Auto

Πρώτη γνωριμία με τα ανανεωμένα Toyota bZ4x και Lexus RZ

To Kenshiki Forum που διοργανώνεται από την Toyota είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ετήσιες εκδηλώσεις, καθώς ο ιαπωνικός κολοσσός όχι μόνο αποκαλύπτει τα πλάνα του για το μέλλον και τις νέες τεχνολογίες που υπάρχουν στο χαρτοφυλάκιο του. Αλλά μας δείχνει και πρακτικές εφαρμογές, παρουσιάζοντας τα ανανεωμένα Toyota bZ4x και Lexus RZ.

H σημασία του Kenshiki Forum που διεξάγεται κάθε χρόνο στις Βρυξέλλες είναι μεγάλη, όπως άλλωστε αποτυπώνεται από την αθρόα παρουσία εκπροσώπων του διεθνή Τύπου (350 φέτος) και των υψηλόβαθμων στελεχών της Toyota από την Ευρώπη και όχι μόνο.

Στο φετινό Forum, την παράσταση έκλεψαν τα τέσσερα νέα ηλεκτρικά SUV, τρία της Toyota κι ένα της Lexus. Μετά λοιπόν την αποκάλυψη των CH-R+ και Urban Cruiser, σειρά παίρνει το ανανεωμένο Toyota bZ4x,το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τα σήματα της Toyota.

Το ανανεωμένο Toyota bZ4x θα είναι διαθέσιμο μέσα στο καλοκαίρι. Όσον αφορά το Lexus RZ, περισσότερες πληροφορίες θα γίνουν γνωστές προσεχώς

To D-SUV της ιαπωνικής φίρμας έκανε πρεμιέρα το 2022 και πλέον φαίνεται πως από τη φάση της νεότητας περνά στη φάση της ωρίμανσης, χάρη στο πλουσιότερο τεχνολογικό υπόβαθρο, την υψηλότερη αποδοτικότητά του και την βελτιωμένη σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας ρύθμιση της ανάρτησης.

Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση δεν είναι μεγάλες, πλην όμως ακολουθώντας την πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, όπως εκφράστηκε στα Prius και C-HR δείχνει πιο σύγχρονο. Στο εσωτερικό, βρίσκουμε μια νέα, μεγαλύτερη οθόνη στις 14” που αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Toyota bZ4x

Βασισμένο στην πλατφόρμα e-TNGA που υποστηρίζει τα EV του Ομίλου Toyota και τις μπαταρίες που είναι στρωμένες στο πάτωμα το ανανεωμένο Toyota bZ4X παραμένει γενναιόδωρο με τους επιβάτες του. Πλέον όμως, εξοπλίζεται με δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 57,7 kWh και 71,3 kWh.

Οι εκδόσεις με την μικρή μπαταρία είναι δικίνητες, αποδίδουν 167 PS και 224 PS και μπορούν να διανύσουν, σύμφωνα με την Toyota 573 km. Διαθέσιμη θα είναι και μια τετρακίνητη έκδοση, με την ισχύ της να ανεβαίνει στους 343 PS. O εσωτερικός φορτιστής είναι 11 kW, ενώ οι μεγαλύτερες εκδόσεις θα μπορούν να εξοπλιστούν με ενσωματωμένο 22άρι.

Σε ταχυφορτιστή DC, η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Όπως είδαμε και στο C-HR, το παρών δίνει και το νέο σύστημα pre-conditioning, το οποίο και προετοιμάζει τη θερμοκρασία της μπαταρίας πριν την φόρτιση, και φροντίζει για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη αναπλήρωση ενέργειας.

Για κάθε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, η Toyota στα επιβατικά της μοντέλα, προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας της μπαταρίας έως έντεκα έτη ή 1.000.000 km , μέσω του προγράμματος Health Check  εξασφαλίζοντας την απόλυτη ηρεμία, επισφραγίζοντας την αδιαπραγμάτευτη ισχυρή αξιοπιστία κάθε τεχνολογίας και μοντέλου.

To πιο πολυτελές δημιούργημα του Forum όμως ακούει στο όνομα Lexus RZ. Πριν όμως περάσουμε στο αυτοκίνητο, αξίζει να αναφερθούμε στην πορεία της Lexus. Το 2024 πούλησε 850.000 παγκοσμίως, με τα 88.000 να αφορούν την Ευρώπη. Νούμερα-ρεκόρ για την ιαπωνική φίρμα που πιστοποιούν την ανοδική της πορεία. Σημαιοφόρος της Lexus, το LBX, με 24.000 πωλήσεις στην Γηραιά Ήπειρο. Οι ευοίωνες μέρες για την εταιρεία συνεχίζονται, μιας και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 20%.

