Ο CEO της Honda δυσκολεύεται να εξηγήσει τη συγχώνευση
Μία άβολη στιγμή βίωσε πρόσφατα ο CEO της Honda. Όταν ρωτήθηκε γιατί η Nissan θα ήταν καλός επιχειρηματικός συνεργάτης για τη αυτοκινητοβιομηχανία του, ο Toshihiro Mibe προσπάθησε να βρει τις σωστές λέξεις.
Σε μια αίθουσα γεμάτη δημοσιογράφους, τελικά αποκρίθηκε ότι «αυτό είναι δύσκολο» και δεν μπορούμε παρά να υποκλιθούμε στο μεγαλείο της ιαπωνικής νοοτροπίας. Μόνο Ιάπωνας θα μπορούσε να προβεί σε μια τέτοια δήλωση. Και δεν έχει άδικο. Η αμηχανία του αντανακλά κι άλλες κριτικές που έχουν ασκηθεί ανά τον κόσμο μετά την αποκάλυψη των συνομιλιών της Honda με τη Nissan σχετικά με τη μελλοντική συγχώνευση.
Πώς μπορείς να μη λατρεύεις έναν λαό με τέτοια κουλτούρα;
Τη Δευτέρα 23/12, η Honda κι η Nissan ανακοίνωσαν ότι έχουν ξεκινήσει συνομιλίες για συγχώνευση έως το 2026. Σε μια ιστορική κίνηση που σηματοδοτεί την αλλαγή κατεύθυνσης στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κι αποσκοπεί να τη θωρακίσει έναντι της κινεζικής απειλής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Honda και Nissan, στοχεύουν να δημιουργήσουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Η συγχώνευση της Honda, δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, με τη Nissan, την τρίτη μεγαλύτερη, αποτελεί τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας από το 2021. Όταν η FIAT Chrysler Automobiles κι η PSA ενώθηκαν για να δημιουργήσουν τον Όμιλο Stellantis.
Αλλά πολλοί έχουν εκφραστεί με σκεπτικισμό για τον εναγκαλισμό. Ειδικά από τη στιγμή που η Nissan βρίσκεται σε μία από τις πιο δύσκολες στιγμές στην ιστορία της.
Τις αντιρρήσεις του έχει εκφράσει ο Carlos Ghosn, κορυφαίο στέλεχος της Renault το 1999 όταν σχηματίστηκε η κοινοπραξία Nissan-Renault. Τότε έσωσε την ιαπωνική εταιρεία που βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Τώρα, τον ίδιο ρόλο καλείται να φέρει εις πέρας η Honda.
Υπάρχει πιο κατάλληλος για να εκφέρει γνώμη από τον 70χρονο; «Είναι μια απελπισμένη κίνηση», δήλωσε στο Bloomberg. «Δεν είναι μια ρεαλιστική συμφωνία. Προσπαθούν να ανακαλύψουν κάτι που θα μπορούσε να συνδυάσει τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα της Nissan με το μακροπρόθεσμο όραμα της Honda».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μουρλοκομεία, έβαλαν Honda VTEC σε Lamborghini Huracán
Και πράγματι, αναλυτές πιστεύουν ότι ο ιδανικός συνεργάτης της Honda για μια συγχώνευση θα ήταν μια πιο «υγιής οικονομικά εταιρεία». Ακούγεται μάλιστα η γνώμη ότι η συγχώνευση γίνεται μόνο και μόνο για να αποτραπεί εξαγορά της Nissan από μη ιαπωνική εταιρεία.
Ο Ghosn πιστεύει ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας πίεσε τη Honda να προχωρήσει στη συμφωνία. Για την οποία σχολίασε ότι δεν υπάρχει «βιομηχανική λογική».
Υποστηρίζοντας ότι βρίσκει πιο λογική την εξαγορά της Nissan από την ταϊβανεζική Foxconn. Αλλά προφανώς οι Ιάπωνες δεν έχουν την ίδια θεώρηση των πραγμάτων: Μία ιστορική εταιρεία τους στα χέρια Ταϊβανέζων.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-28 02:47:00