
Πραγματογνώμονας διαψεύδει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το «χαμένο» τμήμα της μηχανής
Ρεπορτάζ: Γιάννης Παναγιωτακόπουλος
Φωτογραφίες με το χαμένο τμήμα της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, της 120 – 012, δημοσίευσε πριν από λίγο ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης, διαψεύδοντας το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών), στο κομμάτι εκείνο που αναφέρεται στην «εξαφάνιση» του κόκμπιτ και το οποίο έχει γεννήσει πολλά σενάρια σε σχέση με τον χώρο που μπορεί να βρισκόταν το φορτίο με την «άγνωστη καύσιμη ύλη».
…
Στην ανάρτησή του ο Βασίλης Κοκοτσάκης αναφέρει:
«ΝΑ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
…
Δυστυχώς τελευταία καλλιεργείται το σενάριο της εμπλοκής της 2ης μηχανής του Εμπορικού στην μεταφορά των κατ ισχυρισμό 2,5 τόνων εύφλεκτης ύλης. Πέραν του γεγονότος ότι αυτό είναι αδύνατο χωροταξικά , αλλά και ουσιαστικά διότι εάν συνέβαινε θα είχε καταστραφεί η μηχανή από την φωτιά που δεν έγινε , θα είχαν απανθρακωθεί οι μηχανοδηγοί, που δεν έγινε και δεν θα είχαμε πυρόσφαιρα , που έγινε.
Το ότι τα δοχεία λέει βγαίναν από το παράθυρο φλεγόμενα, μου θυμίζει την ιστορία του τυριού με τον ανθότυρο στην κατηφόρα που συναγωνίζοντο ποιός θα φθάσει πρώτος.
Επειδή κάποιοι ακόμη για να ενισχύσουν το επιχείρημα τους είπαν ότι δεν βρίσκουν το πίσω τμήμα της μηχανής, μετά επικοινωνία μου με τον Χουντίνιο , εμφανίστηκε και το δημοσιεύω…
Διαπίστωση , όση καλή πρόθεση και να έχεις εάν δεν γνωρίζεις την φωτιά τότε αυτά θα παθαίνεις…»
…
Η προχειρότητα του πορίσματος προκαλεί ερωτήματα
Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες, αν πράγματι απεικονίζουν το κόκμπιτ της δεύτερης ηλεκτρομηχανής, αποτελούν άλλη μία ηχηρή ένδειξη της προχειρότητας κάτω από την οποία έχει συνταχθεί το πόρισμά του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος για κάποιον ανεξήγητο μέχρι στιγμής λόγο, βιάστηκε να κάνει την παρουσίασή του μία ημέρα πριν τα μεγάλα συλλαλητήρια της 28ης Φεβρουαρίου, μην έχοντας ακόμα προλάβει να έχει έστω την επίσημη ελληνική μετάφραση.
Η επίσημη δικαιολογία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ότι αυτό έγινε προκειμένου να προχωρήσει η κυβέρνηση γρήγορα στην υλοποίηση των συστάσεών του, φαντάζει όλο και λιγότερο πειστική, μετά την ανακοίνωση του υπουργού Μεταφορών κ. Σταϊκούρα, ότι και οι 17 συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχουν ήδη δρομολογηθεί από την κυβέρνηση. Η ασυνεννοησία, ακόμα και σε επικοινωνιακό επίπεδο, φαίνεται ότι συνεχίζει να αποτελεί χαρακτηριστικό των σπασμωδικών κινήσεων…
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφέρει ότι το πίσω μέρος της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει εξαφανιστεί, παρουσιάζοντας μάλιστα το παρακάτω γράφημα υπό τον υπότιτλο: «Γράφημα που δείχνει ότι λείπει το οπίσθιο άκρο της μηχανής 120-012»…
Αν οι φωτογραφίες που δημοσίευσε ο κ. Κοκοτσάκης παρουσιάζουν αυτό το κομμάτι, γεννιούνται πολύ σοβαρά ερωτηματικά για την αξιοπιστία των όσων αναφέρει το πόρισμα.
Μπάχαλο και με τις αναφορές στη σύμβαση 717
Παράλληλα, με προσωπική του δήλωση ο πρόεδρος του Σιδηροδρομικού Τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προχωρά σε διευκρινίσεις σχετικά με την έρευνα για τη Σύμβαση 717, αναδεικνύοντας άλλο ένα σημείο αξιοσημείωτης προχειρότητας, που κάθε άλλο παρά συνάδει με την σοβαρότητα της υπόθεσης.
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου υπογραμμίζει ότι η σύμβαση δεν εξετάστηκε από την επιτροπή, διευκρινίζοντας ότι οι αναφορές αποτελούν προσωπικές απόψεις που παρερμηνεύτηκαν.
«Δεδομένης της συναισθηματικής φόρτισης της διαδικασίας παρουσίασης του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της διαδικασίας αλλεπάλληλων ερωτήσεων διευκρινίζω τα ακόλουθα:
Η εξέλιξη και μη έγκαιρη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 όπως αναγράφεται ρητά στο πόρισμα της Επιτροπής δεν αποτέλεσε αντικείμενο εξέτασης από την Επιτροπή.
Οι επίσημες θέσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναγράφονται στο πόρισμα της Επιτροπής.
Προσωπικές απόψεις που εκφράστηκαν κατά την παρουσίαση του πορίσματος παρερμηνεύτηκαν και σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν παρά προσωπική άποψη που δεν πρέπει να εκληφθεί παρά μόνο ως τέτοια.
Η επίσημη θέση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποτυπώνεται στο πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης.
Παρομοίως οι ενέργειες που (δεν) έγιναν στον τόπο του τραγικού δυστυχήματος περιγράφονται επακριβώς στο πόρισμα και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δηλώνει ότι εμμένει στην ακριβή διατύπωση του πορίσματος, η ακριβής μετάφραση του οποίου θα ολοκληρωθεί το συντομότερο ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών και γενικών αναλογικών κρίσεων που ενέχουν πάντοτε τον κίνδυνο παρερμηνείας».
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-03 15:04:00