Lexus RZ

Στόχος της Lexus είναι να παραμείνει premium, επενδύοντας παράλληλα στην καινοτομία. Κορυφαίος πρεσβευτής αυτής της φιλοσοφίας, το Lexus RZ. Ένα αυτοκίνητο που έκανε πρεμιέρα το 2023, ως το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που βασίστηκε σε μια πλατφόρμα αποκλειστικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2024, η γκάμα διευρύνθηκε με την προσθήκη ενός προσθιοκίνητου μοντέλου, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση των πελατών.

Η σχεδίασή του παραμένει μινιμαλιστική και συνάμα εντυπωσιακή, με δυναμικής γραμμές και επιβλητική σιλουέτα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η λωρίδα φωτός LED η οποία διασχίζει το πορτμπαγκάζ και ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα.

Κύρια εστίαση των ανθρώπων της Lexus ήταν η βελτίωση σε επιμέρους τομείς, όπως η αυτονομία και η εμπειρία οδήγησης. Για του λόγου το ασφαλές, εξοπλίζουν το RΖ με μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 77 kWh (από 71,4 kWh), που του εξασφαλίζει αυξημένη αυτονομία κατά 100 km. Οι επίσημες μετρήσεις από τον WLTP δεν έχουν ολοκληρωθεί, ωστόσο οι άνθρωποι της Lexus εκτιμούν πως το RZ θα μπορεί να διανύσει πάνω από 500 km.

Lexus RZ

Η απόδοση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος έχει αναβαθμιστεί με βελτιώσεις και αύξηση του αριθμού των κυψελών της. Με τη σειρά του, αυτό επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα του eAxle να αποδίδει υψηλότερη ισχύ. Για τον χρήστη, αυτό σημαίνει όχι μόνο καλύτερη επιτάχυνση με το γκάζι στο τέρμα και υψηλές επιδόσεις ως προς την τελική ταχύτητα, αλλά και μια πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με ταχύτερη απόκριση εν κινήσει.

O ενσωματωμένος φορτιστής είναι 22 kW, ενώ σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να φορτίσει με ταχύτητα έως και 150 kW, όπως τα Toyota C-HR+ και bZ4x. Ανάλογα με την έκδοση, η ισχύς ποικίλλει από τους 240 PS (RZ 350e) και 380 PS (RZ 500e) έως τους 408 PS (RZ 550e F-Sport).

Το νέο RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus, με ένα τιμόνι που παραπέμπει σε μονοθέσιο Formula 1.  Αντί να είναι εντελώς στρογγυλό, έχει σχεδιαστεί χωρίς το πάνω και το κάτω τμήμα, υιοθετώντας ένα σχεδόν ορθογώνιο σχήμα, με καμπύλες λαβές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά.

Lexus RZ

Ο σχεδιασμός βοηθά στην εστίαση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο μπροστά του και, καθώς είναι συμπαγές σε μέγεθος, απελευθερώνει περισσότερο χώρο γύρω από τα γόνατα και τα πόδια για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο.

Το σύστημα περιστρέφεται σε εύρος περίπου 200 μοιρών από τέρμα σε τέρμα, παρέχοντας στον οδηγό ακριβή έλεγχο και εύκολη λειτουργία. Επιπλέον, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού να προσαρμόζεται ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου προσφέρει αυξημένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ευελιξία για ομαλή οδήγηση σε δρόμους με στροφές και υψηλά επίπεδα ευστάθειας του οχήματος σε αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.

Αν και δεν υπάρχει άμεση φυσική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους άξονες ο οδηγός λαμβάνει την κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω ηλεκτρικών σημάτων, ελαχιστοποιώντας έτσι τους ανεπιθύμητους κραδασμούς.

Επιπροσθέτως, βελτιώσεις φέρει και το σύστημα τετρακίνησης DIRECT4. Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, η κατανομή της ισχύος εμπρός/πίσω κυμαίνεται από 60:40 έως 0:100, για να καταστέλλονται οι τάσεις κίνησης του αμαξώματος κατά τον διαμήκη άξονα και να επιτυγχάνεται μια άμεση αίσθηση επιτάχυνσης. Στις στροφές, η αναλογία κατανομής προσαρμόζεται μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα και τη γωνία διεύθυνσης, ώστε να συνάδει με τις συνθήκες οδήγησης.

Το ανανεωμένο Toyota bZ4x θα είναι διαθέσιμο μέσα στο καλοκαίρι. Για το Lexus RZ, περισσότερες πληροφορίες θα γίνουν γνωστές μέσα στο επόμενο διάστημα.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-12 12:28:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button