Auto

Οδηγούμε το Kia EV3 στην Πορτογαλία

Το μομέντουμ ανήκει στα SUV και από την εξίσωση δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν και τα κόμπακτ ηλεκτρικά (SUV), τα οποία ανεβαίνουν συνεχώς στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού (και στις πωλήσεις). Μάλιστα, η κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV είναι η δεύτερη ταχεία αναπτυσσόμενη στην Ευρώπη, στην κατηγορία όπου τοποθετείται το νεοσύστατο EV3 της Kia, που πολύ σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπο με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως είναι τα Smart #1, Volvo EX30, Cupra Born, VW ID.3 κ.α.

Άλλωστε, οι Κορεάτες έχουν δείξει καιρό, τώρα, τα… δόντια τους απέναντι στον ανταγωνισμό και πόσο δυνατά έχουν μπει από την πρώτη στιγμή στον χορό της ηλεκτροκίνησης. Τουλάχιστον από τότε που αποφάσισαν άπαντες στην Ευρώπη να πάρουν στα σοβαρά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν ήδη οι Κορεάτες (χωρίς να ξεχνάμε τους Κινέζους) είχαν ήδη κάνει αρκετά βήματα πιο μπροστά.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι Hyundai/ Kia είναι από τις πρώτες εταιρίες -μαζί με την Porsche, στην Taycan- που πέρασαν στην παραγωγή μια προηγμένη πλατφόρμα 400V/ 800V. Που έκανε ντεμπούτο στα Ioniq 5 και EV6, αντίστοιχα, και που συνέχισε μέχρι το EV9. Διόλου τυχαία η αναφορά με το τελευταίο, αφού το EV3 μοιάζει σα μια μικρογραφία του μεγαλύτερου SUV της Kia.



Τώρα, το EV3 μπορεί να μην έχει την top εκδοχή της E-GMP πλατφόρμας (λειτουργεί στα 400V), αλλά διαθέτει εξίσου αποδοτική λειτουργία και χαρακτηριστικά. Στην Long Range έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 81,4 kWh, ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα (σε κύκλο WLTP), ενώ ακόμη και με τη μικρότερη Standard Range των 58,3 kWh μπορεί κανείς να διανύσει πάνω από 400 χλμ. (436 κατά WLTP).

Εδώ να πούμε ότι όλα τα EV3 έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα (204 ίππων, 283 Nm) που κινεί τους εμπρός τροχούς. Αργότερα θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτρομοτέρ (με 200/ 105 ίππους, μπροστά/ πίσω και έκδοση GT).



Από εκεί και πέρα υπάρχει η επιλογή ανάμεσα στις δύο μπαταρίες που υποστηρίζουν AC φόρτιση έως 11 kW και DC ταχυφόρτιση έως 128 kW (101 kW στη μικρή μπαταρία). Οι Κορεάτες τονίζουν τόσο την υψηλή ταχύτητα DC φόρτισης (με 13,6 χλμ./λεπτό), όσο και τη σταθερή καμπύλη της, σε αντίθεση με ότι ισχύει για τον ανταγωνισμό.

Στην πρώτη μας οδηγική επαφή με το EV3 στη Λισαβόνα έχω να πω μόνο καλά λόγια. Ειδικότερα για την έκδοση LR, μιας και η μεγάλη της αυτονομία (πρακτικά περίπου στα 550 χλμ.) επιβεβαιώνεται και στην πράξη λειτουργώντας αγχολυτικά για όσους προβληματίζονται στο ζήτημα της φόρτισης. Η επιτάχυνση είναι ομαλή και προοδευτική και δεν σε «κολλά» ανούσια στο κάθισμα, όπως ισχύει σε αρκετά άλλα EV.



Εξού και η πολύ καλή κατανάλωση που κυμάνθηκε στις 15-16 kWh (μία πολύ καλή τιμή για το απόβαρο των 1.930 κιλών) αφού και στον αυτοκινητόδρομο έχει σημαντικό ρόλο η εξαιρετική αεροδυναμική του αμαξώματος (Cd: 0,26) με ειδικά πάνελ στο κάτω μέρος. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και το νέο αποδοτικότερο σύστημα HVAC (κλιματισμός/ εξαερισμός/ θέρμανση) που είναι και πιο κόμπακτ σε διαστάσεις εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για όσους κάθονται μπροστά.

Παρόλο που οι κολόνες είναι κάπως πλατιές προς τα πίσω, ο περιμετρικός έλεγχος και η ορατότητα προς τα έξω είναι πολύ καλή, απολαμβάνοντας τις διαδρομές με ένα άνετο ηλεκτρικό SUV, με τον πίσω ημιάκαμπτο να έχει πολύ καλή απόσβεση (για να δούμε τι θα ισχύει και στην ελληνική άσφαλτο) ακόμη και στην GT Line έκδοση με τις 19άρες ζάντες (οι βασικές έχουν 17άρες). Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση, τα φρένα (παντού δίσκοι) πολύ καλή αίσθηση.



