![Ποιο σύστημα αυξάνει αντί να μειώνει τα ατυχήματα; Ποιο σύστημα αυξάνει αντί να μειώνει τα ατυχήματα;](https://eportal.gr/portal/wp-content/uploads/2025/02/250212100512_Adaptive-Cruise-con-780x470.jpg)
Ποιο σύστημα αυξάνει αντί να μειώνει τα ατυχήματα;
Μια πρόσφατη μελέτη υποδεικνύει ότι το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC), το οποίο έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την οδηγική άνεση, μπορεί να αυξήσει ακούσια τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Ερευνητές από την Ολλανδία ανέλυσαν παγκόσμια δεδομένα σχετικά με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), κατηγοριοποιώντας 28 λειτουργίες του οχήματος σε τέσσερις ομάδες: Συστήματα ενημέρωσης, προειδοποίησης, παρέμβασης και βελτίωσης της άνεσης.
Ενώ οι περισσότερες λειτουργίες ADAS είτε μείωσαν τα ποσοστά ατυχημάτων είτε δεν είχαν καμία επίπτωση, το Adaptive Cruise Control ήταν η εξαίρεση.
Το στάνταρ cruise control συνδέθηκε με 12% αύξηση των ατυχημάτων, ενώ το adaptive cruise control παρουσίασε μια πιο μέτρια αύξηση κατά 1,8%. Η κύρια αιτία; Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Σε αντίθεση με τα συστήματα που παρεμβαίνουν ενεργά -όπως το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (το οποίο μείωσε τα ατυχήματα κατά 19,1%) ή τα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού (τα οποία μείωσαν τα ποσοστά ατυχημάτων κατά 14%)- το cruise control απαλλάσσει τους οδηγούς από ορισμένες ευθύνες, οδηγώντας ενδεχομένως σε έλλειψη συγκέντρωσης.
Το ACC, το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα ώστε να διατηρείται μια ασφαλής απόσταση, μπορεί να δημιουργήσει μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, κάνοντας τους οδηγούς λιγότερο αφοσιωμένους.
Επιπλέον, δεν διαθέτουν όλα τα οχήματα με ACC αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένα συστήματα ενδέχεται να μην αναγνωρίζουν ακίνητα ή αργά κινούμενα αντικείμενα.
Αυτό το κενό στη λειτουργικότητα μπορεί να αφήσει τους οδηγούς ευάλωτους, αν υποθέσουν ότι το αυτοκίνητο θα αντιδράσει κατάλληλα.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι, παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η προσοχή του οδηγού παραμένει κρίσιμη. Τα ADAS μπορούν να βοηθήσουν, αλλά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ευθύνη της επαγρύπνησης πίσω από το τιμόνι.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-13 21:00:00