Auto

Οδηγούμε το CUPRA Terramar στην Ισπανία

Η CUPRA γνωρίζει πολύ καλά πως η υλοποίηση των φιλόδοξων σχεδίων, όπως και η λειτουργία στο πλαίσιο ενός πιο ελεύθερου, δημιουργικού και επαναστατικού ύφους εκτός από όραμα απαιτεί πρώτα απ’όλα την εξασφάλιση της οικονομικής επιβίωσης. Το γεγονός πως το Formentor έφερε, και εξακολουθεί να φέρνει, ζεστό χρήμα στα ταμεία της CUPRA έχει παίξει καθοριστικό ρόλο σε όσα έχει καταφέρει η ισπανική εταιρία μέσα σε λίγα χρόνια.

Για να υποστηριχθεί λοιπόν ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός της αλλά και η επέκταση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού η CUPRA πρέπει να έχει στην γκάμα της μοντέλα που ανταποκρίνονται στα «θέλω» της σημερινής αγοράς.

Ένα τέτοιο μοντέλο είναι το Terramar, που ενισχύει την παρουσία την CUPRA στο παιχνίδι της πιο εμπορικής κατηγορίας, στοχεύοντας σε όσους αναζητούν τη χρηστικότητα ενός οικογενειακού SUV μέσα από το πρίσμα του πιο εκφραστικού και σπορτίφ στυλ της ισπανικής εταιρίας.



Μιλώντας για στυλ, το Terramar με μήκος στα 4,52 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,68 μέτρα είναι ένα γενναιόδωρο σε διαστάσεις μεσαίο SUV, με αναλογίες που δηλώνουν τον προσανατολισμό στην ευρυχωρία. Καταφέρνει όμως να δείχνει αιχμηρό και συμπαγές χάρη στην ενσωμάτωση της αισθητικής υπογραφής της CUPRA η οποία δίνει στην σιλουέτα του Terramar ένα εκφραστικό και μυώδες αποτύπωμα.

Χαρακτηριστικά στοιχεία της εικόνας είναι η εμπρός όψη που θυμίζει ρύγχος καρχαρία (τα φώτα CUPRA Matrix LED Ultra έχουν το νέο φωτεινό μοτίβο των τριών τριγώνων), τα έντονα νεύρα στο καπό και οι ρέουσες πλαϊνές γραμμές που ενισχύουν την αίσθηση δυναμισμού καθώς και το μυώδες πίσω μέρος με την οπτική υπογραφή της λωρίδας που ενώνει τα φώτα ενσωματώνοντας το φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA.



Η φιλοσοφία της CUPRA αποτυπώνεται και στο εσωτερικό που μπορεί να μην έχει το φουτουριστικό ύφος του ηλεκτρικού Tavascan αλλά εκφράζει ξεκάθαρα τον οδηγοκεντρικό και premium προσανατολισμό της εταιρίας. Η ελαφριά κλίση της μεγάλης κεντρικής οθόνης όπως και ο αιωρούμενος βραχίονας στην κεντρική κονσόλα τονίζουν την αίσθηση ενός κόκπιτ που εστιάζει στον οδηγό.

Τα άνετα μπάκετ καθίσματα όπως και το τιμόνι με τους δορυφορικούς διακόπτες για την εκκίνηση και την άμεση πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ ο συνδυασμός μαλακών υλικών και εκλεπτυσμένου διάκοσμου – από τον οποίο δεν λείπουν οι κλασσικές λεπτομέρειες στην χάλκινη απόχρωση της CUPRA – δημιουργούν μια ευχάριστη και πολυτελή αίσθηση.

Ακολουθώντας μάλιστα την ευρύτερη φιλοσοφία βιωσιμότητας της CUPRA το εσωτερικό είναι εφοδιασμένο και με υλικά όπως τα υφάσματα από ανακυκλωμένα θαλάσσια πλαστικά και από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, αλλά και οι δερμάτινες επενδύσεις με φυτική επεξεργασία.



