Πάνω από 3 δισ. ευρώ το κόστος για το… κυριακάτικο τραπέζι
Για τους vegan η κατανάλωση κρέατος είναι κόκκινη γραμμή. Για τους κρεατοφάγους οικονομική επιβάρυνση και για το εθνικό εμπορικό ισοζύγιο μια ανοικτή πληγή που μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο.
«Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη της χώρας, μετά το πετρέλαιο, και συνεχώς χειροτερεύει» είπε χθες Τετάρτη ο Νίκος Κασαλιάς, κτηνίατρος, μικροβιολόγος τροφίμων κατά τη διάρκεια συνέντευξη τύπου με θέμα το παρόν και το μέλλον της εγχώριας αγοράς κρέατος.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που διοργανώθηκε από τις εταιρείες Kasalias Food Industry Consultants, BizTec και MIK 3, με την υποστήριξη του Σωματείου Κρεοπωλών του Νομού Θεσσαλονίκης, ο κ. Κασσαλιάς ανέφερε ότι το εμπορικό ισοζύγιο είναι ελλειμματικό πάνω από 2 δισ. ευρώ ετησίως από τα συνολικά 3 δισ. ευρώ που είναι η αγορά κρέατος.
Όπως σημείωσε η παραγωγή μοσχαρίσιου κρέατος ήταν 60.930 τόνους πριν από 24 χρόνια και σήμερα έχει υποχωρήσει στους 34.730 τόνους, του χοιρινού κρέατος από τις 138.963 τόνους διαμορφώνεται στους 76.040 τόνους και η παραγωγή κρέατος από αιγοπρόβατα από τους 123.258 τόνους έχει μειωθεί στους 66.681 τόνους.
Το μόνο κρέας στο οποίο η Ελλάδα παραμένει αυτάρκεις, όπως είπε, είναι η παραγωγή κρέατος από πουλερικά που έχει αυξηθεί από τους 163.786 τόνους το 2000 σε πάνω από 239.140 τόνους.
Σε ότι αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες, από εκεί που το κρέας στην Ελλάδα καταναλώνονταν κυρίως στο κυριακάτικο τραπέζι, σήμερα βρίσκεται στην καθημερινή μας διατροφή. Με βάση έρευνα κοντά 1 στους 2 Έλληνες (ποσοστό 46%) καταναλώνει δύο με τρία γεύματα με κρέας την εβδομάδα και ποσοστό 33,4% πάνω από τρία γεύματα. Με το 28,3% του δείγματος στον γενικό πληθυσμό να δηλώνει ότι καταναλώνει συχνότερα μοσχάρι, το 26,8% χοιρινό, το 39,4% κοτόπουλο και μόλις το 3,5% κατσίκι/αρνί.
Πάντως οι ηλικίες 18-35 ετών προτιμούν σε ποσοστό 50,8% κοτόπουλο, το 27% μοσχάρι, το 17,8% χοιρινό και μόλις 1,6% αρνί/κατσίκι. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι από που αγοράζουμε κρέας. Έξι στους 10, στον γενικό πληθυσμό στο σύνολο της χώρας προτιμά το κρεοπωλείο και ποσοστό 27,9% το σούπερ μάρκετ ενώ το μερίδιο της Lidl να έχει αυξηθεί στο 3,8% από 1% που ήταν πριν από κάποια χρόνια.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-12 08:33:00