Υγεία

Παθολόγοι για τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης: Aποσπά τον γιατρό από την φροντίδα του ασθενή

Μέσα σε ένα κλίμα έντονων αντιδράσεων από τους γιατρούς τίθεται σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης φαρμάκων της ΗΔΙΚΑ. Ωστόσο ο ιατρικός κόσμος έχει ζητήσει επανειλημμένα από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, περισσότερο χρόνο προκειμένου να εκπαιδευτεί ενώ προειδοποιήσει για ταλαιπωρία των ασθενών λόγω των προβλημάτων που αφορούν τις καθυστερήσεις στην συνταγογράφηση που θα δημιουργηθούν.

Μετά τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, και η Επαγγελματική Ένωση Παθολόγων Ελλάδος (ΕΕΠΕ) διαμαρτύρεται για τη νέα πλατφόρμα χαρακτηρίζοντας την ως: «ένα ανούσιο και σπάταλο εγχείρημα, το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα και την σκοπιμότητα της. Παρά την αρχική παρουσίαση της αλλαγής ως μια κίνηση εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών υγείας, η πραγματικότητα δείχνει ότι το νέο σύστημα είναι όχι μόνο περιττό, αλλά και πηγή κατευθυνόμενης σπατάλης πόρων».

Η ανακοίνωση των παθολόγων έχει ως εξής:

«H αλλαγή της πλατφόρμας ηλεκτρονικής συνταγογράφησης θεωρούμε ότι είναι ένα ανούσιο και σπάταλο εγχείρημα, το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα και την σκοπιμότητα της. Παρά την αρχική παρουσίαση της αλλαγής ως μια κίνηση εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών υγείας, η πραγματικότητα δείχνει ότι το νέο σύστημα είναι όχι μόνο περιττό, αλλά και πηγή κατευθυνόμενης σπατάλης πόρων.

Η νέα πλατφόρμα δεν απλοποίησε καμία διαδικασία, αντίθετα στην μεταφορά χάθηκαν διαδικασίες που σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν ευεργετικές για τους χρήστες – ιατρούς. Οι διαχρονικές ελλείψεις στην τεχνική υποστήριξη και η μη επαρκής εξοικείωση, δημιουργούν αχρείαστη σύγχυση και πολλαπλές καθυστερήσεις.

Αν μάλιστα συνδυαστεί με την υποχρεωτική χρήση του συστήματος των ηλεκτρονικών ραντεβού, πλήττει σοβαρά την καθημερινότητα ιατρών και ασθενών. Το νέο σύστημα δεν είναι μόνο δυσλειτουργικό και αργό, αλλά πλήρως αναποτελεσματικό στην εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών της δημόσιας υγείας.

Η διαδικασία των ηλεκτρονικών ραντεβού, η οποία παρουσιάστηκε παράλληλα ως καινοτόμος λύση, αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα μηχανισμό που αποσπά πλήρως τον γιατρό από την φροντίδα του ασθενή. Συχνά η ταχύτητα του συστήματος είναι τόσο αργή που καθιστά την ολοκλήρωση ακόμη και των πιο βασικών ενεργειών αδύνατη. H κατάσταση αυτή απομακρύνει τους ασθενείς και τους λιγοστούς ιατρούς που έχουν απομείνει ως συμβεβλημένοι ή μη, από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, με άμεσο αποτέλεσμα την αναζήτηση ακριβών ιδιωτικών ασφαλιστικών λύσεων.

Εν κατακλείδι, το νέο σύστημα, αντί να βελτιώσει την πρόσβαση και την λειτουργικότητα του δημόσιου συστήματος υγείας, αποτυγχάνει παταγωδώς, αποξενώνοντας ασθενείς και ιατρούς. Η υγεία απαιτεί πρακτικές και αποτελεσματικές λύσεις, όχι γραφειοκρατία και κακοδιαχείριση. Αν δεν υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις και χρηματοδότηση, ο ΕΟΠΥΥ κινδυνεύει να χάσει την εμπιστοσύνη και την στήριξη της κοινωνίας».

Από την πλευρά της η διοίκηση της ΗΔΙΚΑ υποστηρίζει ότι με τη νέα πλατφόρμα, καταργείται η χρήση των αυτοκόλλητων κουπονιών στις συσκευασίες των φαρμάκων, που οι φαρμακοποιοί επικολλούσαν στις συνταγές. Πλέον τα κουπόνια θα είναι ψηφιακά και κάθε φαρμακευτικό σκεύασμα θα συνοδεύεται από ένα μοναδικό barcode όπου θα καταγράφεται το «ηλεκτρονικό ίχνος» του φαρμάκου, όλη τη διαδρομή που ακολουθεί δηλαδή από το εργοστάσιο παραγωγής του, στο φαρμακείο και τελικά στον ασθενή. Για τον λόγο αυτό, η πλατφόρμα συνδέεται με το σύστημα επαλήθευσης φαρμάκων του Ελληνικού Οργανισμού Επαλήθευσης Φαρμάκων (HMVO). Το σύστημα αυτό θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία στις 9 Φεβρουαρίου 2025, διευκολύνοντας την ασφαλή διάθεση φαρμακευτικών προϊόντων.

Η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, έχει δηλώσει ότι η εφαρμογή της νέας ηλεκτρονικής συνταγογράφησης είναι πιο γρήγορη, ευέλικτη και περισσότερο φιλική προς το χρήστη.


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-20 09:45:00

Back to top button