Auto

Οδηγούμε το BYD SEALION 7 στη Γερμανία

Τα μεγάλα ηλεκτρικά SUV υπήρξαν μέχρι τώρα οι απόλυτες «χήνες με τα χρυσά αυγά» του αναδυόμενου εξηλεκτρισμού. Δεν είναι τυχαία ότι ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να αποτελούν την εμπροσθοφυλακή σε αυτή την έφοδο προς το μέλλον και μολονότι έχουν χάσει την αρχική ορμή τους η κερδοφορία τους παραμένει υπερβολικά σημαντική για να την αγνοήσει μια εταιρεία που θέλει διακαώς να εδραιωθεί στην Ευρώπη.

Υπό αυτό το πρίσμα το SEALION 7, το έβδομο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η BYD στην Ευρώπη και το τέταρτο της σειράς Ocean, μετά τα DOLPHIN, SEAL και SEAL U, είναι ίσως και το πιο εμβληματικό ως προς την ανάδειξη των δυνατοτήτων και κυρίως των φιλοδοξιών των Κινέζων. Διότι εδώ πλέον μιλάμε για ένα μοντέλο το οποίο θέλει να σταθεί με αξιώσεις απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το Audi Q6 e-tron, το Tesla Model Y ή το KIA EV6.



Αντιστοιχεί όμως η πραγματικότητα με τις φιλοδοξίες; Κρίνοντας από την εμφάνιση μπορεί κανείς να απαντήσει καταφατικά. Το SEALION 7 είναι σίγουρο ότι δεν θα περάσει απαρατήρητο, ούτε οπτικά ούτε όσον αφορά τις διαστάσεις, αν και πολλές φορές αυτά τα δύο συγχέονται με παραπλανητικό τρόπο. Πρόκειται για ένα μεγάλο SUV με ξεκάθαρη κουπέ αισθητική που ως ένα βαθμό κρύβει το μήκος των 4.830 χιλιοστών.

Αλλά επαναλαμβάνω το SEALION 7 δεν εντυπωσιάζει διά του όγκου του. Εδώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με αντικειμενικά αρμονικές αναλογίες και υποκειμενικά (πάντα η ομορφιά κρίνεται με τέτοιο τρόπο) τουλάχιστον εντυπωσιακό. Πράγμα που εκπλήσσει ελάχιστα όσους γνωρίζουν ότι ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του, Wolfgang Egger, είναι ό ίδιος που έχει σχεδιάσει αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo 8C.



Το SEALION 7 ακολουθεί το βασικό σχεδιαστικό μοτίβο της σειράς Ocean. Το χαρακτηριστικό «X» του μπροστινού μέρους, για παράδειγμα, ή τους πλευστούς προβολείς. Από εκεί και πέρα όμως έχει γίνει μια σαφής διαφοροποίηση με στόχο την πιο αθλητική εμφάνιση. Μια διαφοροποίηση που τελικά αποδίδει, αφού του SEALION 7 έχει ένα δυναμικό, επιβλητικό παρουσιαστικό χωρίς ωστόσο περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού.



Το χαμηλό ρύγχος ανεβαίνει ομαλά προς την οροφή της καμπίνας και στη συνέχεια η καμπύλη σβήνει γλυκά σε ένα πίσω μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε κουπέ και fastback. Αυτή η καθαρότητα των γραμμών ενισχύεται από τις χωνευτές χειρολαβές και τις έντονες αλλά συνάμα απαλές καμπύλες των θόλων των τροχών. Το αυτοκίνητο μοιάζει να κινείται ακόμα και εν στάση και κυρίως δεν προδίδει τις μεγάλες του διαστάσεις. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή που πιάνει όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών και περιλαμβάνει την τελευταία εξέλιξη των φώτων «water-drop» στη σχεδιαστική γλώσσα της BYD. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η διπλή αεροτομή της οροφής.



Ωστόσο όλα τα παραπάνω ωχριούν μπροστά στην αίσθηση που αποκομίζεις με το που περάσεις στο εσωτερικό. Δεν είναι μόνο η ευρυχωρία που εξασφαλίζει ένα σχεδόν ατελείωτο μεταξόνιο (2.930 mm) και το εντελώς επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας e-Platform 3.0, είναι η συνολική αύρα που σε πείθει μεμιάς για την premium εκτέλεση της όλης κατασκευής.

Η απέριττη σχεδίαση, η αδιαμφισβήτητη high tech εικόνα, η ποιότητα των υλικών που σε αφήνει άφωνο και ταυτόχρονα η αψεγάδιαστη συναρμογή, όλα συνθέτουν μια καμπίνα που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις premium ευρωπαϊκές μάρκες αλλά ίσως οι τελευταίες θα έπρεπε να μάθουν ένα δυο πραγματάκια για το πώς ορίζεται πλέον η εικόνα του σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.



