
Οι Ευρωπαίοι εξοικειώνονται με την πρίζα και… ξεχνούν την αντλία!
Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά -2,6%. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες αγορές του μπλοκ παρουσίασαν πτώση, με τη Γαλλία (-6,2%), την Ιταλία (-5,8%) και τη Γερμανία (-2,8%). Η Ισπανία κατέγραψε αντίστροφα αύξηση 5,3%.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) αποτελούσαν το 15% του μεριδίου αγοράς, από το χαμηλό επίπεδο σύγκρισης του 10,9% τον Ιανουάριο του 2024. Τα υβριδικά ανέβηκαν μπροστά, κατακτώντας σχεδόν το 34,9% της αγοράς και έγιναν και πάλι η πρώτη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 39,4% τον Ιανουάριο του 2025, από 48,7% πριν από ένα χρόνο.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 34% στις 124.341 μονάδες, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 15%. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, που μαζί αντιπροσωπεύουν το 64% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Γερμανία (+53,5%), Βέλγιο (+37,2%) και Ολλανδία (+28,2%), ενώ η Γαλλία σημείωσε ελαφρά πτώση -0,5%.
Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4%, ενισχύθηκαν από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+52,2%), Ισπανία (+23,5%), Γερμανία (+13,7%) και Ιταλία (+10,6%). Αυτό οδήγησε στην εγγραφή 290.014 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 34,9% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Οι εγγραφές plug-in υβριδικών μειώθηκαν τον Ιανουάριο του 2025, μειώθηκαν κατά 8,5% στις 61.406 μονάδες. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-66,6%) και η Γαλλία (-54%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες
Αντίστροφα , οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μείωση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 28,2%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%).
Με 244.763 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη μειώθηκε στο 29,4%, από 35,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 27%, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 10% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τον περασμένο Ιανουάριο. Συνολικά, διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-04-06 10:00:00