
Πόσα επαγγελματικά οχήματα πουλήθηκαν πέρυσι σε Ε.Ε. και Ελλάδα;
Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων καινούργιων επαγγελματικών οχημάτων που δημοσίευσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων («ACEA»), το 2024 ήταν μια καλή χρονιά για τις περισσότερες κατηγορίες αυτών.
Βάσει των στοιχείων, πέρυσι οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη σημείωσαν αύξηση κατά 8,3% στα βαν και κατά 9,2% στα λεωφορεία, ενώ στα φορτηγά υπήρξε μείωση κατά 6,3%, συγκριτικά με αυτές του 2023.
Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις χωρών, την πρωτοκαθεδρία είχε η Ισπανία με εντυπωσιακή άνοδο 13,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με +8,4%. Επόμενη ήταν η Γαλλία με +1,1% και η Ιταλία με +0,9%, αντίστοιχα.
Αντίθετα, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην Ε.Ε. σημείωσαν πτώση κατά 6,3% το 2024, φτάνοντας συνολικά τις 327.896 μονάδες. Η μείωση αποδίδεται κυρίως στην πτώση κατά 8,5% στις πωλήσεις βαρέων φορτηγών, η οποία μετριάστηκε εν μέρει από την αύξηση κατά 5,6% στις ταξινομήσεις μεσαίων φορτηγών.
Τα στοιχεία που αφορούν στις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, η σημαντικότερες μειώσεις ήταν στη Γερμανία (-6,9%), στη Γαλλία (-2,9%) και στην Ιταλία (-0,7%). Αντιθέτως, η Ισπανία κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση κατά 12%.
Αναφορικά με τις πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πέρυσι έφτασαν τις 35.579 μονάδες, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 9,2% σε σχέση με το 2023.
Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Ιταλία (+26,7%). Στην Ισπανία η ποσοστιαία αύξηση ήταν 10,3% και στη Γαλλία +2,2%, σε σχέση με το 2023. Αντίθετα, η Γερμανία είχε πτώση 2,0%, συγκριτικά.
Ο πετρελαιοκινητήρας παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές βαν το 2024 στην Ε.Ε., με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 10,5%, φτάνοντας τις 1.340.003 μονάδες. Η αύξηση αυτή ανέβασε το μερίδιο αγοράς τους κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 84,5% επί των συνολικών.
Τα βενζινοκίνητα βαν σημείωσαν αύξηση 3,0%, διατηρώντας σταθερό το μερίδιο αγοράς στο 6%, συγκριτικά. Τα αμιγώς ηλεκτρικά βαν παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 9,1%, με το μερίδιο αγοράς τους να πέφτει στο 6,1% από 7,2% το 2023.
Επίσης, οι πωλήσεις βαν με υβριδικής διάταξης κινητήρα μειώθηκαν κατά 4,8%, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2,0% της αγοράς.
Φορτηγά
Οι πωλήσεις καινούργιων πετρελαιοκίνητων φορτηγών κυριάρχησαν και το 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,1% των νέων ταξινομήσεων στην Ε.Ε., παρά τη μείωση κατά 6,2%, σε σχέση με το 2023.

Οι ταξινομήσεις των νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων φορτηγών μειώθηκαν κατά 4,6%, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό στο 2,3%. Τα αποτελέσματα διέφεραν ανά χώρα: Η Γερμανία (+57,4%), η Ιταλία (+115,2%) και η Σουηδία (+59,6%) σημείωσαν έντονη αύξηση, αλλά οι απώλειες στη Γαλλία (-57,4%) και στην Ολλανδία (-42,3%) περιόρισαν τις συνολικές πωλήσεις τους.
Λεωφορεία
Σύμφωνα με τον «ACEA», πέρυσι οι ταξινομήσεις καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 26,8%, σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2023, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει στο 18,5% από το 15,9%.
Η Ιταλία αναδείχθηκε η μεγαλύτερη αγορά αυτών σημειώνοντας άνοδο 161,7%, ενώ η Ισπανία κατέγραψε αύξηση κατά 17,5%, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία αυτή.

Η γερμανική αγορά σημείωσε επίσης ανάπτυξη 4,9%, ενώ η γαλλική παρουσίασε μείωση 11,4%. Οι πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων με υβριδικό κινητήρα μειώθηκαν κατά 16,1%, αντιπροσωπεύοντας το 9,8% του συνόλου.
Τέλος, οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 11,1%, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 63,1%, δηλαδή κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με αυτές του 2023.
Η Ελλάδα
Στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, το 2024 οι πωλήσεις των καινούργιων βαν έφτασαν τις 9.802 μονάδες, μειωμένες κατά 136 μονάδες από αυτές του 2023 (σημ.: 10.008 μονάδες). Από αυτά, το 80,9% ήταν πετρελαιοκίνητα, το 13,5% αμιγώς ηλεκτροκίνητα και το 1,2% με κινητήρα υβριδικής διάταξης.

Τα καινούργια φορτηγά ήταν 880, δηλαδή κατά 154 περισσότερα από πρόπερσι (σημ.: 726 μονάδες). Από αυτά, το 99% ήταν πετρελαιοκίνητα, το 0,7% αμιγώς ηλεκτροκίνητα και το 0,3% διέθεταν κινητήρα υβριδικής διάταξης.
Τέλος, το 2024 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 874 καινούργια λεωφορεία, αριθμός που είναι κατά 662 μονάδες μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του 2023. Το 69% αυτών ήταν ντίζελ, ενώ το 31% αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-19 18:45:00