Κυρίως να μάθουν τι εστί απρόσκοπτη διεπαφή και λογισμικό υψηλού επιπέδου από την περιστρεφόμενη οθόνη των 15,6 ιντσών, η οποία με το πάτημα ενός κουμπιού αποκτά κατακόρυφη ή οριζόντια διάταξη. Αυτό θα ήταν απλά μια μάλλον φρούδα προσπάθεια εντυπωσιασμού, αν το λογισμικό που φιλοξενεί δεν  ήταν κορυφαίο, αν η απόκριση στις εντολές δεν γίνονταν ακαριαία, αν η απεικόνιση δεν ήταν πεντακάθαρη, αν η χρήση δεν γινόταν με απλό και διαισθητικό τρόπο.



Ένα μικρό παράδειγμα: Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την προβολή μιας τρισδιάστατης απεικόνισης του αυτοκινήτου. Πάνω στην οποία υπάρχουν οπτικές ενδείξεις από τις οποίες μπορείς να ενεργοποιήσεις λειτουργίες, όπως το άνοιγμα των παραθύρων ή το ξεκλείδωμα των θυρών.

Φυσικά υποστηρίζονται εξίσου απρόσκοπτα τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay, τα οποία είναι πλήρως ενσωματωμένα στο σύστημα και τη διεπαφή της BYD, ώστε οι χρήστες να έχουν πρόσβαση στη ροή μουσικής μέσω smartphone απευθείας. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων υψηλής ευκρίνειας με διαγώνιο 10,25 ιντσών ενώ η κορυφαία έκδοση  Excellence AWD που είχαμε στη διάθεσή μας διαθέτει και Head-Up Display που προβάλλει την ταχύτητα, το όριο ταχύτητας, τα δεδομένα του προσαρμοζόμενου cruise control και τις προειδοποιήσεις για λειτουργίες υποβοήθησης.



Τουλάχιστον η BYD δεν υποπίπτει στην ύβρη της πλήρους κατάργησης των φυσικών διακοπτών. Δεν τσιμπάει με την μπαλαφάρα της ρύθμισης των εξωτερικών καθρεφτών από την κεντρική οθόνη, για παράδειγμα, ή την κατάργηση του πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό. Η συνολική εργονομία είναι αξιοπρεπέστατη χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να φορτώνει το ταμπλό.

Αντίθετα οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και ο συνολικός εξοπλισμός, στο πλαίσιο της κινεζικής φιλοσοφίας, σχεδόν πλήρης ήδη από τη «μικρή» έκδοση. You name it που λένε και στο χωριό μου: από δερμάτινα αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα (παρεμπιπτόντως εξαιρετικά άνετα και με σωστή στήριξη) μέχρι το εξαιρετικό σε απόδοση και πιστότητα δανέζικο ηχοσύστημα Dynaudio.

Ο χώρος για τους επιβάτες, ειδικά τους πίσω, είναι για να βάζεις τα γέλια με την…απεραντοσύνη του. Ακόμα και δίμετροι θα χωρέσουν πίσω από ισοϋψείς και μάλιστα χωρίς η κουπέ οροφή να κλέβει αέρα από τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ των 520 λίτρων θεωρητικά είναι υπεραρκετό αλλά στην πράξη θεωρώ ότι είναι κάπως ρηχό.



Το πιο σημαντικό ίσως μειονέκτημα έρχεται από το υπερβολικά ψηλό έδρανο της θέσης του οδηγού, το οποίο δεν σε αφήνει να χαμηλώσεις όσο θα ήθελες και σου δίνει συνεχώς την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πάνω από και όχι μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό σε συνδυασμό με την αρκετά οριζόντια τοποθέτηση του τιμονιού σού δημιουργούν μια αμηχανία καθώς παλεύεις να βρεις την ιδανική θέση αλλά ποτέ δεν φτάνεις ακριβώς στον στόχο.

Παρόλα αυτά από τα πρώτα κιόλας μέτρα μετριάζεις την γκρίνια καθώς σε κερδίζουν σταδιακά δύο στοιχεία: η απολαυστική αίσθηση της αδιάλειπτης αλλά όχι υπερβολικά ορμητικής δύναμης και η συνολική οδική συμπεριφορά.



