Auto

Ποιοι θα πληρώσουν τα νέα πρόστιμα για ρύπους;

Όπως είναι γνωστό, από την 1η Ιανουαρίου ο μέσος όρος εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που θα κατασκευάζουν οι εταιρείες μειώθηκε στα 93,6 γραμ./χλμ., από τα 116 γραμ./χλμ. που ίσχυε ως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Αυτό σημαίνει μείωση κατά 19%, συγκριτικά, ποσοστό το οποίο χαρακτηρίζεται μεγάλο από τα στελέχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.



Όπως προβλέπεται από την Ε.Ε., σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δεν καταφέρει να πληροί το νέο όριο θα πληρώνει πρόστιμο 95 ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που το ξεπερνά, για το σύνολο των οχημάτων που θα κατασκευάζει ετησίως.

Για τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων αυτό σημαίνει ότι το συνολικό ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν ως πρόστιμο μετά το τέλος της χρονιάς θα είναι σημαντικό, σε περίπτωση που δεν καταφέρουν να είναι εντός του νέου ορίου ή όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτό.

Η προσπάθεια των ευρωπαϊκών εταιρειών να δημιουργήσουν και να διαθέτουν στην αγορά όσο το δυνατόν περισσότερα εξηλεκτρισμένα και (κυρίως) αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι δεδομένη.

Δεδομένη, ωστόσο, είναι και η μειωμένη ζήτηση του αγοραστικού κοινού της Γηραιάς Ηπείρου για τα τελευταία, εξαιτίας της αυξημένης τιμής πώλησής τους, της κατάργησης των κρατικών επιδοτήσεων αλλά και της έλλειψης των απαραίτητων υποδομών σε κάποιες από της χώρες αυτής.



Αν και διανύουμε μόλις τις πρώτες ημέρες του 2025, τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν ήδη τις προβλέψεις τους για το θέμα και έχουν αρχίσει να υπολογίζουν το ποσό προστίμου που θα πρέπει να πληρώσουν στην Ε.Ε.

Μία από τις πιο διαδεδομένες λύσεις είναι η σύμπραξή τους στο χρηματοπιστωτικό σύστημα δεξαμενών άνθρακα, όπως ονομάζεται. Η Κομισιόν έχει ψηφίσει και επιτρέπει την εφαρμογή αυτού του στρατηγικού μηχανισμού στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.

Θυμίζουμε ότι λόγω αυτού δίνεται τη δυνατότητα στους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεργάζονται με εταιρείες που τα μοντέλα τους έχουν χαμηλό μέσο όρο εκπομπής CO2 ή μηδενικό (όπως η Tesla, π.χ.) και να αγοράσουν δικαιώματα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από αυτές, μειώνοντας τον μέσο όρο του στόλου τους και αποφεύγοντας να πληρώσουν το αρχικά υψηλό ποσό του προστίμου.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εταιρείες όπως η Toyota, η Ford, η Mazda, η Subaru και ο Όμιλος Stellantis σχεδιάζουν να συνεργαστούν με την Tesla. Αντίστοιχα, η Mercedes-Benz εκτός από τη smart επιδιώκει συνεργασία με τις Volvo και Polestar.



Από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, μέχρι στιγμής, μόνο ο Όμιλος Volkswagen δεν έχει ανακοινώσει σχέδιο συνεργασίας με άλλους αντίστοιχους κατασκευαστές.

Η γερμανική εταιρεία έχει πολλά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην γκάμα της ωστόσο αυτή την περίοδο βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού σχεδίου της για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την εξοικονόμηση πόρων.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Ρολφ Βόλερ, επικεφαλής του Τμήματος Διαχείρισης Διαθεσίμων και Επενδυτικών Σχέσεων του Ομίλου, η εταιρεία μπορεί να κληθεί να πληρώσει πρόστιμο που ίσως φτάσει έως και το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, εφόσον δεν καταφέρει να μειώσει τον μέσο όρο διοξειδίου του άνθρακα στα εφετινά κατασκευασθέντα οχήματά της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-11 13:54:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button