Οικονομία

Πολύδωρος (Mastercard): «Στην Αθήνα υλοποιούμε έργα από την Αίγυπτο μέχρι και την Ισλανδία»

«Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι η Mastercard δεν είναι μία τράπεζα» τονίζει ο Παναγιώτης Πολύδωρος, country manager της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

«Πρόκειται για μία εταιρεία τεχνολογίας στο χώρο των πληρωμών που έχει ως στόχο να καθιστά τις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές πιο ασφαλείς, εύκολες και προσβάσιμες» επισημαίνει ο κ. Πολύδωρος μιλώντας στο CNN Greece.

Από έναν άνθρωπο στη δημιουργία hub

Αν και η απόφαση για τη δημιουργία μόνιμου γραφείου με αποκλειστική ομάδα στην Ελλάδα ελήφθη το 2006, η ελληνική αγορά παρουσίασε εξαρχής ενδιαφέρον ως προς τη χρήση καρτών και τις ψηφιακές συναλλαγές. «Προφανώς, το διάστημα 2015 -2020 ήταν η περίοδος που υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών στην Ελλάδα αλλά και το διάστημα κατά το οποίο η Mastercard εμπλούτισε τις υπηρεσίες που προσφέρει στην εγχώρια αγορά οπότε και δημιουργήθηκε ομάδα συμβούλων (advisors) αλλά και διευρύνθηκε η παλέτα υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας» σημειώνει ο κ. Πολύδωρος. «Όμως, θα έλεγα ότι ένα από τα σημαντικά ορόσημα στην παρουσία μας στην Ελλάδα ήταν η απόφαση το 2021 για τη δημιουργία ενός κόμβου (hub) εδώ. Ήταν μία σημαντική ψήφος εμπιστοσύνης από την πλευρά της Mastercard στην Ελλάδα» σπεύδει να προσθέσει ο κ. Πολύδωρος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κόμβος που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα δεν ασχολείται μόνο με έργα που αφορούν την εγχώρια αγορά αλλά και εξυπηρετεί και projects σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. «Στην Αθήνα υλοποιούμε έργα από την Αίγυπτο μέχρι και την Ισλανδία» τονίζει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

«Οι ψηφιακές συναλλαγές είναι κάτι σύνθετο και δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που έχουμε επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη. Στη Mastercard, την αξιοποιούμε για να παρέχουμε αυξημένη προστασία δεδομένων, ενώ παράλληλα βελτιώνουμε την εμπειρία του χρήστη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνολογίες μας έχουν αυξήσει την αποτελεσματικότητα ανίχνευσης απάτης κατά μέσο όρο 20%, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η αύξηση φτάνει έως και το 300%. Επίσης, προχωράμε στη χρήση καινοτόμων βιομετρικών τεχνολογιών, όπως η ταυτοποίηση μέσω αναγνώρισης προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων, που βελτιώνουν τη φιλικότητα της εμπειρίας χρήστη» σημειώνει ο κ. Πολύδωρος.

Τα οφέλη για την Ελλάδα

Οι άμεσοι πελάτες της Mastercard στην Ελλάδα είναι κυρίως οι τράπεζες, τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος αλλά και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πέραν των υπηρεσιών που αφορούν το χώρο της διεκπεραίωσης ψηφιακών συναλλαγών, η Mastercard προσφέρει μία γκάμα συμβουλευτικών υπηρεσιών για τη στρατηγική, το μάρκετινγκ αλλά και την αξιοποίηση και την ανάλυση των δεδομένων (data analytics). «Δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στις συνεργασίες που έχουμε δημιουργήσει και ιδίως στο πως οι πελάτες των συνεργατών θα έχουν επιπλέον προνόμια μέσω της δημιουργίας οικοσυστημάτων» επισημαίνει ο κ. Πολύδωρος.

Αναφορικά με τα οφέλη που έχει η ελληνική οικονομία από την επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών, ο κ. Πολύδωρος επισημαίνει τη μείωση της παραοικονομίας από το 25% στο 14% του ΑΕΠ αλλά και στη δημιουργία επιπλέον φορολογικών εσόδων ύψους 400 εκατ. Ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια.

