Auto

Οι ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες αυξάνουν την αυτονομία

Από τον Δεκέμβριο του 2023, η Deepdrive, μια γερμανική νεοφυής εταιρεία, ξεκίνησε συνεργασία με την Continental για να αναπτύξουν από κοινού έναν καινοτόμο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα είναι ενσωματωμένος στην πλήμνη του τροχού.

Αυτός είναι ακτινικής ροής, έχει δύο ρότορες για τη παραγωγή έργου αλλά θα μπορεί να λειτουργεί και ως φρένο (τύπου ταμπούρου) για την επιβράδυνση του ηλεκτροκίνητου οχήματος.



Πρόσφατα, εκπρόσωπος της BMW ανακοίνωσε πως η εταιρεία είχε αρχίσει να συνεργάζεται με τους ανθρώπους της Deepdrive από το 2021 μέσω του προγράμματος BMW Startup Garage και είναι έτοιμη να ξεκινήσει δοκιμές στον δρόμο της νέας τεχνολογίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας της Deepdrive έχει δύο ρότορες και ουσιαστικά πρόκειται για μία ενιαία μονάδα η οποία διαθέτει δύο μοτέρ ενσωματωμένα σε ένα. Το ένα περιστρέφεται εσωτερικά και το άλλο εξωτερικά του στάτορα, προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση και ροπή.



Έτσι, ο νέος ηλεκτροκινητήρας έχει μικρότερο μέγεθος και καλύτερη αναλογία ροπής/κιλό σε σύγκριση με έναν μονού ρότορα. Από την Deepdrive ανακοινώθηκε ότι το νέο μοτέρ είναι ελαφρύ και δεν αυξάνει τη μη αναρτώμενη μάζα στην περιοχή του τροχού.

Πέραν αυτού, η ενσωμάτωση του ηλεκτροκινητήρα στον τροχό σημαίνει την άμεση μετάδοση της ροπής στον τελευταίο, χωρίς να χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων και χωρίς σύστημα λίπανσης.



Επίσης, η συγκριτικά υψηλή πυκνότητα ισχύος του επιτρέπει τη μείωση μεγέθους ή ακόμη και την κατάργηση των πίσω φρένων. Όπως καταλαβαίνουμε, όλα αυτά σημαίνουν μειωμένο βάρος, κάτι που είναι καίριας σημασίας σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα.

Κατά συνέπεια, η αποδοτικότερη λειτουργία τού ενσωματωμένου στον τροχό ηλεκτροκινητήρα (διαδικασία η οποία είναι εύκολη καθώς γίνεται με τη φιλοσοφία «plug and play») και η μείωση του βάρους από τη χρήση του, αυξάνει τη μέγιστη αυτονομία του οχήματος με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-15 16:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button