Πως θα σας φαινόταν τα παράθυρα να γίνουν ηχεία;
Οι ταχύρρυθμες εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία περιλαμβάνουν τα πάντα. Από αυτόνομη οδήγηση έως λύσεις τις οποίες δεν είχαμε φανταστεί ποτέ ότι θα ακούσουμε.
Μία εξ αυτών προέρχεται τώρα από την General Motors, η οποία φέρεται να έχει καταθέσει μία καινούργια ευρεσιτεχνία στο GPTO (German Patent and Trade Mark Office) που αφορά σε ένα σύστημα το οποίο θα κάνει τα τζάμια του αυτοκινήτου… ηχεία!
Βάσει των εγγράφων που έχουν κατατεθεί, τα ηχεία όπως τα γνωρίζουμε σήμερα έχουν διάφορα μειονεκτήματα με ένα εξ αυτών να είναι το σημείο που τοποθετούνται. Το οποίο συνήθως δε βολεύει τους οδηγούς, γιατί ο ήχος δεν φτάνει με τον βέλτιστο τρόπο στα αυτιά των επιβατών.
Ένα άλλο μειονέκτημά τους είναι το βάρος που προσθέτουν στο σύνολο, καθώς απαιτούνται πολλά υλικά για τη σύνθεσή τους, ενώ καταλαμβάνουν και αρκετό χώρο ο οποίος θα μπορούσε δυνητικά να ωφελήσει στα της εργονομίας.
Η πατέντα της GM θεωρητικά θα λύσει τα παραπάνω ζητήματα, προσφέροντας παράλληλα μία ανώτερη εμπειρία, διασώζοντας ταυτόχρονα βάρος, κάτι που υποτίθεται θα ωφελήσει μοντέλα της εταιρείας, όπως οι Cadillac Escalade και Chevrolet Corvette ZR1.
Ουσιαστικά, μιλάμε για αόρατα ηχεία. Το τζάμι θα είναι ένα πολυστρωματικό γυαλί με ενσωματωμένα πιεζοηλεκτρικά υλικά. Η κατασκευή είναι αρκετά πολύπλοκη και απαιτεί μία σειρά από καινοτόμους μηχανικούς και χημικούς συνδυασμούς για να επιτευχθεί το θεμιτό αποτέλεσμα.
Δυστυχώς, δεν υπάρχουν εικόνες που να μας δίνουν μία καλύτερη ματιά πάνω σε αυτή την τεχνολογία, οπότε όλα είναι προς το παρόν στη θεωρία.
Με πιο απλά λόγια, πάντως, το ρεύμα θα περνάει το πλαστικό στρώμα που θα έχει δημιουργηθεί, το οποίο με τη σειρά του θα μετατρέπει την ηλεκτρική εισροή σε μηχανική κίνηση, δημιουργώντας δονήσεις για τη διάδοση και ενίσχυση των ηχητικών κυμάτων μέσα από το γυαλί.
Η GM αναφέρει πως με αυτή την πατέντα τα ηχεία θα βρίσκονται ουσιαστικά πιο κοντά στα αυτιά των επιβατών. Έτσι, οι λύσεις που υπήρχαν μέχρι πρότινος με τα ηχεία στο εσωτερικό των θυρών ή στα καθίσματα, θα ελαχιστοποιηθούν και έτσι θα μειωθεί περαιτέρω το ανθρακικό αποτύπωμα της κατασκευής ενός αυτοκινήτου.
Επιπλέον, το σύστημα αυτό θα χρειάζεται λιγότερο ρεύμα από ό,τι τα συμβατικά ηχεία, γεγονός πολύ θετικό για την αυτονομία και τη συνολική λειτουργία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τέλος, σημαντικό πλεονέκτημα της νέας τεχνολογίας θα είναι η μείωση του βάρους και η μεγιστοποίηση του χώρου εντός της καμπίνας.
Όπως πάντα, υπάρχουν δύο πλευρές του νομίσματος. Ένα βασικό αρνητικό σε αυτό το σύστημα θα είναι καταρχάς η πολύ δύσκολη αναβάθμιση ή αντικατάστασή του. Και ως προς το τελευταίο, λογικά θα είναι εξαιρετικά κοστοβόρο.
Επιπλέον, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πόσο ανθεκτικό θα είναι το γυαλί σε πετραδάκια, χώμα, δονήσεις και γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να φτάσει στο τζάμι.
Εύλογη απορία είναι επίσης κατά πόσο τα ηχεία τόσο κοντά στο κεφάλι του επιβάτη θα ενοχλούν σε σημείο… πονοκεφάλου, ενώ δεν μπορείς να μην απορήσεις τι γίνεται εάν κατεβάσεις το τζάμι του παραθύρου.
Πάντως, η GM δείχνει να πιστεύει πολύ σε αυτή την καινοτόμα κατασκευή, καθώς ήδη συζητάει τη διαδικασία παραγωγής του πολυστρωματικού γυαλιού και των εσωτερικών του στοιχείων.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-28 19:45:00