Οι Κινέζοι θα αγοράσουν εργοστάσια της VW στη Γερμανία;
Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξετάζουν τα γερμανικά εργοστάσια καθώς η VW εξετάζει την πώληση εργοστασίων
Τα σχέδια της Volkswagen να κλείσει ορισμένα γερμανικά εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στη Δρέσδη και το Όσναμπρικ, έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Εν μέσω του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές εταιρείες EV και της μείωσης των πωλήσεων, η VW επιδιώκει να εξορθολογήσει τις δραστηριότητές της.
Αν και το κλείσιμο αποτελεί μέρος μιας πρωτοβουλίας μείωσης του κόστους, η πώληση των εργοστασίων θα μπορούσε να είναι μια πιο οικονομική λύση από το να τα κλείσει εντελώς.
Το εργοστάσιο του Όσναμπρικ, όπου κατασκευάζεται το VW T-Roc Cabriolet, θα μπορούσε να αποφέρει μεταξύ 100 και 300 εκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο, η VW αντιμετωπίζει πιέσεις από τα εργατικά συνδικάτα, τα οποία απαιτούν εγγυήσεις και την ασφάλεια των θέσεων εργασίας.
Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων έχουν εκφράσει την προθυμία τους να συνεργαστούν με τους Κινέζους εταίρους της VW στην κοινοπραξία, υπό την προϋπόθεση ότι οι λειτουργίες θα παραμείνουν κάτω από τα πρότυπα της VW.
Για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η απόκτηση γερμανικών εγκαταστάσεων αποτελεί μια στρατηγική ευκαιρία να διεισδύσουν στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αποφεύγοντας παράλληλα τους δασμούς της ΕΕ στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.
Μια τέτοια κίνηση ευθυγραμμίζεται με τους μακροπρόθεσμους στόχους της Κίνας να ενισχύσει την παγκόσμια παρουσία της στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Παρά τις επενδύσεις τους σε διάφορους τομείς στη Γερμανία, οι κινεζικές εταιρείες δεν έχουν ακόμη εγκαταστήσει παραδοσιακή γραμμή παραγωγής στη χώρα.
Ενώ η αγορά εγκατεστημένων εργοστασίων προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση στην αγορά, η δυναμική των εργατικών συνδικάτων και το πολιτικό κλίμα της Γερμανίας θα μπορούσαν να παρουσιάσουν δυσκολίες.
Οι σχέσεις μεταξύ Γερμανίας και Κίνας έχουν ψυχρανθεί, με την τρέχουσα κυβέρνηση να υιοθετεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση στις κινεζικές επενδύσεις.
Αρκετές κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Leapmotor και Chery, αναζητούν ήδη τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη.
Ενώ ορισμένες δίνουν προτεραιότητα στην κατασκευή νέων εργοστασίων σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, άλλες διερευνούν υφιστάμενες τοποθεσίες, όπως το εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis και το εργοστάσιο της VW στην Audi στις Βρυξέλλες.
Καθώς προχωρούν οι συνομιλίες, οι επενδύσεις των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γερμανία θα μπορούσαν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, θέτοντας νέες προκλήσεις για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-18 13:00:00