Πρώτη επαφή με το νέο BYD Atto 2 στην Ισπανία
Μέσα στο σύντομο διάστημα παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά η BYD έχει καταφέρει να κατακτήσει ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων. Αυτή η επιτυχία δεν κρύβει κάποιο μαγικό μυστικό αλλά μια έξυπνη στρατηγική η οποία έχει ως κεντρικούς πυλώνες την εστίαση σε πιο προσιτές και εμπορικές κατηγορίες αλλά και την προσφορά ενός συνδυασμού ποιότητας, τεχνολογίας και χρηστικότητας υπό το πρίσμα ενός εξαιρετικού value for money.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής το χαρτοφυλάκιο της BYD ενισχύεται με το Atto 2 που μπαίνει ανάμεσα στα Dolphin και Atto 3 ενσωματώνοντας κατά κάποιο τρόπο στοιχεία και από τα δύο best seller μοντέλα. Πρόκειται για SUV, όπως το Atto 3, αλλά με μια αρκετά πιο κόμπακτ σιλουέτα που προσεγγίζει τα δεδομένα του Dolphin δικαιολογώντας απόλυτα τον χαρακτηρισμό του ως urban SUV.
Πολύ κοντά στα πρότυπα του Atto 3 κινείται ο ευρύτερος σχεδιαστικός και αισθητικός προσανατολισμός τόσο σε ότι αφορά τις αναλογίες των όγκων στο αμάξωμα, όσο και τις λεπτομέρειες που δηλώνουν την SUV ταυτότητα όπως τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά.
Από εκεί και πέρα γνώριμα χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής γλώσσας της BYD είναι τα λεπτά μακρόστενα φώτα που συνδέονται μέσω της φωτεινή λωρίδας η οποία διατρέχει τη μάσκα, η αίσθηση αιωρούμενης οροφής που δίνει η μαύρη απόχρωση στις εμπρός κολώνες και η έξυπνη διχρωμία στην πίσω, καθώς και η φωτεινή υπογραφή των πίσω φώτων στο σχήμα του οριζόντιου «8», ενός αριθμού που στην κινέζικη παράδοση συνδέεται με την καλοτυχία.
Με το μήκος στα 4.310 mm και πλάτος 1.830 mm το Atto 2 βρίσκεται πολύ κοντά στα διαστασιολογικά δεδομένα του Dolphin. Ωστόσο το αναλογικά μεγάλο μεταξόνιο των 2.620 mm σε συνδυασμό με το αρκετά ψηλό αμάξωμα και τους μικρούς προβόλους συνθέτουν μια συνταγή που υπόσχεται καλές χωροταξικές επιδόσεις.
Αντικειμενικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο B-SUV με ένα αντίστοιχα εύχρηστο πορτπαγκάζ 400 lt. Βασικό μερίδιο ευθύνης για αυτό έχει η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD που είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα προσφέροντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο το οποίο με την σειρά του δημιουργεί αρκετό αέρα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της αρχιτεκτονικής της εν λόγο πλατφόρμας είναι η ενσωμάτωση της μπαταρίας στο πάτωμα ως δομικό στοιχείο, ενισχύοντας έτσι σημαντικά την ακαμψία.
Η μπαταρία Blade Battery του Atto 2 αξιοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία της BYD η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση των κυψελών σε διάταξη λεπίδων και ως συνέπεια την συγκέντρωση περισσότερων κυψελών στον ίδιο χώρο σε σχέση με μια μπαταρία με κυλινδρικά στοιχεία.
Η χημική σύσταση της μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που χρησιμοποιείται έχει ελαφρά υποδεέστερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου όμως είναι λιγότερο ευαίσθητη στις θερμοκρασιακές διακυμάνσεις και πιο ανθεκτική στους κύκλους φόρτισης- εκφόρτισης εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και διάρκεια ζωής.
Σε αρχική φάση το Atto 2 συνοδεύεται από μπαταρία 45,1 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 312 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP και υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC ισχύος έως 65 kW με την οποία είναι δυνατή η φόρτιση 10-80% σε 37 λεπτά. Σημαντική βοήθεια στην συνολική ενεργειακή απόδοση παίζει η αντλία θερμότητας που αποτελεί στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού – κάτι πρωτοποριακό στη μικρή κατηγορία.