Μάλιστα, οι Κορεάτες έχουν κάνει τρομερή δουλειά στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, όσοι αρέσκεστε να οδηγείτε σε αυτό το mode (μαζί σας και εγώ) μπορείτε να διαμορφώσετε την ένταση που επιθυμείτε μέσα από τέσσερις διαφορετικές επιλογές, τραβώντας τα paddles στο τιμόνι.

Στο Level 3 υπάρχει λειτουργία i-Pedal, ενώ στο Level 0 υπάρχει έξυπνη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Επίσης, υπάρχουν και τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Snow, My Drive) που τα επιλέγει ο οδηγός άμεσα από το σχετικό διακόπτη στο τιμόνι.



Εξωτερικά το EV3 είναι ένα από τα ηλεκτρικά που δεν θα το μπερδέψεις με κανένα άλλο. Έχει το δικό του στιλ χάρη σε ένα συμπαγές σχήμα που υπερθεματίζεται από τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και τις κρυφές λαβές στις πόρτες (τις χωνευτές μπροστά, τις πίσω ψηλά και κοντά στις κολόνες).

Ταυτόχρονα, τα περιμετρικά πλαστικά δημιουργούν μία περιπετειώδη διάθεση, αλλά μέχρι εκεί αφού η απόσταση από το έδαφος δεν ξεπερνά τα 14 εκατοστά. Άλλωστε, τα τονισμένα φτερά και άλλες λεπτομέρειες συμβάλλουν τόσο στον αισθητικό τομέα όσο και στη βέλτιστη ροή του αέρα.



Όσο για το μέγεθος του EV3 υπολογίστε ότι είναι όσο περίπου ένα Peugeot 2008 καθώς το μήκος του φτάνει τα 4,3 μέτρα, το πλάτος του τα 1,85 και το ύψος του τα 1,56. Το μεταξόνιο είναι στα 2.680 χιλιοστά (είναι ίδιο με ενός Kia Sportage) και είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του προς όφελος των χώρων.

Κάτι που ισχύει και στην πράξη αφού στο EV3 υπάρχει διάχυτη η αίσθηση του ευρύχωρου με άνετες πίσω θέσεις και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ στα 460 λίτρα (κάτω από το καπό υπάρχει και frunk των 25 λίτρων για τα καλώδια κ.α.).



Από εκεί και πέρα το ταμπλό υιοθετεί τη διάταξη του EV9 με ένα ψηφιακό πάνελ να «κρύβει» τρεις οθόνες: δύο 12,3 ιντσών για το πίνακα οργάνων και την touch-screen και ανάμεσά τους μια μικρότερη 5,3 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού (όπως και στο EV9). Προαιρετικά υπάρχει και head-up display με διαγώνιο επίσης 12,3 ιντσών.



Ενώ οι δύο μεγάλες οθόνες έχουν πολύ όμορφα γραφικά, πληρέστατη πληροφόρηση και γρήγορη απόκριση, το θέμα είναι ότι η μικρότερη δεν φαίνεται καθαρά αφού παρεμβάλλεται η στεφάνη του τιμονιού και ο επιλογέας κίνησης (όπως και στο EV9). Την ίδια στιγμή υπάρχουν υπέρ-αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα και ορισμένα τρικ, όπως το συρόμενο υποβραχιόνιο για οδηγό/ συνοδηγό.



Γενικότερα επικρατεί μία μινιμάλ αύρα με ισχυρό στιλ (βλέπε αεραγωγούς, κεντρική κονσόλα, απτικούς διακόπτες κ.α.) και υψηλά επίπεδα πρακτικότητας με εξίσου υψηλά ποιοτικά στάνταρ όταν ένα μεγάλο ποσοστό αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά στο πλαίσιο της βιωσιμότητας.



Φυσικά, ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό όπως το EV3 είναι εφοδιασμένο με όλες τις τεχνολογίες αιχμής (όπως το ψηφιακό κλειδί με χρήση smartphone), τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης (όπως το eDTVC για βέλτιστη κατανομή ροπής), σύστημα πολυμέσων που ψηφιακή βοηθό που υποστηρίζει το ChatGPT, καθώς και με άλλες τεχνολογίες όπως η φόρτιση εξωτερικού καταναλωτή (V2L).



Ολοκληρώνοντας, να πούμε ότι το EV3 θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον επόμενο μήνα. Οι τιμές πώλησης έχουν ήδη ανακοινωθεί και λογικά έχουν μπει… ουκ ολίγοι στην πρίζα που αναζητούν ένα πληρέστατο ηλεκτρικό SUV. Και κάτι μου λέει ότι το EV3 θα το συναντάμε πολύ συχνά στους δρόμους. Ναι, τόσο καλό είναι.



Οι τιμές (με την κρατική επιδότηση) του EV3 με τη μικρή μπαταρία ξεκινούν από τις 29.990 ευρώ και με την μεγάλη από τις 33.990 ευρώ. Προφανώς, με τέτοιες τιμές να αξίζει η αναμονή για ένα πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρικό. Λόγω τιμής.



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-14 10:00:00

Back to top button