Το χαρτοφυλάκιο τεχνολογίας συνδεσιμότητας και διεπαφής του Terramar περιλαμβάνει ως στάνταρ τον ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ (προαιρετικά διατίθεται και Head Up Display) καθώς και τη μεγάλη κεντρική οθόνη 12,9’’ όπου φιλοξενείται το σύστημα πολυμέσων νέας γενιάς του ομίλου VW.

Το λειτουργικό είναι εύχρηστο και γρήγορο σε απόκριση ενώ προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες μέσω διαμορφώσιμων συντομεύσεων καθώς και ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay. Χρήσιμο χαρακτηριστικό είναι και η προσφορά ασύρματης ταχείας φόρτισης κινητού, με τεχνολογία ψύξης και ισχύ έως και 15W.

Πάντως, θα σημειώσουμε πως τα χειριστήρια αφής στη βάση της οθόνης για τη ρύθμιση του κλιματισμού και της έντασης του ήχου είναι ίσως η μόνη εργονομική αστοχία στο εσωτερικό.



Ως επιβεβαίωση του ρόλου που καλείται να παίξει το Terramar σαν μοντέλο με οικογενειακό χαρακτήρα, το εσωτερικό προσφέρει ένα παραπάνω από αξιόλογο χωροταξικό πακέτο. Η ευρυχωρία που απολαμβάνουν οδηγός και συνοδηγός συμπληρώνεται από τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στην κεντρική κονσόλα.

Αντίστοιχα οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι ενώ το πλάτος είναι αρκετό για την άνετη φιλοξενία και ενός τρίτου επιβάτη. Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 15 cm επιτρέποντας την διαμόρφωση του χώρου αποσκευών (που διαθέτει διπλό πάτωμα) από 540 έως 642 lt, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε περίστασης.



Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo η οποία υποστηρίζει τα μεσαία μοντέλα του ομίλου VW, όπως τα συγγενικά Volkswagen Tiguan και Skoda Kodiaq. Ωστόσο η CUPRA έχει βάλει τις δικές της πινελιές ώστε να διαμορφωθεί ο δυναμικός χαρακτήρας που αρμόζει στη φιλοσοφία της.

Για παράδειγμα, η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει ως στάνταρ το setup με τις πιο σφικτές ρυθμίσεις και το χαμηλότερο κατά 10 mm ύψος, η γεωμετρία είναι ρυθμισμένη για μεγαλύτερο κάμπερ ενώ ειδικά παραμετροποιημένη είναι η χαρτογράφηση τόσο στην κρεμαγέρα μεταβλητής υποβοήθησης όσο και στην προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC) νέας γενιάς με ενεργά αμορτισέρ δύο εμβόλων.



Για την κίνηση του Terramar θα υπάρχουν τρεις επιλογές αποκλειστικά θερμικών και εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων. Στη βάση της γκάμας θα προσφέρεται ο 1.5 eTSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποδίδει 150 PS και συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι κιβώτιο DSG, δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η επόμενη επιλογή αφορά τον 2.0 TSI που θα ξεκινά από την έκδοση των 204 PS και θα ανεβαίνει στους 265 PS στο ξεκάθαρα πιο σπορτίφ Terramar VZ που θα είναι και το ταχύτερο στη γκάμα με 0-100 km σε 5,9’’. Οι δύο αποκλειστικά θερμικές εκδόσεις θα διαθέτουν ως στάνταρ την τετρακίνηση 4Drive ενώ και εδώ η μετάδοση θα γίνεται μέσω DSG 7 σχέσεων.

Τέλος κορυφαία σε επίπεδο απόδοσης αλλά και οικονομίας θα είναι η μπροσθιοκίνητη plug-in υβριδική έκδοση VZ eHybrid στην οποία ο 1.5 TSI σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα θα προσφέρουν συνολικά 272 PS και 400 Nm ροπής.

Χάρη στη μεγάλη μπαταρία ιόντων-λιθίου των 19,7 kWh η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα ενώ αναμφίβολα θετικό χαρακτηριστικό αποτελεί ο στάνταρ on-board φορτιστής των 11 kW καθώς και η δυνατότητα ταχυφόρτισης με ισχύ έως 50 kW που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από 30’. Ωστόσο, η μεγάλη μπαταρία έχει αντίκτυπο στη χωρητικότητα του πορτπαγκάζ που μειώνεται στα 400-490 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος.



