Auto

Οι επόμενοι μεγάλοι στόχοι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Κατά την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού του έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στους διαπιστευμένους συντάκτες, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, αφού ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, για την εμπιστοσύνη του και την τιμή να του αναθέσει το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών, παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών, ένα σχέδιο ποιοτικών Δημόσιων Συγκοινωνιών, τονίζοντας την καθοριστική τους συμβολή στη βιώσιμη ανάπτυξη, την απασχόληση και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Κύριο στοιχείο της πολιτικής για τις μεταφορές είναι η καλυτέρευση της καθημερινότητας των πολιτών στα λεωφορεία, στα τρένα, στον προαστιακό, στο μετρό, στο τραμ και στα τρόλεϊ. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε ότι θα επισκεφτεί αμαξοστάσια και θα καταγράψει τις ανάγκες και τις ελλείψεις που υπάρχουν, έτσι ώστε οι Δημόσιες Συγκοινωνίες να γίνουν περισσότερο φιλικές προς τον πολίτη, με ασφάλεια και αξιοπιστία.

Ο κ. Οικονόμου, ανέφερε επίσης, ότι συγχρόνως, θα αναδείξει τις πολιτικές για την Οδική Ασφάλεια με την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και τη θέσπιση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας. Παράλληλα θα προωθηθούν τα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης όπως είναι το ποδήλατο με ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων.



Ο Υφυπουργός Μεταφορών έθεσε ως προτεραιότητα την επιδίωξη αντικατάστασης όλου του στόλου των λεωφορείων στην Αττική μέχρι το 2027 με ηλεκτρικά ή φυσικού αερίου λεωφορεία, τα οποία θα είναι όλα προσβάσιμα στα Α.Μ.Ε.Α.

Διαβεβαίωσε ακόμη, ότι θα συνεχιστεί η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και τις μετακινήσεις, υπηρετώντας τη νέα φιλοσοφία των «πράσινων» υποδομών και καθαρών μορφών ενέργειας.

«Με αυτές τις προτεραιότητες, δράσεις και δεσμεύσεις, υλοποιώντας τον κυβερνητικό σχεδιασμό, μπορούμε να συμβάλλουμε ουσιαστικά στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών στη χώρα, προωθώντας παράλληλα την ασφάλεια, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα.

Βασική μας επιδίωξη είναι η ποιοτική και αναβαθμισμένη Δημόσια Συγκοινωνία για την καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη», σημείωσε ο κ. Οικονόμου.



Οι μεγάλες προκλήσεις στις υποδομές

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος ιεράρχησε τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αναφέροντας ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, αποτελεί πλέον προτεραιότητα. Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσουν, με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τόσο προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όσο και στο τμήμα Ελευσίνα – Οινόη.

  • Χαρακτήρισε ως μεγάλη πρόκληση την παράδοση της Αττικής Οδού εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, στο νέο παραχωρησιούχο, διευκρινίζοντας ότι στο μεσοδιάστημα θα διασφαλιστεί η λειτουργία υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
  • Για την Εγνατία, δεσμεύτηκε ότι εντός του καλοκαιριού θα περάσει από τη Βουλή η κύρωσή της και στις αρχές του 2025 θα γίνει η παράδοση του δρόμου στον νέο παραχωρησιούχο.
  • Σχετικά με τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, ανέφερε ότι μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου θα έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ. Στους διαγωνισμούς θα συμμετάσχουν εταιρείες που έχουν την αντίστοιχη ικανότητα.
  • Για την γραμμή 4 του Μετρό υποστήριξε ότι το μοντέλο των πρόδρομων εργασιών και του κυρίως έργου που ακολουθήθηκε ήταν λανθασμένο, γεγονός που μεταξύ άλλων ευθύνεται για τις παρατηρούμενες καθυστερήσεις.

Χαρακτήρισε δε ως «εξωπραγματικό» το χρονοδιάγραμμα των οκτώ χρόνων που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση του έργου. Αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης διαβεβαίωσε ότι θα παραδοθεί στο τέλος Νοεμβρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-07-03 07:00:24

Back to top button