Auto

Οι 5 καλύτερες Ferrari της δεκαετίας του ’90

Ανεξαρτήτως εποχής, η Ferrari πάντα έβαζε σε προτεραιότητα το motorsport. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως ο Έντζο την ίδρυσε αρχικά ως ομάδα αγώνων και μετά έγινε αυτοκινητοβιομηχανία.

Κι αυτό, διότι ο «γέρος» κατάλαβε γρήγορα πως για να πετύχει η εταιρεία του πρέπει να παράγει και να πουλάει αυτοκίνητα. Όπερ και εγένετο. Στα τέλη της δεκαετίας του ’40 εμφανίστηκαν στους δρόμους οι πρώτες πολιτικές Ferrari.

Με την αμείωτη εξέλιξη, τις σχεδιαστικές και μηχανολογικές καινοτομίες και φυσικά την τεράστια επιτυχία που επήλθε με αυτά, η ιταλική εταιρεία ήταν μέχρι τις αρχές του ’90 ένα από τα κορυφαία ονόματα στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τότε ήταν που ο μύθος της κορυφώθηκε για τα καλά. Και ο λόγος δεν ήταν άλλος, από το γεγονός πως βρισκόταν σε αυτοκινητικό «οίστρο», εξελίσσοντας και παρουσιάζοντας μερικά πολύ ξεχωριστά μοντέλα, με πέντε από αυτά να θεωρούνται εμβληματικά.

Ferrari Testarossa 512 TR

Η Testarossa είναι μέχρι και σήμερα μία από τις πιο εμβληματικές Ferrari στην ιστορία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1984. Όμως, έγινε τόσο δημοφιλής που οι άνθρωποι του Cavallino Rampante την ανανέωσαν το 1991, δίνοντάς της το προσωνύμιο 512 TR.



Όπως και ο προκάτοχός της, η νέα Testarossa «ανέπνεε» μέσω του επίπεδου 12κύλινδρου των 4,9 λίτρων, μόνο που ήταν αναβαθμισμένος και πλέον η μέγιστη ισχύς του, από 390 ίππους ήταν 428!

Η παραγωγή της Testarossa 512 TR διήρκησε έως το 1994, με 2.261 μονάδες να βγαίνουν από το Μαρανέλο. Πριν το τελευταίο «αντίο», η Ferrari παρουσίασε την αναβαθμισμένη F512M με διαφορετικά φώτα, ανανεωμένους προφυλακτήρες και νέες ζάντες.

Πάλι, ο 12κύλινδρος αναβαθμίστηκε και αυτή τη φορά έφτασε τους 440 ίππους, γεγονός που κατέστησε την τελευταία Testarossa την ισχυρότερη της οικογενείας.

Ferrari F355

Η F355 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το 1986 στη μορφή της 348, όταν η Ferrari επανέφερε ένα κεντρομήχανο supercar με V8 στη γκάμα της. Ήταν ένα από τα τελευταία μοντέλα παραγωγής που επέβλεψε και ο Έντζο.



Όπως και η Testarossa, η 348 έγινε γρήγορα δημοφιλής, οπότε η ιταλική εταιρεία τη βελτίωσε και την ανανέωσε το 1994. Από εκεί και έπειτα, την μάθαμε ως F355. Ήταν σαφώς πιο εκλεπτυσμένη σχεδιαστικά, είχε μηχανικές αναβαθμίσεις και συνολικά οι βελτιώσεις ήταν μεγάλες.

Η Ferrari αύξησε τη χωρητικότητα του V8 από τα 3,4 στα 3,5 λίτρα. Όμως, η πιο σημαντική μετατροπή ήταν οι 5βάλβιδες κυλινδροκεφαλές, στοιχείο που οδήγησε σε σημαντική αύξηση της ισχύος, από τους 316 ίππους στους 380!

Βρισκόταν στη γραμμή παραγωγής μέχρι το 1999 που η Ferrari τη σταμάτησε, παρότι ήταν ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 11.273 μονάδες της F355, αριθμός ρεκόρ για την εταιρεία εκείνη την εποχή.

Ferrari 456

Το 1992, η Ferrari παρουσίασε μετά από πολλά χρόνια ένα GT μοντέλο με διάταξη καμπίνας 2+2 και V12. Αμέσως ξεχώρισε, τόσο λόγο της κατηγορίας, όσο και για το ότι είχε παραδοσιακά στοιχεία στο ντιζάιν του, το οποίο ανέλαβε ο Petro Camardella της Pininfarina.