Μια στάση εδώ για μερικές κρίσιμες τεχνολογικές πληροφορίες. Το SEALION 7 βασίζεται σε δύο βασικές τεχνολογικές καινοτομίες της BYD, την πλατφόρμα με τη δομή Cell-to-Body και την μπαταρία τύπου Blade. Ο συνδυασμός των δύο αφενός εξασφαλίζουν ένα μάλλον λεπτό δάπεδο για ένα EV με τόσο μεγάλη μπαταρία επιτρέποντας γενναιόδωρους χώρους και δεύτερον ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο που (δυνητικά τουλάχιστον) επιτρέπει τις ανάλογες ρυθμίσεις στην ανάρτηση ώστε ένα «θηρίο» με βάρος που αγγίζει τους 2,5 τόνους να είναι όσο άνετο αλλά και όσο δυναμικό επιτάσσει ο διττός του χαρακτήρας.



Η e-Platform 3.0 είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Ουσιαστικά αποτελεί ένα αδιάσπαστο σύνολο με την Blade Battery, η αρχιτεκτονική της οποίας επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στον ίδιο χώρο από ό,τι με μια συμβατική δομή. Η χημεία της είναι φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο. Θεωρητικά ό,τι χάνει σε ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις ιόντων λιθίου το κερδίζει σε ανθεκτικότητα σε ακραίες θερμοκρασίες, και σε περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας.



Από αυτή τη μπαταρία (η οποία στο SEALION 7 διατίθεται σε δύο εκδόσεις) παίρνει ζωή είτε ένας ηλεκτροκινητήρας στην πισωκίνητη έκδοση είτε δύο στις δύο τετρακίνητες εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας που είναι τοποθετημένος πίσω είναι ο ίδιος στροφάρει μανιασμένα. H BYD ισχυρίζεται ότι είναι ο ταχύτερα περιστρεφόμενος ηλεκτροκινητήρας μαζικής παραγωγής αφού φτάνει έως και 23.000 σ.α.λ. Αποδίδει 313 ίππους και 380 Nm και στην πισωκίνητη έκδοση Comfort αρκεί για να επιταχύνει το SEALION 7 από στάση στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα και να «τελικιάζει» στα 215 χλμ/.ώρα, ταχύτητα όντως εντυπωσιακή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας.



Στις εκδόσεις Design AWD και Excellence AWD, αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα ο οποίος αποδίδει 218 ίππους, εκτοξεύοντας τη συνδυαστική ιπποδύναμη στους 532 ίππους και τη ροπή στα 690 Nm. Η τελική ταχύτητα αυτών των εκδόσεων παραμένει στα 215 χλμ./ώρα, εδώ το 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 4,5 δευτερόλεπτα, χρόνο που η BYD φροντίζει να υπενθυμίζει σε όλους, αφού σε μια μάλλον πρωτόγνωρη κίνηση, υπάρχει σε λογότυπο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Το πισωκίνητο SEALION 7 Comfort και το τετρακίνητο Design AWD εφοδιάζονται με την μπαταρία των 82,5 kWh. Η Comfort έχει συνδυασμένη θεωρητική αυτονομία 482 χιλιομέτρων (WLTP), και η Design AWD 456 (WLTP). Η κορυφαία έκδοση Excellence AWD εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 91,3 kWh και έχει αυτονομία που ανέρχεται στα 502 χιλιόμετρα.



Όλες οι εκδόσεις του SEALION 7 διαθέτουν on board φορτιστή AC 11 kW, ενώ διαφορετικές για κάθε μια είναι οι ταχύτητες φόρτισης DC. Οι εκδόσεις Comfort και Design μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 150 kW, εξασφαλίζοντας φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε 32 λεπτά. Η έκδοση Excellence AWD με τη μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να φτάσει σε ταχύτητες φόρτισης έως και 230 kW. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε 24 λεπτά.

Οδηγήσαμε το SEALION 7 σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς δρόμους γύρω από την Φρανκφούρτη και μπορούμε με άνεση να φτάσουμε σε ένα βασικό συμπέρασμα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο εξίσου ικανό οδηγικά με το εντυπωσιακό παρουσιαστικό του. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προσπαθεί να επιτελέσει ένα δύσκολο καθήκον: αφενός να ελέγξει σωστά τις κινήσεις ενός αντικειμενικά μεγάλου και βαριού αμαξώματος και αφετέρου να υπηρετήσει το προφίλ του premium μεταφορέα.



Τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του, λοιπόν, ανέδειξαν ένα αυτοκίνητο όσο πρέπει σφιχτό, με πολύ μικρές κλίσεις στις στροφές και ταυτόχρονα με ικανοποιητική απόσβεση σε μεγάλο εύρος ανωμαλιών. Φαίνεται ότι τα αμορτισέρ μεταβλητής απόκρισης κάνουν καλά τη δουλειά του και σε κάθε περίπτωση ελάχιστες είναι οι φορές που δυσκολεύονται κάπως στην συμπίεση φέρνοντας μέσα στην καμπίνα λίγο πιο «κοφτή» αίσθηση. Η ποιότητα κύλισης είναι παραπάνω από καλή και ο τρόπος που στρίβει στις στροφές εμπνέει εμπιστοσύνη, κάτι στο οποίο βοηθάει και το γραμμικό και με σωστό βάρος (αλλά όχι ιδιαίτερη ανάδραση) τιμόνι.



Στην τετρακίνητη κορυφαία έκδοση που οδηγήσαμε τοποθετείται και το νέο σύστημα Intelligent Torque Adaption Control (iTAC), που κατανέμει τη ροπή σε κάθε τροχό για να ελαχιστοποιεί την ολίσθηση. Ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε και για την αίσθηση των φρένων. Σπάνια συναντάς σε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο τόσο προοδευτική διαδρομή στο πεντάλ του γκαζιού. Υπάρχουν δύο προγράμματα ανάκτησης ενέργειας, αλλά όχι και λειτουργία one pedal. Σε σχετική ερώτηση που κάναμε, οι άνθρωποι της BYD μας απάντησαν ότι στην Κίνα απαγορεύεται η σχετική λειτουργία για λόγους ασφαλείας. Οσο ζεις μαθαίνεις…



Τα προγράμματα οδήγησης είναι τέσσερα, τα ECO, Normal, Sport και Snow. Δεδομένου ότι το Sport δεν παρεμβαίνει στις ρυθμίσεις της ανάρτησης αλλά μόνο στο βάρος του συστήματος διεύθυνσης και την απόκριση στο γκάζι, πατήσαμε το κουμπί και δεν το ξαναβγάλαμε. Εν μέρει και για να διερευνήσουμε αν το SEALION 7 είναι όσο γρήγορο ισχυρίζεται η BYD.

Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι πρόκειται σαφώς για ένα πολύ γρήγορο αλλά -προφανώς εσκεμμένα- όχι καταιγιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ή τουλάχιστον αυτή την εντύπωση σου αφήνει η εξαιρετική ηχομόνωσή του και η απουσία κάθε θορύβου αναφοράς. Σε κάθε περίπτωση δεν έχεις αυτό το ενοχλητικό ξέσπασμα ροπής που σε φέρνει τουλάχιστον σε αμηχανία. Υπάρχει μια στιβαρή, συνεχής επιτάχυνση την οποία ωστόσο καταλαβαίνεις ότι μπορείς να τη διαχειριστείς.



Στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους χωρίς όριο ταχύτητας είναι απολαυστικό να επιταχύνεις σε χρόνο dt από τα 120 στα 200 χλμ./ώρα και σε πιο πατημένους επαρχιακούς η επιτάχυνση μέσα σε ανοιχτές καμπές μοιάζει παιχνιδάκι. Μόνο σε πιο στενό οδικό δίκτυο θα χρειαστεί οικονομία στο γκάζι και διαχείριση της ορμής που αναπόφευκτα δημιουργεί ο μεγάλος όγκο του αυτοκινήτου.

Το SEALION 7 είναι μία ακόμα έκπληξη. Δεν πρόκειται όμως πλέον για τροχιοδεικτικό αλλά για την μια απτή απόδειξη ότι η BYD είναι ζήτημα χρόνου να εδραιωθεί σε μια κατηγορία, αυτή των premium ηλεκτρικών SUV, την οποία μέχρι σήμερα οι Ευρωπαίοι θεωρούσαν προνομιακό πεδίο τους. Δεν πρόκειται για μια χρυσή μετριότητα αλλά για ένα πραγματικά αξιόλογο αυτοκίνητο, το οποίο ωστόσο θα εξακολουθήσει να είναι σημαντικά φθηνότερο από τον ανταγωνισμό του.



Διότι με κάτω από 50 χιλιάδες ευρώ που ξεκινά στη Γερμανία ελάχιστα ευρωπαϊκά ανάλογα μοντέλα μπορούν να αντιπαρατεθούν και μάλιστα με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού. Σκεφτείτε μόνο ότι το Tesla Model Y με παραπλήσια τιμή είναι εδώ και πάνω από δύο χρόνια σταθερά μέσα στα τρία πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Ευρωπαϊκής αγοράς. Όχι ηλεκτρικά, συνολικά. Και το BYD SEALION 7 είναι συνολικά ένα καλύτερο αυτοκίνητο από το Tesla. Αρα…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-14 13:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button