρωνάκη, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια από το λανσάρισμα της σειράς παξιμαδιών σε μορφή σνακ, το νέο προϊόν έφτασε να αποτελεί το περίπου το 11% του συνολικού τζίρου της.
Από την πλευρά της, η διοίκηση της EURIMAC, διαπίστωσε μία αυξημένη ανάγκη για προϊόντα, κατάλληλα για όσους που θέλουν να περιορίσουν την αύξηση των σακχάρων στο αίμα αλλά για εκείνους που επιθυμούν να ακολουθήσουν υγιεινή διατροφή, αποφασίζοντας να λανσάρει ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
Ταχύτατα ανερχόμενη κατηγορία αποτελούν και τα ποτά χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, με την μπύρα, να έχει αναπτύξει ήδη δυναμική σε διεθνές επίπεδο. «Το συνολικό μερίδιο της κατηγορίας στη χώρα μας, είναι ακόμα χαμηλά, κοντά στο 3%. Βλέπουμε κάθε χρόνο να ”μεγαλώνει” καθώς τόσο οι νεότερες όσο και οι μεγαλύτερες ηλικίες καταναλώνουν λιγότερο αλκοόλ» εξηγούσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, Νικήτας Ασπιώτης, προβλέποντας πως η κατηγορία της χαμηλής περιεκτικότητας ή καθόλου αλκοόλ τα επόμενα χρόνια θα μεγαλώσει γρήγορα.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-29 07:35:00