Auto

Ο πόλεμος της υπερταχείας φόρτισης ξεκίνησε στην Κίνα

Η κούρσα για την κυριαρχία στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα κορυφώνεται, με τις Huawei, Zeekr και BYD να παρουσιάζουν υπερταχυφορτιστές που ξεπερνούν το 1 MW, αφήνοντας πίσω ανταγωνιστές όπως οι Tesla, Li Auto, NIO και Xpeng.

Η τελευταία εξέλιξη έρχεται από τη Huawei, η οποία στις 22 Απριλίου θα αποκαλύψει έναν φορτιστή 1,5 MW, ικανό να προσθέτει 20 kWh αυτονομίας ανά λεπτό και να φορτίζει πλήρως ένα όχημα σε μόλις 15 λεπτά.

Ο Hou Jinlong, πρόεδρος του τμήματος Digital Energy της Huawei, ανακοίνωσε την είσοδο της εταιρείας στην αγορά των megawatt φορτιστών στο China Electric Vehicle 100 Forum.

Ο νέος φορτιστής της εταιρείας διαθέτει μέγιστο ρεύμα 2.400 Α και προορίζεται κυρίως για βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά, καθώς, σύμφωνα με τον Jinlong, «για την πλήρη εξηλεκτρισμό των βαρέων οχημάτων, ο χρόνος φόρτισης πρέπει να είναι κάτω από 30 λεπτά». Παράλληλα, η Huawei εξελίσσει και λύσεις αυτόματης φόρτισης, όπως ένας ρομποτικός βραχίονας που επιτρέπει τη σύνδεση χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

Η Zeekr, θυγατρική της Geely, ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει στο Shanghai Auto Show φορτιστή 1,2 MW, μόλις μία εβδομάδα μετά την παρουσίαση του 1-MW φορτιστή της BYD. Η εταιρεία επενδύει έντονα στην εξέλιξη των μπαταριών της, με την «Golden Battery» να καταγράφει απόδοση φόρτισης 0-100% σε μόλις 22 λεπτά, με συνεχή παροχή ισχύος άνω των 300 kW.

Zeekr

Η Zeekr στοχεύει κυρίως σε επιβατικά οχήματα, διαφοροποιώντας τη στρατηγική της από τη Huawei, που επικεντρώνεται στα βαρέα φορτηγά.

Η BYD παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες τον ταχυφορτιστή 1.000 kW, ικανό να προσθέτει 2 km αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο ή 400 km σε 5 λεπτά. Παράλληλα, ανακοίνωσε την εγκατάσταση 4.000 μονάδων 1-MW φορτιστών στην Κίνα, με τις πρώτες 500 να τοποθετούνται τον Απρίλιο, εδραιώνοντας τη θέση της ως ηγέτιδα στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.

BYD

Επανάσταση ή υπερβολή; 
Ενώ η τεχνολογική εξέλιξη φέρνει πρωτόγνωρες ταχύτητες φόρτισης, δεν είναι όλοι πεπεισμένοι για τη χρησιμότητά της. Ο Andrew Cornelia, CEO της Mercedes-Benz High-Power Charging, δήλωσε ότι η φόρτιση σε 5 λεπτά είναι «εντυπωσιακή, αλλά μη απαραίτητη», καθώς οι οδηγοί αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε στάσεις φόρτισης.

Παράλληλα, υπάρχουν ανησυχίες για τη μακροπρόθεσμη επίδραση των υπερταχειών φορτίσεων στη διάρκεια ζωής των μπαταριών. Ωστόσο, οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι οι νέες γενιές μπαταριών είναι σχεδιασμένες ώστε να αντέχουν τις ακραίες ταχύτητες φόρτισης, ενώ πρόσφατες δοκιμές σε Hyundai Ioniq 5 έδειξαν ελάχιστη υποβάθμιση ακόμη και μετά από 300.000 μίλια αποκλειστικής DC φόρτισης.

Με τις Huawei, Zeekr και BYD να ανεβάζουν τον πήχη, η Κίνα δείχνει να πρωτοστατεί στην επόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης, με τη φόρτιση να προσεγγίζει πλέον την ταχύτητα ανεφοδιασμού συμβατικών καυσίμων.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-31 14:06:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button