Οικονομία

Που «κολλάει» η προμήθεια 7 νέων συρμών που θα μειώσουν τον χρόνο στα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο

Στον «αέρα» φαίνεται να βρίσκεται, τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα δεδομένα, τόσο λόγω προβλημάτων στην χρηματοδότηση όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των μεταφορών, έναν μεγάλος διαγωνισμός που προωθούν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό).

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για τον διαγωνισμό για την προμήθεια 7 διρευματικών συρμών για τη γραμμή 3 του Μετρό, που έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο υπόγειο τμήμα, όσο και στο υπέργειο τμήμα της γραμμής μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο. Με τη συνδρομή αυτών των νέων συρμών, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στην Ελληνικό Μετρό φιλοδοξούν να μειωθούν οι αποστάσεις στο Μετρό Αθήνας σε ώρες αιχμής, κυρίως δε, να μειωθεί ο χρόνος σύνδεσης του λιμένα Πειραιά με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στα Σπάτα.

Οι επτά νέοι συρμοί προγραμματίζεται να συμπληρώσουν τους υπάρχοντες προκειμένου να επιτευχθούν καλύτερες συχνότητες στα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο. Σήμερα λόγω και της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά έχουν φτάσει να πραγματοποιούνται ανά 36 λεπτά. Με την συμπλήρωση των επτά νέων συρμών θα υπάρχει ικανό τροχαίο υλικό για να εκτελείται το δρομολόγιο προς Αεροδρόμιο και να μπορεί να γίνεται με εύρυθμο τρόπο η συντήρηση.

Ωστόσο, αυτά είναι… στα σχέδια, καθώς η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Σύμφωνα με το υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρα, για την ώρα ο διαγωνισμός αυτός αντιμετωπίζει τα εξής βασικά προβλήματα. Το πρώτο από αυτά είναι η έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων, καθώς τα κονδύλια για τις μεταφορές στο νέο ΕΣΠΑ είναι αρκετά περιορισμένα (στα 2,2 δισ. ευρώ πλέον, έναντι 8 δισ. ευρώ και άνω σε προηγούμενα προγράμματα) ενώ έχουν προκύψει και έκτακτες ανάγκες – δαπάνες, με χαρακτηριστικότερες τις ζημίες από τις καταστροφικές κακοκαιρίες σε Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια.

Πάντως, όπως και παλιότερα έχει αναφέρει το site σήμερα.gr, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν προχωρήσει διαδικασίες χρηματοδότησης, με την εν λόγω δράση, ύψους 187 εκατ. ευρώ, να εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Ωστόσο, μάλλον χρειάζεται περισσότερος χρόνος ωρίμανσης.

Επίσης, όπως αναφέρουν από το υπουργείο, πρέπει να ξεπεραστούν οι ενστάσεις της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων (ΚΕΜΚΕ) για τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου διότι οι εν λόγω συρμοί «βγαίνουν» στο δίκτυο του προαστιακού, άρα στο διευρωπαϊκό δίκτυο, άρα να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει προνομιακή θέση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές συγκοινωνίες, που λειτουργεί τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικός) έναντι των υπολοίπων χρηστών.

Ένα άλλο ζήτημα, είναι οι προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας. «Δεν είναι μια εύκολη άσκηση με έναν ΟΣΕ σε μετάβαση, αλλά έχουν δρομολογηθεί», αναφέρουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως αναφέραμε, οι νέοι συρμοί θα είναι διρευματικοί, άρα χρειάζονται πιστοποιήσει ασφαλείας από τον ΟΣΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Οι συρμοί λέγονται διρευματικοί καθώς έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με τα δύο διαφορετικά συστήματα ηλεκτροκίνησης τόσο στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό όσο και στο υπέργειο δίκτυο του Προαστιακού. Θα μπορούν να συνεχίζουν από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος αφού θα είναι δυνατή η τροφοδότηση από τις γραμμές του Προαστιακού.

Κατά συνέπεια, χρειάζονται το «πράσινο φως» από τον διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) και την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ). Όμως, όπως έχουμε αναφέρει, ο ΟΣΕ είναι σε φάση μετασχηματισμού, έχει μεταβατική διοίκηση, ο σιδηροδρομικός κλάδος έχει προβλήματα, κατά συνέπεια, οι διαδικασίες δεν προχωρούν με γρήγορο ρυθμό. Αρα, καθυστερούν και οι σχετικές πιστοποιήσεις ασφαλείας.


Δημοσιεύτηκε ! 2024-06-28 10:16:22

Back to top button