Η αντλία συμβάλει στη μείωση της ενέργειας που απαιτείται για την θέρμανση της καμπίνας, ειδικά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, και κατά συνέπεια μειώνει την συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου προς όφελος της αυτονομίας. Θετικό χαρακτηριστικό της ηλεκτρικής τεχνολογίας του Atto 2 είναι και η υποστήριξη της λειτουργίας V2L (Vehicle to Load) η οποία μέσω πρίζας με ισχύ έως 3,3 kW δίνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.
Η αρχική έκδοση του Atto 2 με την μπαταρία των 45,1 kWh συνοδεύεται από ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων με 290 Nm ροπής που είναι τοποθετημένος εμπρός δίνοντας κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς. Ο συνδυασμός του με το κόμπακτ σε διαστάσεις αμάξωμα και το σχετικά χαμηλό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρος (1.580 κιλά) εξασφαλίζει ζωντανές επιδόσεις, όπως άλλωστε δηλώνουν τα 7,9’’ που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα. Μέσα στην χρονιά η γκάμα του Atto 2 θα εμπλουτιστεί με μια ακόμα έκδοση, με μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα που θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων.
Χαρακτηριστικός της BYD είναι ο συνδυασμός μαλακών στην αφή υλικών τα οποία προσδίδουν έναν ιδιαίτερα ποιοτικό τόνο στην ατμόσφαιρα του εσωτερικού χαρίζοντας ένα σημαντικό ατού στο Atto 2 έναντι του ανταγωνισμού. Αντίστοιχα και η πανοραμική γυάλινη οροφή που δίνει έναν πρόσθετο τόνο ευρυχωρίας είναι κάτι που σπάνια συναντάς στην μικρή κατηγορία.
Σχεδιαστικά η εικόνα είναι πιο λιτή σε σχέση με τα Dolphin και Atto 3 χωρίς ωστόσο να λείπουν κάποιες ιδιαίτερες λεπτομέρειες όπως ο επιλογέας στην κεντρική κονσόλα που έχει το στυλ κατεργασμένου διαμαντιού. Θετικό στοιχείο είναι και η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στο τιμόνι, όπως και πρακτικών και μεγάλων σε χωρητικότητα βοηθητικών χώρων που τονίζουν την χρηστικότητα.
Γνώριμο χαρακτηριστικό της BYD που έχει μεταφερθεί και στο Atto 2 είναι η περιστρεφόμενη (από οριζόντια σε κάθετη θέση) κεντρική οθόνη που ξεκινά από τις 10,1΄΄ στην βασική έκδοση Active και ανεβαίνει στις 12,8΄΄ στην πλούσια έκδοση Boost. Το περιεχόμενο της – όπως και αυτό του ψηφιακού πίνακα οργάνων 8,8’’– είναι αρκετά απλό σε εμφάνιση αλλά με εύχρηστη δομή η οποία πλαισιώνεται από την πολύ γρήγορη απόκριση και την εξαιρετική ευκρίνεια της οθόνης.
Παρά την λειτουργική απλότητα το σύστημα πολυμέσων έχει ένα πλούσιο περιεχόμενο προσφέροντας μεταξύ άλλων εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music, διαθέτει λειτουργία καραόκε, υπηρεσία φωνητικών εντολών, ενώ υποστηρίζει και ασύρματη αναπαραγωγή smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Αντίστοιχα πλούσιο είναι το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (ακόμα και στη βασική έκδοση) τα οποία έχουν συμβάλει καθοριστικά και στην επίτευξη της κορυφαίας βαθμολογίας πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας Euro NCAP.
Φαίνεται λοιπόν ότι το μικρό Atto 2 δεν βάζει απλά την BYD στην κατηγορία των B-SUV αλλά της δίνει ένα ακόμα δυνατό χαρτί για να διευρύνει την επιρροή της στην αγορά τη ηλεκτροκίνησης. Μείνετε συντονισμένοι καθώς σε λίγες ημέρες θα ακολουθήσουν οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από τη γνωριμία μας με το Atto 2 στη Μαδρίτη, ενώ θα γίνει γνωστή και η τιμολογιακή του τοποθέτηση που σύμφωνα με τα δεδομένα της BYD αναμένεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-03 21:00:00