Auto

Πέφτουν οι πωλήσεις των Κινέζων στην Ευρώπη

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg. η εντυπωσιακή εμπορική ανάπτυξη που σημείωσαν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη τα τελευταία πέντε χρόνια επιβραδύνθηκε απότομα το 2024.

Όπως αναφέρεται, οι πωλήσεις κυρίως των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους ελαττώθηκαν σημαντικά πέρυσι εξαιτίας της μείωσης του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού γι’ αυτά -λόγω περικοπής κρατικών οικονομικών κινήτρων- αλλά και της αύξησης των επιπλέον εισαγωγικών δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση.



Βάσει των στοιχείων της εταιρείας αναλύσεων δεδομένων Dataforce, την περυσινή χρονιά η MG Motor και η SAIC Motor κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση κατά 3,5% στις ταξινομήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων τους στην Ευρώπη, σε σχέση με το 2023.

Ήταν η πρώτη φορά που αυτές είχαν αρνητικό πρόσημο τα τελευταία πέντε χρόνια, δηλαδή από τότε που άρχισαν να εκπροσωπούνται εμπορικά στην ήπειρό μας. Πέρυσι, όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές κατέλαβαν μερίδιο αγοράς περίπου 8,5% επί των συνολικών.

Τον περασμένο Δεκέμβριο το μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών σε όλη την Ευρώπη στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθε στο 8,2%. Αυτό ήταν λίγο μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ποσοστού του περασμένου Νοεμβρίου αλλά μικρότερο από τον μέσο όρο.



Οι επιπλέον δασμοί που ψήφισε η Κομισιόν και αφορούν στα εισαγόμενα ηλεκτροκίνητα από την Κίνα καθυστέρησαν να εφαρμοστούν και ουσιαστικά ίσχυσαν από τον περασμένο Οκτώβριο και έπειτα.

Η MG Motor, η οποία πλέον ανήκει στον κρατικό όμιλο SAIC Motor, έχασε την ηγετική της θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη.

Οι ταξινομήσεις τους υποχώρησαν απότομα μετά από μια επιθετική εμπορική προώθηση του διαθέσιμου στοκ οχημάτων της τον περασμένο Ιούνιο, δηλαδή πριν από την επιβολή των επιπλέον δασμών.



Αντίθετα, η BYD Auto συνεχίζει τη στρατηγική της επέκτασής της, παρά την επιβολή πρόσθετου δασμού 17% επί του βασικού εισαγωγικού δασμού 10% που ίσχυε. Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί αξιοπρόσεκτα στη χώρα μας και έχει συνάψει συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία χρονομίσθωσης Ayvens.

Παράλληλα, έχει αρχίσει ήδη την κατασκευή εργοστασίου της στην Ουγγαρία για να παρακάμψει τους δασμούς, ενώ σχεδιάζει και μονάδα παραγωγής στην Τουρκία, επενδύοντας ένα δισεκατομμύριο δολάρια.



Έτσι, θα επωφεληθεί από τη συμφωνία τελωνειακής ένωσης που ισχύει μεταξύ Τουρκίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην πρώτη απαλλάσσονται από δασμούς.

Τέλος, η Xpeng Motors, επίσης, ενίσχυσε τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά, κατακτώντας την τρίτη θέση μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, πίσω από τις MG Motor και BYD Auto. Βάσει των στοιχείων, αυτό οφείλεται στην -συγκριτικά- καλή εμπορική πορεία της στην Ολλανδία, στη Δανία και στη Νορβηγία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-05 09:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button