Η έμπνευση των Ιταλών στη σχεδίαση προήλθε από την 365 GTB «Daytona». Και κάπως έτσι η 456 συνδύαζε το ρετρό στοιχείο με εκείνο των σύγχρονων (τότε) GT, έχοντας ταυτόχρονα επιδόσεις supercar.

Ο κινητήρας ήταν ο ολοκαίνουργιος τότε αλουμινένιος V12 των 5,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 442 ίππους, με τη ροπή του να επιταχύνει την 456 από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα.

Το GT συνέχιζε να ανεβάζει μέχρι τα σχεδόν 310 χλμ./ ώρα που ήταν και η τελική του, γεγονός που το έκανε το δεύτερο ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου εκείνη την εποχή, πίσω μόνο από την Porsche 959.

Το 1998, η 456 αναβαθμίστηκε σε 456 M (Mofificata), έχοντας αεροδυναμικές βελτιώσεις, καλύτερο σύστημα ψύξης και αναθεωρημένο εσωτερικό

Δυστυχώς για τη Ferrari, δεν έγινε όσο δημοφιλής ήλπιζε και η παραγωγή περιορίστηκε στις 3.289 μονάδες μέχρι το 2003. Σήμερα, θεωρείται ένα υποτιμημένο μοντέλο των Ιταλών, ενώ είναι ακόμα μία από τις φθηνότερες παλιές Ferrari που μπορείς να αγοράσεις.

Ferrari F50

Πάνε σχεδόν 40 χρόνια από όταν η θρυλική F40 αποκαλύφθηκε στον κόσμο. Μέχρι και σήμερα, δικαίως θεωρείται η πιο εμβληματική Ferrari όλων των εποχών.



Το 1992 που έπαψε να παράγεται, αρκετοί αναρωτήθηκαν εάν η αυτοκινητοβιομηχανία του Μαρανέλο θα μπορούσε ποτέ να κατασκευάσει κάτι παρόμοιο.

Όλοι πήραν την απάντησή τους το 1995, που η Ferrari αποκάλυψε την F50. Αποτέλεσε τη φυσική συνέχεια της F40, με την ειδοποιό διαφορά πως έπαιρνε ώθηση από έναν ατμοσφαιρικό V12 των 4,7 λίτρων, ο οποίος εξελίχθηκε έχοντας στη βάση του τον V12 των 3,5 λίτρων που χρησιμοποιήθηκε το 1990 στο μονοθέσιο της F1, Ferrari 641.

Ο 12κύλινδρος με τεχνολογία F1 συνεργαζόταν με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με το σύνολο να ολοκληρώνει το «0-100» σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ συνέχιζε να επιταχύνει έως τα 325 χλμ./ ώρα!

Για την ανάρτηση, η Ferrari υιοθέτησε τη φιλοσοφία από τη Formula 1, αξιοποιώντας ράβδους ώσης και κάνοντας ουσιαστικά την F50 ό,τι πιο κοντινό υπήρχε εκείνη την εποχή σε Formula 1 του δρόμου.

Δικαίως, λοιπόν, η F50 θεωρείται ένα από τα κορυφαία μοντέλα παραγωγής της Ferrari, όχι απλά των 90’s αλλά όλων των εποχών!

Ferrari 550 Maranello

Η λίστα μας κλείνει με το μοντέλο που αντικατέστησε, έστω και 20+ χρόνια μετά, την 365 GTB Daytona. Το 1995, η Ferrari παρουσίασε επίσημα την 550 Maranello που υιοθέτησε ολοκαίνουργιο ντιζάιν και το κυριότερο σηματοδότησε την επιστροφή του τοποθετημένου μπροστά V12.



Κάτω από το καπό, λοιπόν, βρισκόταν η εξελιγμένη εκδοχή του V12 των 5,5 λίτρων της Ferrari 456 με μέγιστη ισχύ 484 ίππους. Συνεργαζόταν με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, η ανεξάρτητη ανάρτησή του το καθιστούσε αψεγάδιαστο οδηγικά, ενώ είχε και υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Συνολικά, έμεινε στην ιστορία ως ένα μοντέλο που κρατούσε επάξια τη σημαία ως η ναυαρχίδα των GT.

Το «ταξίδι» του ολοκληρώθηκε το 2002, όταν η γκάμα των 550 υποδέχθηκε μία roadster διαμόρφωση περιορισμένης παραγωγής, ενώ η Maranello αντικαταστάθηκε από την καινούργια 575M Maranello που έμεινε στη γκάμα της Ferrari έως το 2006.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-16 21:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button