Auto

Οδηγούμε το Lynk & Co 02 στη Σλοβενία

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η πορεία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έχει πάρει φθίνουσα πορεία. Ωστόσο, η νεοφυής αυτοκινητοβιομηχανία Lynk & Co ακολουθεί αντίθετη κατεύθυνση.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη Lynk & Co, πρόκειται για θυγατρική του κινεζικού κολοσσού Geely, ο οποίος κατέχει επίσης κατασκευαστές όπως οι Volvo, Lotus, Polestar και Zeekr. Η πρώτη της απόπειρα επί ευρωπαϊκού εδάφους έγινε πριν από σχεδόν μια πενταετία με το «01», το οποίο συνοδευόταν από ένα καινοτόμο πρόγραμμα συνδρομής.



Αφού δημιούργησε το δικό της κοινό, με περισσότερες από 50.000 συνδρομές σε όλη την Ευρώπη, η Lynk & Co αποφάσισε να επεκταθεί και στην κατηγορία των ηλεκτρικών, με το «02». Έχοντας ως βάση αντίστοιχα συγγενικά μοντέλα, δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη ότι το Lynk & Co 02 βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική SEA (Sustainable Experience Architecture) της Geely, που έχει σχεδιαστεί για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα Volvo EX30 και Smart #1 και #3.

Το σχεδόν 4,5 μέτρων «02» ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού, χάρη στον ιδιαίτερο και αρκετά φουτουριστικό σχεδιασμό του αμαξώματος που αποτυπώνει σκανδιναβική αισθητική και συνδυάζει καθαρές, μίνιμαλ γραμμές και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, όπως τις αναδυόμενες χειρολαβές.



H σπορ σχεδίαση του αμαξώματος με τη σφηνοειδή λογική και τις έντονες ακμές σε προδιαθέτει ευχάριστα, ενώ διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με κάθε άλλο μοντέλο της αγοράς.

Φυσικά, εμπρός κυριαρχεί η παντελής απουσία της γρίλιας, με το κλειστό πάνελ να παίρνει τη θέση της και τα δύο επιπέδων Full LED φωτιστικά σώματα. H χαμηλή γραμμή οροφής και οι τονισμένοι θόλοι προσδίδουν την δική τους πινελιά στην δυναμική εικόνα του αμαξώματος, ενώ το πιο ξεχωριστό σημείο του «02» βρίσκεται πίσω, με την LED μπάρα «Infinity Light Bar» να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των φωτιστικών στοιχείων που διατρέχουν όλο το πλάτος.



Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Lynk & Co 02, η αίσθηση της σκανδιναβικής αφαιρετικής λογικής είναι διάχυτη με βασικά γνωρίσματα την απουσία φυσικών διακοπτών και την παρουσία της μεγάλης κάθετης διάταξης οθόνη infotainment των 15,4 ιντσών. Το σύστημα ψυχαγωγίας τροφοδοτείται από τον τρίτης γενιάς επεξεργαστή της Qualcomm Snapdragon και προσφέρει άμεση απόκριση και δυνατότητες over-the-air ενημερώσεων.

Ακολουθώντας την δική της προσέγγιση, η Lynk & Co έχει τοποθετήσει ένα τιμόνι που υιοθετεί μια τετραγωνισμένη σχεδίαση και ενσωματώνει στο κέντρο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2”της ECARX, μίας εταιρείας που προσφέρει το λογισμικό της στις Volvo, Zeekr, Lotus, Smart, Polestar, όπως και στις Citroën και Mazda.



Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό αποτελεί η απουσία του κεντρικού τούνελ μετάδοσης, ελέω της ηλεκτρικής υπόστασης, που επιτρέπει την ύπαρξη ενός αφαιρούμενου αποθηκευτικού χώρου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Τα υλικά κατασκευής δείχνουν premium και πολλές από τις επενδύσεις που χρησιμοποιούνται είναι βιώσιμες. Παράλληλα το επίπεδο εξοπλισμού είναι αρκετά πλούσιο, από καθίσματα με λειτουργία μασάζ έως ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 14 ηχεία.

Και δεν είναι μόνο η ποιότητα που σε κερδίζει στο εσωτερικό του «02». Είναι και η χωροταξική διαμόρφωση, με τους υπεύθυνους της κινέζικης εταιρείας να αξιοποιούν στο έπακρο το αυξημένο μεταξόνιο (2.755 mm) και για να δημιουργούν ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, με άνετο χώρο για τα γόνατα των επιβατών που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα.



Η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται απολύτως επαρκή. Δεν λείπει και το «frunk», ένας μικρός χώρος 15 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, για να αποθηκεύεται το καλώδιο φόρτισης.

Ο τοποθετημένος πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 200 kW (272 ίππους) και 343 Nm ροπής. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, για το «0-100 χλμ./ώρα» το Lynk & Co 02 χρειάζεται 5,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία τεχνολογίας NMC διαθέτει ενεργειακή χωρητικότητα 66 kWh εξασφαλίζοντας -στην έκδοση Core-αυτονομία 435 χλμ. βάση WLTP, ενώ σε αστικό κύκλο φτάνει τα 563 χλμ.

Η έκδοση More, χάρη στην βελτιωμένη αεροδυναμική και στην παρουσία της αντλίας θερμότητας, προσφέρει επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας (445 σε μικτό κύκλο και 592 σε αστικό).



Η βασική έκδοση του «02» διαθέτει on board φορτιστή AC 11 kW, ενώ η πλουσιότερη More 22 kW. Και στις δύο παρόμοιες είναι οι ταχύτητες φόρτισης DC, καθώς μπορούν μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 150 kW, εξασφαλίζοντας φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε 30 λεπτά.

Οδηγήσαμε το Lynk & Co 02 σε επαρχιακούς δρόμους στα ορεινά της Σλοβενίας και μπορούμε να πούμε ότι εντυπωσιαστήκαμε από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προσπαθεί με επιτυχία να ελέγξει σωστά τις κινήσεις ενός αμαξώματος βάρους 2,2+ τόνων.

Παράλληλα προσφέρει μία ήσυχη και ξεκούραστη οδήγηση, χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση και την απουσία κραδασμών από το πλαίσιο.

Σε υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, με ελεγχόμενες κλίσεις του αμαξώματος. Η θέση της μπαταρίας προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους, βελτιώνοντας την αίσθηση της σταθερότητας.

Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση, ιδίως στις χαμηλές ταχύτητες, διευκολύνοντας την κίνηση εντός πόλεως και το παρκάρισμα, αλλά δεν προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση του οδοστρώματος στα χέρια του οδηγού.

Συμπερασματικά, το Lynk & Co 02 είναι γρήγορο, ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο και δείχνει πρόθυμο να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Η βασική του έκδοση Core θα ξεκινά από τις 38.990 ευρώ, ενώ η πιο πλούσια More κοστίζει 4.000 ευρώ επιπλέον. Και οι δύο, όπως προαναφέραμε, θα είναι στην Ελλάδα προς τα τέλη Φεβρουαρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-04 14:50:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button