Οι Κορεάτες έφτιαξαν μία… αιωνόβια και ανθεκτικότατη μπαταρία
Ενώ μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ή μπαταριών προσπαθεί να λύσει τον γόρδιο δεσμό για το πώς θα είναι εξαιρετικά αποδοτικές, παρέχοντας ταυτόχρονα ύψιστη ασφάλεια, μεγάλη αυτονομία και εξίσου υψηλή ισχύ φόρτισης, μία ομάδα από το Ινστιτούτο Επιστημών και Τεχνολογιών του Daegu Gyeongbuk (DGIST) φέρεται να εξέλιξε κάτι καινοτόμο.
Διότι η μπαταρία που δημιούργησε είναι λιθίου-μετάλλου και σύμφωνα με τους επιστήμονες αποτελείται από «τριπλή στρώση στερεού ηλεκτρολύτη». Η ανθεκτικότητά της είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να σβήσει μόνη της τη φωτιά (ω μη γένοιτο), ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την αποδοτικότητά της ακόμα και μετά από πάρα πολλούς κύκλους φόρτισης.
Η ομάδα του DGIST εξηγεί αναλυτικά πως η καινοτόμος δομή και σχεδίαση με το τριπλό στρώμα ηλεκτρολύτη ενισχύει την ασφάλεια και την απόδοση. Το έξυπνο design περιλαμβάνει μαλακά εξωτερικά στρώματα που εξασφαλίζουν καλή επαφή με τα ηλεκτρόδια, την ώρα που ένα ισχυρό μεσαίο στρώμα βελτιώνει την ανθεκτικότητα της μπαταρίας.
Το «ζουμί», όμως, στην όλη δημιουργία των Κορεατών επιστημόνων είναι η διάρκεια ζωής αυτής της μπαταρίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας, Dr. Kim Jae-Hyun, το design της μπαταρίας σε συνδυασμό με τη χημική της σύσταση εξασφαλίζει πως η «ζωή» της θα βρίσκεται στο 87,9% ακόμα και έπειτα από 1.000 κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης.
Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους, μία μέση μπαταρία ενός EV έχει απώλεια 20-30% έπειτα από τόσους κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης. Θεωρητικά, η καινοτόμος αυτή μπαταρία θα μπορεί σε ένα EV με αυτονομία περίπου 480 χλμ. να του εξασφαλίσει πως μετά από 480.000 χλμ. η μέγιστη αυτονομία του έπειτα από μία γεμάτη φόρτιση θα έχει πέσει ελάχιστα, στα περίπου 420 χλμ.
Από αυτή την εκπληκτική δυνατότητα, δεν πρέπει να παραλειφθεί η μοναδική ασφάλεια. Διότι είναι ανήκουστο μέχρι τώρα μία μπαταρία να μπορεί να σβήσει τη φωτιά μόνη της σε περίπτωση υπερθέρμανσης.
Το καλύτερο στη νέα αυτή τεχνολογία από την ομάδα του DGIST είναι πως η μπαταρία δεν προορίζεται αποκλειστικά για EV. Αποκαλύπτεται, πως οι πολύ εξελιγμένες αυτές μπαταρίες θα μπορούν να αξιοποιηθούν σε smartphone και άλλες φορητές συσκευές, αλλά ακόμα και σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
Προς το παρόν, δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει αν και πότε αυτή η μπαταρία θα μπει στην μαζική παραγωγή, για να τη δούμε σε πλήρη λειτουργία.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-12 16:00:00