Ένας άλλος κλάδος όπου η Mastercard δίνει ιδιαίτερη έμφαση είναι αυτός του τουρισμού. «Η δυνατότητα που έχουν οι επισκέπτες της χώρας να πληρώνουν με όποιο τρόπο επιθυμούν έχει συνεισφέρει σημαντικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος» αναφέρει ο κ. Πολύδωρος, προσθέτοντας ότι η Mastercard έχει μία στρατηγική συνεργασία με τον ΕΟΤ για την δημιουργία βιώσιμων εμπειριών, την αξιοποίηση δεδομένων για τη διαμόρφωση μίας βελτιωμένης στρατηγικής αλλά και συνεισφορά στο Visit Greece.

Ο άλλος κλάδος με ιδιαίτερη σημασία είναι αυτός του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Οι ψηφιακές πληρωμές έχουν βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα» τονίζει ο κ. Πολύδωρος, προσθέτοντας ότι ένας τομέας όπου έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις είναι αυτός της εξυπηρέτησης των πελατών.

Τα μέτρα προστασίας

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι από τους τομείς όπου το θέμα της προστασίας των συναλλαγών έχει μεγάλη σημασία. «Αυτή τη στιγμή, το ποσοστό των απατών είναι μόλις στο 0,02% που είναι σχετικά χαμηλό σε σύγκριση με το μέσο όρο της Ευρώπης» σημειώνει ο κ. Πολύδωρος, σπεύδοντας να προσθέσει ότι μέχρι το 2030 όλες οι συναλλαγές που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο θα γίνονται με τη χρήση tokens. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δεν αποστέλλονται τα στοιχεία της κάρτας του πελάτη. Επιπλέον, στα πλάνα είναι η ανάπτυξη εφαρμογών και λύσεων όπου όπου η ταυτοποίηση του χρήστη θα γίνει απρόσκοπτα μέσω της χρήσης βιομετρικών, ενώ ήδη βλέπουμε σε άλλες χώρες σχετικές εφαρμογές όπως in-car πληρωμές ή checkout μέσω της ίριδας του ματιού. «Πρόκειται για κάτι όπου απαιτούνται εκτεταμένες συνεργασίες αλλά υπάρχει και μεγάλο ενδιαφέρον» αναφέρει ο κ. Πολύδωρος.

Βέβαια, τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι θα επιλύσουν απόλυτα το θέμα της κυβερνοαπάτης. «Πρόκειται για έναν κλάδο με αξία πάνω από 10,5 τρις δολάρια» σημειώνει το στέλεχος της Mastercard, επισημαίνοντας ότι η χρήση πολυάριθμων συνδεδεμένων συσκευών καθώς και νέων τεχνολογιών, όπως γενετική τεχνητή νοημοσύνη, συνεισφέρουν, ώστε τα συστήματα να γίνονται πιο ευάλωτα.

Από την άλλη πλευρά, η Mastercard επενδύει τεράστια κεφάλαια στον τομέα της κυβερνοπροστασίας. «Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε επενδύσει 7 δισ. δολάρια και το Safety Net, όπως είναι η επωνυμία μίας από τις σχετικές μας πλατφόρμες, έχει καταφέρει να αποτρέψει απάτες από τις οποίες οι συνολικές απώλειες θα ξεπερνούσαν τα 30 δισ. δολάρια» αναφέρει ο κ. Πολύδωρος.

Καινοτομία και συνεργασίες

Ο τομέας της κυβερνοασφάλειας απαιτεί συνεργασίες και καινοτόμες ιδέες, κάτι που είναι απαραίτητο και γενικότερα για την επόμενη μέρα της αγοράς των ψηφιακών πληρωμών. «Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα όσον αφορά στο χώρο του fintech, όπως βλέπουμε να δημιουργούνται πολλές συνεργασίες. Όπως βλέπουμε και ενδιαφέρον στον τομέα του embedded finance» επισημαίνει ο κ. Πολύδωρος.

Όσον αφορά τις σχετικές κινήσεις της Mastercard, ο κ. Πολύδωρος αναφέρει ότι η εταιρεία διαθέτει τη δική της πλατφόρμας «επιτάχυνσης» καινοτόμων ιδεών, ενώ έχει διοργανώσει τα τελευταία χρόνια και η διοργάνωση τοπικών διαγωνισμών με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες που υπήρξε σχετική δράση. «Εμείς ακολουθούμε τις τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς. Θα συνεχίσουμε να στοχεύουμε στην «γαλούχηση» και προώθηση fintechs αλλά και στην υλοποίηση άμεσων συνεργασιών μαζί τους. Και θα δείτε πολλά πράγματα από εμάς μέσα στους επόμενους μήνες» τονίζει το στέλεχος της Mastercard.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-18 08:30:00

Back to top button