Auto

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ποντάρουν αλλά και προβληματίζονται με την ηλεκτροκίνηση

Μπορεί η πορεία της ηλεκτροκίνησης να μην είναι ανάλογη με τις προβλέψεις, μιας και η ζήτηση για BEVs (Battery Electric Vehicles) σημείωσε κάποια κάμψη, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Κάθε άλλο, μιας και η πλειονότητα των κατασκευαστών, όπως αποκαλύπτει η μελέτη Auto Strategic Insights 2024 του Reuters, την έχει ως βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, το 62% των ερωτηθέντων τη θεωρεί ως την πιο βασική στρατηγική ανάγκη, ενώ το 53% την προσδιορίζει ως το πιο σημαντικό πεδίο επενδύσεων για την επόμενη διετία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce στο πρώτο δίμηνο του 2025 οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έφτασαν τις 328.376 μονάδες. Νούμερο με σημαίνει μια ανάκαμψη έπειτα από τη μείωση του 1,3% της προηγούμενης χρονιάς (2024).

Στην ευρωπαϊκή αγορά, ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η άνοδος των Volkswagen ID.3, ID.4 και ID.7, με τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται έως και 800%, απόρροια και της μείωσης της δημοτικότητας των μοντέλων της Tesla.

Στις ΗΠΑ αντίστοιχα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 14%, φτάνοντας τις 102.188 μονάδες.

Μετά την ηλεκτροκίνηση, η δεύτερη σημαντικότερη προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η βελτίωση της απόδοσης στη παραγωγή (40%), ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η ανάπτυξη software defined αυτοκινήτων (38%). Από εκεί και πέρα το 44% των εταιρειών εστιάζει στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, ενώ το 42% επικεντρώνεται στην αναδιαμόρφωση των επιχειρηματικών τους μοντέλων.

Παρά την έντονη στρατηγική εστίαση στην ηλεκτροκίνηση, η έρευνα αποκαλύπτει έναν διάχυτο προβληματισμό στην αγορά. Το 76% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει δύσκολη, ενώ το 71% εκφράζει αβεβαιότητα για τη μελλοντική πορεία των πωλήσεων. Παράγοντες όπως το υψηλό κόστος, η εξάρτηση από κρατικές επιδοτήσεις και η σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας θεωρούνται καθοριστικοί για τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Στις ΗΠΑ, αρκετοί κατασκευαστές επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους λόγω αλλαγών στα κρατικά κίνητρα, ανησυχιών για την υποδομή φόρτισης, ζητημάτων αυτονομίας και του υψηλού κόστους αντικατάστασης των μπαταριών.

Η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί κοινή στρατηγική για όλους τους κατασκευαστές. Το 49% των εταιρειών επιλέγει μια μικτή προσέγγιση, διατηρώντας διαφορετικά συστήματα πρόωσης στη γκάμα τους, ενώ το 47% σκοπεύει να περάσει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα.

Από τις εταιρείες που στοχεύουν σε πλήρη μετάβαση, το 23% σχεδιάζει να την ολοκληρώσει έως το 2030, ενώ το 24% την προγραμματίζει για μετά το 2040.

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση επηρεάζει και το ανθρώπινο δυναμικό. Το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι επενδύει σε εκπαίδευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων του προσωπικού. Παράλληλα, το 55% των εταιρειών προχωρά σε προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού, ενώ το 19% συνεργάζεται με εξωτερικούς ειδικούς.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-30 10:01:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button