Κόσμος

Παρίσι-Βερολίνο σε οκτώ ώρες με το τρένο

Ενα νέο τρένο υψηλής ταχύτητας, που θα συνδέει το Παρίσι με το Βερολίνο, θα ξεκινήσει δρομολόγια τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τις εταιρείες σιδηροδρόμων.

Η ημερήσια υπηρεσία θα συμπληρώσει ένα δημοφιλές δρομολόγιο νυχτερινών τρένων μεταξύ των δύο πόλεων, που επαναλειτούργησε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία, αλλά έκτοτε αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα.

Το ημερήσιο δρομολόγιο, που έχει καθυστερήσει λόγω τεχνικών θεμάτων, θα διαρκεί μία ώρα περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί.

Η αμαξοστοιχία θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των σταθμών Hauptbahnhof του Βερολίνου και Gare de L’Est του Παρισιού, με στάσεις στο Στρασβούργο, στην Καρλσρούη και στη Φρανκφούρτη, και θα διαρκεί περίπου οκτώ ώρες, όπως γράφει ο Guardian.

Το γρηγορότερο ταξίδι με τρένο που εκτελείται τώρα μεταξύ της γαλλικής και της γερμανικής πρωτεύουσας διαρκεί λίγο λιγότερο από εννέα ώρες, αλλά απαιτεί δύο ή τρεις μετεπιβιβάσεις, γεγονός που το καθιστά συχνά αναξιόπιστο.

Αρχικά θα υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο του νέου τρένου κάθε μέρα, με αναχώρηση από το Παρίσι στις 9.55 π.μ. και άφιξη στο Βερολίνο λίγο μετά τις 6 μ.μ. Το ταξίδι της επιστροφής θα αναχωρεί από το Βερολίνο στις 11.54 π.μ. και θα φτάνει στο Παρίσι λίγο πριν από τις 8 μ.μ.

Οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF και οι γερμανικοί Deutsche Bahn, ελπίζουν ότι οι επιβάτες θα το δουν ως μια εναλλακτική στο αεροπλάνο λύση, και μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με το υφιστάμενο δρομολόγιο.

Οι ναύλοι θα ξεκινούν από 59 ευρώ για εισιτήριο απλής μετάβασης στη δεύτερη θέση και από 69 ευρώ για θέση πρώτης θέσης. Οι τιμές θα αυξάνονται και θα μειώνονται ανάλογα με τη ζήτηση.

Οι κρατήσεις θα ανοίξουν στις 16 Οκτωβρίου, και η ζήτηση αναμένεται πολύ μεγάλη. Υπάρχουν περίπου 530 θέσεις σε κάθε τρένο.

Η DB και η SNCF άρχισαν να συνεργάζονται το 2007, και έκτοτε τα ταχύτατα τρένα ICE και TGV εκτελούν δρομολόγια σε πολυσύχναστες διαδρομές μεταξύ Φρανκφούρτης και Παρισιού και Στουτγκάρδης και Παρισιού.

Η προσθήκη του δρομολογίου Βερολίνο-Παρίσι ήταν πάγιο αίτημα πολλών πλευρών, όχι μόνο επειδή οι σιδηροδρομικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη δέχονται πιέσεις να αυξήσουν τις υπηρεσίες τους για να πείσουν τον κόσμο να προτιμήσει τα τρένα από τα αεροπλάνα και τα αυτοκίνητα, αλλά και λόγω της στροφής προς τα πιο αργά ταξίδια μετά την πανδημία.

Το νέο δρομολόγιο θα διευρύνει τις ταξιδιωτικές επιλογές σε ολόκληρη την ήπειρο, δήλωσαν την Τρίτη οι λάτρεις των τρένων, και θα λειτουργήσει ως χρήσιμη προσθήκη στις υπάρχουσες δημοφιλείς συνδέσεις, όπως το δρομολόγιο Φρανκφούρτη-Μασσαλία, το οποίο ξεκίνησε το 2012, και Φρανκφούρτη-Μπορντό, το οποίο εισήχθη πέρυσι και εκτελείται το καλοκαίρι.

Η επαναφορά της υπηρεσίας νυχτερινού τρένου μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά από διακοπή περίπου μιας δεκαετίας, ενθουσίασε τους φίλους των σιδηροδρόμων.

Το δρομολόγιο αυτό, το οποίο εκτελείται από τους αυστριακούς σιδηροδρόμους (ÖBB), αντιμετωπίζει τεχνικές δυσκολίες και έχει ανασταλεί από τον περασμένο μήνα λόγω κατασκευαστικών εργασιών. Αναμένεται να τεθεί και πάλι σε λειτουργία μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα.

. . .




Δημοσιεύτηκε ! 2024-09-25 14:45:52

Back to top button