Οικονομία

Ποιοι όμιλοι μοιράζονται τα μεγάλα έργα για τη Θεσσαλία

Τους μειοδότες για τα έργα αποκατάστασης των καταστροφών της κακοκαιρίας Daniel ανέδειξε η αποσφράγιση των προσφορών, ωστόσο -όπως είναι γνωστό- οι σχετικοί διαγωνισμοί δεν μπορούν προς το παρόν να προχωρήσουν και να αναδειχθούν οριστικοί ανάδοχοι, καθώς εκκρεμεί η συζήτηση των προσφυγών της κοινοπραξίας των κατασκευαστικών 6ης τάξης στην ΕΑΔΗΥΣΥ.

Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία πρόσκλησης με διαπραγμάτευση προς τους τέσσερις μεγάλους ομίλους της 7ης τάξης κατέληξε σε επικράτηση σε αντίστοιχους διαγωνισμούς.

Ειδικότερα, η ΤΕΡΝΑ, 100% θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επικράτησε δίνοντας την καλύτερη προσφορά σε 2 οδικά έργα. Πρόκειται για το οδικό έργο για την αποκατάσταση δρόμων στους δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5,00%, που αντιστοιχεί σε 204.939.516,13 ευρώ. Το δεύτερο αφορά αποκατάσταση υποδομών στους δήμους: Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5%, δηλαδή στα 213.137.096,77 ευρώ.

Στην ΑΚΤΩΡ (όμιλος Aktor) ανατέθηκαν δύο έργα που αφορούν οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές. Ειδικότερα, ορίστηκε ανάδοχος στα έργα αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, προσφέροντας ποσοστό έκπτωσης 4,80%, που αντιστοιχεί στα 141.264.516,13 ευρώ, αλλά και στο έργο που αφορά την «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου», προϋπολογισμού 181,66 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,00%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 140.640.000,00 ευρώ.

Δύο έργα ανέλαβε επίσης και ο όμιλος ΑΒΑΞ. Πρόκειται για το οδικό αποκατάστασης υποδομών Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,90 %, που αντιστοιχεί στο ποσό 130.379.032,25 ευρώ. Το δεύτερο, σιδηροδρομικό αυτή τη φορά, αφορά την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 4,10%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 44.593.500,00 ευρώ.

Επίσης, η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen αναλαμβάνει την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, έργο με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ. Προσέφερε έκπτωση 4,00%, που τοποθετεί το έργο στα 134.400.000,00 ευρώ.

Εκκρεμεί, πάντως, η δημοσίευση της προσφοράς για ένα ακόμη σιδηροδρομικό έργο, που ασφαλώς θα κατακυρωθεί σε ένα από τους big 4.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-23 16:56:00

Back to top button