Auto

Οκτώ εμβληματικά αυτοκίνητα «γλάροι» – –

Ελάχιστοι φίλοι του αυτοκινήτου ασχολούνται με τις πόρτες καθενός. Τουλάχιστον αυτό ισχύει στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του, διότι ορισμένα μοντέλα με προτεστάντη την εμβληματική Mercedes-Benz 300 SL, μαγνήτισαν το βλέμμα για τον τρόπο με τον οποίο οι πόρτες τους άνοιγαν, πριν μπεις/ βγεις.

Εάν υπάρχει μία συγκεκριμένη σχεδίαση σε άνοιγμα/ κλείσιμο πόρτας αυτοκινήτου που πρέπει να της παραδοθεί το «στέμμα» ως η πιο εμβληματική όλων, ανάμεσα στις πολλές προσεγγίσεις που έχουμε δει από μεγάλες εταιρείες σπορ και premium αυτοκινήτων, αυτή είναι η gullwing (γλάρος).

Από την πρώτη στιγμή, κέρδισε το κοινό, αφού όποιος κοιτούσε ένα αυτοκίνητο με τέτοιο άνοιγμα πόρτας, επικεντρωνόταν αμέσως στην όψη του, που ήταν σαν να είχε ανοίξει «φτερά».

Πάντα, αυτή η σχεδίαση έδινε μία αίσθηση αποκλειστικότητας και premium μοντέλου, κάτι που δεν το πετυχαίνεις κάθε μέρα. Και κάπως έτσι, οι πόρτες με άνοιγμα «γλάρου» είναι σήμερα ένα σπάνιο θέαμα, αλλά παράλληλα ένα ιστορικό κομμάτι της αυτοκίνησης.

Για αυτό, το eportal.gr επέλεξε οκτώ ιστορικά μοντέλα που είχαν αυτή την πολύ ξεχωριστή διαμόρφωση στις πόρτες τους και μεταξύ άλλων έγιναν γνωστά για αυτό.

Mercedes-Benz 300 SL

Δεν χρειάζεται καν να γίνουν συστάσεις. Η θρυλική Mercedes-Benz 300 SL είναι με διαφορά το πιο εμβληματικό μοντέλο με πόρτες gullwing. Σε σημείο που όταν σου μιλήσουν για αυτή τη σχεδίαση, αμέσως θα φέρεις στο νου την 300 SL.



Το 1954 που παρουσιάστηκε, η Mercedes είχε στο μυαλό της τόσο την πρακτικότητα, όσο και το στιλ. Επιπλέον, το ιδιαίτερο πλαίσιο του μοντέλου απαιτούσε να βρίσκονται ψηλότερα τα μαρσπιέ και οι συμβατικές πόρτες δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν τη σχεδίαση.

Έτσι, κρίθηκε σκόπιμο να πάνε στην επιλογή των θυρών «γλάρου». Αυτό σε συνδυασμό με το κομψό, φουτουριστικό για την εποχή ντιζάιν της 300 SL, σύνθεσε ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της βιομηχανίας.

De Tomaso Mangusta

Η De Tomaso Mangusta μπήκε στην παραγωγή το 1967 και σταμάτησε το 1971. Παρότι έγινε γνωστή κυρίως για τον V8 της Ford που αποτελούσε την «καρδιά» της, δεν πρέπει να λησμονούμε τις πόρτες gullwing που είχε στο πίσω μέρος.



Εν αντιθέσει με άλλα μοντέλα, το άνοιγμά τους βρισκόταν στη μέση του αυτοκινήτου, αποκαλύπτοντας τον κινητήρα και τον μικρό χώρο για τις αποσκευές.



Η Mangusta σχεδιάστηκε από τον θρυλικό Giorgetto Giugiaro, με μόλις 401 μονάδες να βγαίνουν από το εργοστάσιο.

Melkus RS 1000

Το Melkus RS 1000 κατασκευαζόταν μεταξύ 1969 και 1979 στη Δρέσδη και αποτελούσε ένα από τα πιο ρηξικέλευθα γερμανικά μοντέλα της εποχής.

 Η ιδιόμορφη σχεδίασή του συνδυαζόταν με πόρτες «γλάρου», γεγονός που του πρόσδιδε έντονα το εξωτικό στοιχείο. Κατά τα υπόλοιπα, ήταν ένα κόμπακτ, ελαφρύ και κυρίως γνήσιο sports car.



Στην «καρδιά» του βρισκόταν ένας μικρός, δίχρονος τρικύλινδρος με απόδοση κάτι λιγότερο από 70 ίππους. Εξάλλου, το RS 1000 δεν αποσκοπούσε στις επιδόσεις, αλλά στην οδική συμπεριφορά και το στιλ.

Μόλις 101 μονάδες κατασκευάστηκαν σε 10 ολόκληρα χρόνια και άλλες 15, όταν γιορτάστηκε η 50η επέτειος της εταιρείας.

Aston Martin Bulldog

Δεν γινόταν στην λίστα να μη συμπεριληφθεί ένας παραδοσιακός κατασκευαστής πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για Βρετανούς και συγκεκριμένα για την Aston Martin.

Η Bulldog ήθελε να θεωρηθεί το σήμα κατατεθέν της απόλυτης τεχνολογίας της εποχής και μέχρι και σήμερα παραμένει ένα εμβληματικό πρότζεκτ.



