Auto

Ποιες κρυφές βελτιώσεις ενσωματώνει το ανανεωμένο Model Y;

Λένε πως είναι δυσκολότερο να παραμείνεις στην κορυφή, παρά να φτάσεις εκεί. Και το Tesla Model Y έχει καταφέρει κάτι που μέχρι πρότινος φάνταζε αδιανόητο: Ένα ηλεκτρικό μοντέλο -κι όχι από τα προσιτά- να σκαρφαλώσει στην πρωτιά των παγκόσμιων πωλήσεων.

Το ανανεωμένο Model Y είναι ήδη εδώ, του ρίξαμε μάλιστα και μια ματιά στην έκθεση στο Μαρούσι. Ας αφήσουμε όμως τις προφανείς βελτιώσεις και να επιχειρήσουμε μια πιο ενδελεχή ανάλυση των αφανών τροποποιήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί. Όπως συνέβη και στο φρεσκαρισμένο Model 3, δεν πρόκειται για ένα απλό facelift αλλά για κάτι πιο ουσιαστικό. Με βελτιώσεις τόσο σημαντικές, που άλλες εταιρείες -σε συνδυασμό με τη διαφορετική εμφάνιση- θα κότσαραν τη λέξη «ΝΕΟ» χωρίς ενδοιασμούς.

Αν ήταν άλλη εταιρεία, θα το χαρακτήριζε αυτοστιγμεί ως εντελώς νέο μοντέλο

Οπτικά, αντιλαμβανόμαστε ότι απουσιάζει το σήμα της Tesla από μπροστά. Θα συνεχίσει όμως να υπάρχει στην Κίνα, επειδή έτσι απαιτούν οι κανονισμοί. Αναμένονται νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, χωρίς να γνωρίζουμε προσώρας κάτι πιο συγκεκριμένο. Όπως και στο Model 3 Highland, η αυτονομία έχει αυξηθεί λόγω μικροβελτιώσεων. Όχι επειδή μεγάλωσε η μπαταρία, κάτι που θα ανέβαζε το κόστος και το βάρος, συνεπώς και την κατανάλωση. Αλλά με επεμβάσεις παντού, όπως στην αεροδυναμική των φρένων, ακόμα και των πλαϊνών καθρεπτών, που προσθέτουν τρία χιλιόμετρα αυτονομίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Tesla Model Y κοντράρει το παλιό, το περιμέναμε ταχύτερο

Έτσι, το τετρακίνητο Long Range έχει φτάσει τα 600 km αυτονομίας από 565 km που ήταν προηγουμένως. Ισοφαρίζοντας την WLTP αυτονομία του παλιού πισωκίνητου Long Range. Κι όλο αυτό με βελτίωση των επιδόσεων: Τα 100 km/h έρχονται πλέον σε 4,8” από 5”. Στην περίπτωση δε του Acceleration Boost, το σπριντ πέφτει στα 4,3”. Το Launch Series το περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό. 

Model Y

Η μεγάλη διαφορά όμως είναι στην ποιότητα κύλισης και στην ηχομόνωση. Το πρώτο Model Y ήταν αποτελεσματικό σε έναν επαρχιακό δρόμο, αλλά η άνεση μέσα στην πόλη υστερούσε. Όχι πια, χάρη στη βελτιωμένη ακαμψία του πλαισίου και τις διαφορετικές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Οι κραδασμοί όχι μόνο αποσβένονται πιο αποτελεσματικά, αλλά και πιο αθόρυβα. Η αμερικανική εταιρεία υπόσχεται 30% χαμηλότερο θόρυβο όταν πέφτεις σε λακκούβα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tesla Model Y, έγιναν 50.000 προπαραγγελίες σε μια μέρα

Το Juniper ενσωματώνει τα διπλά τζάμια του Highland κι υπόσχεται καλύτερη ηχομόνωση σε χαμηλές κι υψηλές ταχύτητες. Τα νέα υλικά στο εσωτερικό βελτιώνουν την απορρόφηση των περιττών ήχων, ενώ τα περισσότερα ηχεία απογειώνουν την ακουστική εμπειρία. Η πανοραμική ηλιοροφή περιέχει προσμίξεις ασημιού για καλύτερη προστασία από τη θερμότητα του ηλίου. Για να δούμε αν θα χρειάζεται το εσωτερικό κάλυμμα τους θερινούς μήνες, όπως στην πρώτη γενιά.

Model Y

Η Tesla έχει αποδείξει πολλάκις ότι αφουγκράζεται τις διαθέσεις του αγοραστικού κοινού κι έχει ταχύτατα αντανακλαστικά. Όπως επέστρεψε το στρογγυλό τιμόνι αντί του yoke στα Plaid, έτσι στο νέο Model Y δεν καταργήθηκε ο μοχλοδιακόπτης των φλας. Κάτι που έγινε στο Model 3. Η επιλογή των ταχυτήτων παραμένει στην οθόνη, αλλά σπανίως τη χρησιμοποιεί ο οδηγός, αφού αναλαμβάνει το auto shift.

Το εσωτερικό ραντάρ αναγνωρίζει πόσοι επιβάτες υπάρχουν μες στο αυτοκίνητο και το μέγεθος τους, ώστε να ενεργοποιούνται οι αερόσακοι με τον κατάλληλο τρόπο για τη μέγιστη ασφάλεια. Διαγνώσκει αν έχει ξεχαστεί κάποιο παιδάκι στο πίσω κάθισμα και ξεκινά ενέργειες για την προστασία του. Ανοίγει τα παράθυρα, στέλνει ειδοποίηση στον κάτοχο. Μπορεί μάλιστα να μετρήσει την αναπνοή και τους παλμούς της καρδιάς του. Ανυπομονούμε να το οδηγήσουμε για να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι τις βελτιώσεις.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-23 08:47:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button