Auto

Πώς επηρεάστηκαν οι Κινέζοι στην Ευρώπη

Η επιθετική εμπορική στρατηγική που εφαρμόζουν οι Κινέζοι προκειμένου να επεκταθούν στην Ευρώπη και να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε αυτή είναι γνωστή.

Αυτό το βλέπουμε και στη χώρα μας όπου κάποιες από τις σημαντικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας έχουν αρχίσει να αντιπροσωπεύονται επίσημα.



Είναι γνωστό, επίσης, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση από πέρυσι τον Οκτώβριο έχει επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται σε αυτή, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν την εμπορική δραστηριότητά τους και να τονώσουν αυτή των εταιρειών της Γηραιάς Ηπείρου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το γερμανικό κέντρο CAM («Center of Automotive Management»), το 2024 οι συνολικές πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών κινεζικών μοντέλων στη Γερμανία ήταν 43.835 μονάδες, αριθμός που είναι μειωμένος κατά 24% συγκριτικά με αυτόν του 2023.



Τα δεδομένα που ανακοινώθηκαν αφορούν σε πέντε από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας, τις BYD Auto, MG Motor, smart, Polestar και Great Wall Motors.

Σύμφωνα με το κέντρο, πέρυσι οι συνολικές πωλήσεις των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία έφτασαν τις 381.722 μονάδες, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 27% συγκριτικά με αυτές του 2023.



Ο Στέφαν Μπράτσελ, Διευθυντής του κέντρου, δήλωσε σχετικά: «Οι Κινέζοι κατασκευαστές βρίσκονται ακόμη σε φάση ανάπτυξης. Οι τιμές των μοντέλων τους παραμένουν υψηλές, ενώ οι εταιρείες δεν είναι τόσο γνωστές στη Γερμανία.

»Ο συνδυασμός αυτός, σε ένα περιβάλλον όπου υπάρχει ακόμα σκεπτικισμός απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, δεν είναι ιδανικός για την αύξηση των πωλήσεων».

Κατά συνέπεια, η μείωση των πωλήσεων των κινεζικών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη δεν οφείλεται μόνο στην επιβολή των επιπλέον δασμών από την Ε.Ε. αλλά -κυρίως- στην κατάργηση των κρατικών επιχορηγήσεων στις περισσότερες χώρες της.



Αυτό αποτρέπει τους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν ένα νέο ηλεκτρικό (ανεξαρτήτως εταιρείας), καθώς οι τιμές πώλησής τους είναι ακριβές σε σχέση με ένα εξηλεκτρισμένο ή μόνο με θερμικό κινητήρα.

Ο Μπράτσελ, είπε επίσης ότι για να αντιμετωπίσουν οι Κινέζοι τις πιέσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, θα πρέπει να διευρύνουν το δίκτυό τους, να έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές και να προσαρμόσουν τα οχήματά τους στην ευρωπαϊκή αυτοκινητική κουλτούρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-27 09:45:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button