Στο δρόμο το Terramar δεν κρύβει τον πικάντικο χαρακτήρα που υπόσχεται η ταυτότητα CUPRA. Η δυναμική πτυχή αποτυπώνεται στις πιο σωστές αναλογίες στο VZ με τον 2.0 TSI των 265 ίππων ο οποίος συνδυάζει την γραμμικότητα από χαμηλά με μπόλικη δύναμη που επιτρέπει στο μεγάλο Terramar να κινηθεί εύκολα σε ρυθμό hot-hatch.

Στα προγράμματα Performance και Cupra η τεχνητά διαμορφωμένη ηχητική του απόχρωση αποκτά μια χροιά που θυμίζει κάτι από τον ατίθασο 5κύλινδρο TFSI που φορούσε το Formentor VZ5 με κάποιες νότες και από V8.

Όμως ο ουσιαστικός λόγος για την επιλογή αυτών των προγραμμάτων οδήγησης έχει να κάνει με την όξυνση της ακρίβειας στο ζύγισμα και τον έλεγχο. Το τιμόνι δεν είναι πολύ βαρύ αλλά έχει ζωντάνια γύρω από την ευθεία και αμεσότητα στις εντολές, ενώ τα μεγάλα φρένα με τις εξαπίστονες δαγκάνες της Akebono που διατίθενται προαιρετικά στο VZ – και φορούσε το δικό μας αυτοκίνητο – δίνουν σιγουριά ακόμα και στο απαιτητικό φρενάρισμα από μεγάλη ταχύτητα.

Η τετρακίνηση είναι σίγουρα ένα δυνατό στοιχείο που έρχεται ως ιδανικό συμπλήρωμα της πολύ καλής μηχανικής πρόσφυσης και της ισορροπίας του πλαισίου επιτρέποντας στο Terramar να χτίζει εύκολα ταχύτητα ακόμα και σε μια σφικτή επαρχιακή διαδρομή.



Σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι πιο ευχάριστο από το αντίστοιχο μπροσθιοκίνητο VZ eHybrid στο οποίο η πιο εύθραυστη πρόσφυση του εμπρός άξονα απαιτεί μεγαλύτερη λεπτότητα στους χειρισμούς. Αντίστοιχα το πρόσθετο βάρος των σχεδόν 150 κιλών έχει ένα ανάλογο τίμημα στην ευκρίνεια και την αμεσότητα των αντιδράσεων στις διαδοχικές αλλαγές πορείας ενώ το πάντρεμα της μηχανικής πέδησης με την ανάκτηση αλλοιώνει λίγο την αίσθηση του φρένου.

Πάντως η υβριδική μονάδα έχει δύναμη και την χαρακτηριστική ζωντάνια της ηλεκτρικής ροπής – ειδικά στις χαμηλότερες ταχύτητες – ενώ ο συνδυασμός του θερμικού TSI με τον ηλεκτροκινητήρα είναι αρμονικός σε όλα τα σενάρια των μεταξύ τους συνδυασμών. Επιπλέον η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία αναδεικνύει σε αστικό περιβάλλον την άνετη πτυχή του Terramar η οποία εκφράζεται μέσω μιας συμπαγούς και ποιοτικής κύλισης. 



Συνολικά λοιπόν το Terramar δείχνει πως η CUPRA έχει κινηθεί στην σωστή κατεύθυνση ώστε να πλαισιώσει το Formentor, στο πιο εμπορικό κομμάτι της αγοράς, με ένα ακόμα SUV που έχει τα συστατικά του best seller. Το Terramar δείχνει το πιο πολύπλευρο CUPRA μέχρι σήμερα, έχει χαρακτήρα, στυλ, τεχνολογία και επιδόσεις. Είναι ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό ενώ όταν το ζητήσεις οι πινελιές των μηχανικών της CUPRA αποτυπώνονται στον πικάντικο και αποτελεσματικό οδηγικό χαρακτήρα. Η έλευσή του στην Ελλάδα αναμένεται εντός του τρέχοντος έτους, στις αρχές του χειμώνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-10 19:49:49

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button