
Πτώχευση για την ηλεκτρική start-up Nikola, άλλη μία off
Nikola, την χαρακτήρισαν «την Tesla των φορτηγών». Άλλωστε, μοιράζονται το ονοματεπώνυμο του μεγάλου εφευρέτη: Nikola Tesla. Το 2020 μάλιστα, η αξία της αποτιμήθηκε στα $27 δισεκατομμύρια, καθιστώντας την πιο πολύτιμη από τη Ford. Χωρίς να έχει παραδώσει ούτε ένα όχημα.
Τώρα, πέντε χρόνια αργότερα, η Nikola έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα των πτωχευμένων ηλεκτρικών start-up. Στην EV Βαλχάλα, θα συναντήσει κι άλλες ηλεκτρικές εταιρείες που έπεσαν μαχόμενες, όπως τη Fisker, την Proterra, τη Lordstown Motors, τη HiPhi και μια ντουζίνα άλλες κινεζικές. Αλλά και κάμποσες θερμικές εταιρείες, όπως την Wiesmann και τη Recaro των υπέροχων μπάκετ. Η κάτω βόλτα είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό για την εταιρεία με έδρα το Phoenix. Η κορυφή του παγόβουνου ήταν η καταδίκη του ιδιοκτήτη της Nikola, Trevor Milton, σε τετραετή φυλάκιση τον Δεκέμβριο του 2023.
Η Nikola είναι η προσωποποίηση της παροιμίας ότι «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι»
«Όπως κι άλλες εταιρείες στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, έχουμε αντιμετωπίσει διάφορες δυσκολίες της αγοράς και μακροοικονομικούς παράγοντες που επηρέασαν την ικανότητά μας να λειτουργούμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nikola, Steve Girsky. «Δυστυχώς, οι καλύτερες προσπάθειές μας δεν ήταν αρκετές για να ξεπεράσουμε αυτές τις σημαντικές προκλήσεις».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πλήγμα στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση, η πτώχευση της Northvolt
Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι πριν από πέντε χρόνια στο απόγειο της άνθησης των EV start-up, η χρεοκοπημένη εταιρεία ήταν πιο πολύτιμη από τη Ford. Η Nikola είχε κεφαλαιοποίηση $27 δισεκατομμυρίων το 2020, παρόλο που δεν είχε πουλήσει ποτέ ούτε ένα όχημα. Κι υπέγραψε συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων με την GM, η οποία θα αποκτούσε μερίδιο 11%, θα προμήθευε τη Nikola με τεχνολογίες μπαταρίας κι υδρογόνου.
Και θα αναλάμβανε να κατασκευάσει το ηλεκτρικό pick-up Badger της αμερικανικής start-up. Ο ανταγωνιστής του F-150 Lightning και του Tesla Cybertruck θα είχε 919 ίππους κι αυτονομία πάνω από 950 km με κυψέλες υδρογόνου. Σχεδίαζαν επίσης μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Για κλείσιμο η VinFast; Πουλάει τα μοντέλα της στον CEO της
Ωστόσο, η Nikola έβγαλε κάποια φορτηγά της στους δρόμους της Αμερικής, αλλά με κόπο κι αίμα. Το πρώτο κυκλοφόρησε το 2021, αλλά σύντομα αντιμετώπισε προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων κάποιων πυρκαγιών που ανάγκασαν την εταιρεία να ανακοινώσει ανάκληση ασφαλείας. Το τελειωτικό χτύπημα ήρθε όταν ο Trevor Milton εξαπάτησε τους επενδυτές, ώστε να πιστέψουν ότι η εταιρεία ήταν πιο κοντά στην παραγωγή από ό,τι ήταν αλήθεια. Ένα βίντεο έδειχνε ένα από τα φορτηγά του να κινείται ιδίαις δυνάμεις. Στην πραγματικότητα, το είχαν ανεβάσει σε έναν λόφο και το κινούσε η βαρύτητα.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-20 07:37:00