Παράνομες προκηρύξεις, απευθείας αναθέσεις με άγνωστα κίνητρα και ένα ακριτικό νησί παρατημένο στην τύχη του
Δεν ολοκληρώθηκε ποτέ ο πρώτος διαγωνισμός για τις επιδοτούμενες γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας και τη γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος, που προκηρύχθηκε για την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2023 και μέχρι τον Οκτώβριο του 2024. Αιτία; Η πολύ μεγάλη καθυστέρηση, με υπαιτιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας!
Παρόλα αυτά, στις 11.11.2024 υπεγράφη σύμβαση απευθείας ανάθεσης της γραμμής Λαύριο – Λήμνος και επιστροφή με τη BLUE STAR FERRIES και το Ε/Γ-Ο/Χ ΠΡΕΒΕΛΗΣ, με διαδικασίες που δεν προβλέπονται από το νόμο, αφήνοντας ταυτόχρονα τον Άγιο Ευστράτιο στην τύχη του.
Η παρανομία είναι ότι ο νόμος προβλέπει απευθείας ανάθεση μόνον όταν υπάρχει αθέτηση δρομολογίου ή αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίου του ανάδοχου. Καθώς όμως δεν έχει υπογραφεί και δεν υπάρχει σε ισχύ σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, ούτε και έχει κηρυχτεί έκπτωτος κάποιος ανάδοχος, δεν προβλέπεται η απευθείας ανάθεση.
Είναι προφανές ότι η εναλλακτική γραμμή, χωρίς τον Άγιο Ευστράτιο, δημιουργεί πολλά ερωτήματα καθώς, χωρίς την εξυπηρέτηση του Αγίου Ευστρατίου, δεν υφίσταται λόγος επιδοτούμενης γραμμής δημόσιας υπηρεσίας, και καθώς η Λήμνος εξυπηρετείται ήδη από άλλο πλοίο από την Αττική και συγκεκριμένα από τον Πειραιά. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το εν λόγω πλοίο στο οποίο έγινε η απευθείας ανάθεση δεν μπορεί να εισέλθει στο λιμάνι του Αγίου Ευστράτιου με ασφάλεια λόγω των ελικτικών ικανοτήτων και δυνατοτήτων του.
Προς τι λοιπόν η ανάθεση της σύμβασης αυτής από τον Υπουργό Ναυτιλίας κο Στυλιανίδη στην συγκεκριμένη εταιρεία;
Όλοι αυτοί οι διαγωνισμοί είναι μειοδοτικού χαρακτήρα προκειμένου να εξυπηρετείται το δημοσιονομικό συμφέρον της χώρας.
Προβληματισμό λοιπόν προκαλεί το μίσθωμα της απευθείας ανάθεσης της εναλλακτικής δρομολογιακής γραμμής χωρίς προσέγγιση στον Άγιο Ευστράτιο «Λαύριο – Λήμνος και επιστροφή», το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο με το ανώτατο μίσθωμα που προέβλεπε ο διαγωνισμός (που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί) για την αρχική δρομολογιακή γραμμή «Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή»!
Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο ακτοπλοϊκός σύνδεσμος όσο και ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προβάλλει και αναδείξει όλα τα ανωτέρω αλλά το Υπουργείο σφυρίζει αδιάφορα.
Από τα παραπάνω φαίνεται πως η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Ευστρατίου με την ηπειρωτική Ελλάδα, δεν αποτελεί προτεραιότητα για τον κ. Στυλιανίδη και το υπουργείο Ναυτιλίας.
Ταυτόχρονα γίνονται αναίτιες σπατάλες εκατομμυρίων ευρώ με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων με απευθείας ανάθεση στο ίδιο ανώτατο μίσθωμα, για σύνδεση που δεν χρειάζεται να επιδοτείται αφού ήδη εξυπηρετείται από άλλο πλοίο ακτοπλοϊκής γραμμής χωρίς επιδότηση και επομένως δεν συντρέχει λόγος επιδότησης στη γραμμή «Λαύριο – Λήμνος και επιστροφή».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, ο υπουργός Ναυτιλίας είχε να αγνοήσει απόφαση του ΣτΕ για τις άγονες γραμμές και είχε προχωρήσει σε μια νέα διακήρυξη, η οποία πήγαινε κόντρα στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και περιέχει παράνομους όρους. Συγκεκριμένα ένας εξ αυτών προέβλεπε ηλικιακό προβάδισμα για τα πλοία κατηγορίας 3 ο οποίος σε ένα βαθμό μπορεί να θεωρηθεί και φωτογραφικός. Έτσι ένα πλοίο νεότερο κατά λίγες μέρες από άλλο θα κέρδιζε το διαγωνισμό, ακόμα και αν η προσφορά ήταν κατά πολύ ακριβότερη.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-22 21:08:00