Auto

Πόσο αξίζει σήμερα ένα σπάνιο Audi Quattro του ’85;

Στις λίστες δημοπρασιών θα βρεις πολλές φορές αυτοκίνητα-σύμβολα ορισμένων εταιρειών, αφού με τον δικό τους τρόπο άλλαξαν το ρου της ιστορίας ή αποτέλεσαν το ξεκίνημα για κάτι μεγάλο.

Στην περίπτωση της Audi, το Quattro ήταν το πρώτο της μοντέλο που εξοπλιζόταν με τετρακίνηση, η οποία προερχόταν από ένα δικό της, προηγμένο σύστημα.



Η πρώτη του γενιά είναι γνωστή ως Ur-Quattro, με την ιστορία της εξέλιξής του να ξεκινάει από ένα στρατιωτικό τζιπάκι, το Volkswagen Iltis. Το συγκεκριμένο ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του και σε χειμερινές δοκιμές τότε είχε «σβήσει» τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Αυτό σηματοδότησε το ξεκίνημα της εξέλιξης και την τελειοποίηση ενός νέου συστήματος τετρακίνησης από την Audi. Το οποίο και το ευρύ κοινό της Ευρώπης είδε επίσημα το 1980, στην παρουσίαση του πρώτου Quattro.



Ενώ στη Γηραιά Ήπειρο είχε απόλυτη επιτυχία, στη Βόρεια Αμερική πουλήθηκαν κάτι παραπάνω από 600 μονάδες, με την Audi να γνωρίζει ότι εκεί δεν είχε την ίδια τύχη για υψηλές πωλήσεις.

Το 1985, μόλις 73 από αυτές παραδόθηκαν σε πελάτες και τώρα μία από αυτές πωλείται μέσω του οίκου δημοπρασιών, Bring a Trailer. Είναι 100% εργοστασιακό, οπότε εξοπλίζεται με μπλοκέ κεντρικό και πίσω διαφορικό και φυσικά με τον θρυλικό 5κύλινδρο των 2,1 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.



Με αυτό κατέκτησαν νίκες στα ράλι οι Michele Mouton, Stig Blomqvist και Walter Rohl στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ξεκινώντας τον θρύλο της Audi στους αγώνες.

Λογικό είναι, λοιπόν, όταν η Bring a Trailer δημοπρατεί έναν τόσο ιστορικό μοντέλο της Audi η τιμή του να ξεφεύγει. Για αυτό, κάποιος που του περίσσευαν περίπου 86.000 ευρώ, τα έδωσε για να αποκτήσει αυτό το Audi Quattro, το οποίο παρεμπιπτόντως έχει διανύσει μόλις 90.000 χιλιόμετρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-15 20:30:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button