
Οι νικητές και οι χαμένοι της ευρωπαϊκής αγοράς
Η Tesla, η Toyota και οι τέσσερις μάρκες του ομίλου Stellantis, κατέγραψαν πτώση πωλήσεων από 7% έως 73% τον Ιανουάριο, γεγονός που αιτιολογεί τη συνολική πτώση 1,7% για την ευρωπαϊκή αγορά, στις 989.345 μονάδες.
Συνολικά, 46 αυτοκινητοβιομηχανίες ανέφεραν πωλήσεις που ήταν χαμηλότερες από το σύνολό τους σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024, ενώ 34 αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν αύξηση όγκου τον πρώτο μήνα του 2025, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, που αντιπροσωπεύουν το 98% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις αγορές της ΕΖΕΣ (Ελβετία, Ισλανδία, Λίχτενσταϊν και Νορβηγία) και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Έτσι η Tesla μπόρεσε να πουλήσει 9.000 λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024, ενώ η Opel, είδε το δικό της αντίστοιχο νούμερο να είναι μειωμένο κατά ακόμα 2.000. Συνολικά, οι πωλήσεις των EVs στην Ευρώπη αυξήθηκαν 36% σε 166.691 μονάδες, τον περασμένο μήνα.
Οι Γερμανοί ξανάρχονται
Η καθοδική πορεία (-46%) της Tesla, στον αντίποδα, ανέδειξε μια εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων της Volkswagen (20.479 αυτοκίνητα), η οποία μόνο για την οικογένεια ID, ξεπέρασε το 27%!
Άνοδο της τάξεως του 36%, κατέγραψαν και οι ταξινομήσεις της BMW, με αιχμή του δόρατος την iX1, που πούλησε σαν… ζεστό ψωμί, 3.883 μονάδες.
Η Cupra κατέγραψε κέρδη 53% τον Ιανουάριο, φτάνοντας τις 20.369 πωλήσεις, λόγω της μεγάλης ζήτησης για το πλήρως ηλεκτρικό hatchback Born, το οποίο αντιπροσώπευε όγκο 3.743 μονάδων.
Η Renault αύξησε τις πωλήσεις του Ιανουαρίου 17% στις 48.959 μονάδες. Πολύ σημαντικό μερίδιο σε αυτή την επίδοση, έχουν τα Symbioz και Scenic E-Tech, τα οποία πρόσθεσαν 3.983 και 2.835 πωλήσεις στον συνολικό όγκο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.

Πώς τα πήγαν οι Κινέζοι;
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, παρά την επιβολή πρόσθετων δασμών, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 52% στις 38.706 μονάδες, μειώνοντας σημαντικά την πτωτική τάση για την αγορά στο σύνολό της.
Με 19.423 πωλήσεις, η MG είναι η πιο δημοφιλής κινεζική εταιρεία στη γηραιά ήπειρο, η ανταγωνιστική BYD αύξησε τις πωλήσεις της κατά 175%, στις 6.930 μονάδες τον περασμένο μήνα
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-25 18:00:00