Το 1979, παρουσιάστηκε επίσημα, επιδεικνύοντας τις μηχανολογικές δυνατότητες της Aston Martin και κυνηγώντας τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο.

Φυσικά, όλο αυτό το φιλόδοξο πακέτο δεν μπορούσε να μη συνδυαστεί με μεγάλες πόρτες «gullwing». Υπενθυμίζουμε, ότι η Bulldog εξοπλιζόταν με twin-turbo V8, με μέγιστη απόδοση 608 ίππους και τελική πάνω από 320 χλμ./ ώρα.

Ωστόσο, ποτέ δεν μπήκε στην παραγωγή και παρότι ξεχωρίζει μέχρι και σήμερα χάρη στο φουτουριστικό ντιζάιν και τις πόρτες με το χαρακτηριστικό άνοιγμα, μόλις μία μονάδα δημιουργήθηκε.

DeLorean DMC-12

Ίσως το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο με πόρτες με άνοιγμα «γλάρου» της ποπ κουλτούρας. Το DeLorean DMC-12 είναι πιθανότατα το πιο γνωστό της λίστας μαζί με την 300 SL, αφού η παρουσία του δεν περιορίστηκε στους φίλους του αυτοκινήτου, αλλά ήταν ηχηρή και στο Χόλιγουντ.

Εκεί, όπου «πρωταγωνίστησε» ως το αυτοκίνητο που έκανε ταξίδι στο χρόνο. Φυσικά, αναφερόμαστε στην περίφημη ταινία «Back to the future».



Ωστόσο, ήταν αναγνωρίσιμο από μόνο του, με το αμάξωμα από ανοξείδωτο χάλυβα και τις πόρτες τύπου «γλάρου» να το κάνουν πολύ ξεχωριστό.

Με το που έμπαινε ή έβγαινε κανείς χρησιμοποιώντας το ιδιαίτερο αυτό άνοιγμα των θυρών, αντίκρυζε ένα εσωτερικό που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του.

Συνολικά, το DeLorean θεωρείται διαχρονικό, χάρη στην καινοτόμο σχεδίαση, το προηγμένο εσωτερικό και φυσικά το άνοιγμα gullwing των θυρών του.

Gumpert Apollo

Οι φίλοι των πισταδόρικων αυτοκινήτων οφείλουν να γνωρίζουν το Gumpert Apollo. Το γερμανικό supercar παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2005, στοχεύοντας να μπει στην κλειστή λίγκα των ταχύτερων αυτοκινήτων του κόσμου.



Παρότι σχεδιάστηκε με στόχο τις επιδόσεις, η Gumpert κατάφερε να έχει κομψότητα και φινέτσα, προσθέτοντας στη σχεδίαση πόρτες με άνοιγμα «γλάρου».



Το σχεδιαστικό πακέτο, όμως, δε θα σήμαινει τίποτα εάν δε συνδυαζόταν με έναν twin-turbo V8, ισχύος 800 ίππων στην έκδοση Race.

Το 2009, έθεσε νέο ρεκόρ στο Nurburgring, σταματώντας το χρονόμετρο στο 07:11,57, η καλύτερη επίδοση αυτοκινήτου παραγωγής για την εποχή.

Pagani Huayra

Όταν κανείς σκεφτεί «hypercar», η Pagani είναι ίσως ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που θα του έρθει στο μυαλό.

Ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε η Huayra, η οποία παρουσιάστηκε το 2011, φέρνοντας επανάσταση στα δεδομένα της τότε εποχής, όσον αφορά στην κλειστή αυτή κατηγορία.



Φυσιολογικό έμοιαζε, λοιπόν, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να τοποθετήσει πόρτες σχεδίασης gullwing, ενισχύοντας το στοιχείο της αποκλειστικότητας στο hypercar.

Η σχεδιαστική οπτασία συμπληρωνόταν από ένα αεροδυναμικό ντιζάιν και έναν twin-turbo V12 της Mercedes-AMG ο οποίος εξασφάλιζε 740 ίππους απόδοση, τελική ταχύτητα πάνω από 380 χλμ./ ώρα και 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα.

Λογικό ήταν να παραχθεί συγκεκριμένος αριθμός Huayra, ο οποίος τελικά περιορίστηκε στις 100.

Tesla Model X

Η λίστα μας κλείνει με το μεγάλο SUV της Tesla. Μία κατηγορία που σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα… δημοφιλής για την επιλογή θυρών με άνοιγμα «γλάρου».

Η Tesla, βέβαια, ονομάζει τις πόρτες «Falcon Wing» (γεράκι). Πράγματι, το άνοιγμά τους αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ των gullwing θυρών και εκείνων με άνοιγμα «πεταλούδας».



Ωστόσο, η αμερικανική εταιρεία δεν τις τοποθέτησε στο μεγάλο της SUV για επίδειξη, αλλά και για καλύτερη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Μάλιστα, έχει βάλει αισθητήρες, ώστε να ανοίγουν αφότου το σύστημα έχει αντιληφθεί ότι χωρούν και δε θα χτυπήσουν πουθενά.

Σε κάθε περίπτωση, είναι μία έξυπνη σχεδίαση που παραπέμπει σε εμβληματικά μοντέλα, όπως εκείνα που είδαμε παραπάνω και ταυτόχρονα δίνει έναν φουτουριστικό τόνο στο αυτοκίνητο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-04 21:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button