
Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στην ορεινή Αχαΐα
Το 2025, το Subaru Forester κλείνει 28 χρόνια «ζωής». Στα τέλη του περασμένου έτους πέρασε επίσημα στην 6η γενιά του, με την ιαπωνική εταιρεία να μας δίνει μία πρώτη γεύση των νέων, ανεπτυγμένων τεχνολογικά και μηχανικά δυνατοτήτων του κατά την οδήγησή μας στο Βερολίνο.
Λίγους μήνες μετά την πρώτη επαφή, συναντιόμαστε ξανά με το νέο Forester, αυτή τη φορά επί ελληνικού εδάφους, για να διαπιστώσουμε στα δικά μας «χωράφια» πώς οι βελτιώσεις που ανακοινώνει η Subaru αποτυπώνονται σε πραγματικές συνθήκες.
Όλα αρχίζουν όταν ανακαλύψεις τους πλούσιους χώρους του. Ανεξάρτητα που έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την περιπέτεια και τις εξορμήσεις, το Forester παραμένει εν γένει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην 6η γενιά έχει «πάρει» 60 χιλιοστά σε μήκος, με μεταξόνιο πλέον στα 2.670 χιλιοστά. Το τελευταίο μεταφράζεται σε αυξημένη ευρυχωρία, συγκριτικά.
Ο χώρος αποσκευών δεικνύει και αυτός με τη σειρά του την αφοσίωση που έδειξε η Subaru στην ενίσχυση της πρακτικότητας. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 508 λίτρα, τιμή που αγγίζει τα 1.720 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Το πορτμπαγκάζ είναι από τα πιο πρακτικά της αγοράς, με τα οκτώ άγκιστρα πρόσδεσης φορτίου να είναι εκεί για να προσφέρουν ευελιξία, με τη στερέωση αποσκευών και την ανάρτηση μικροαντικειμένων.

Αφότου περιεργαστήκαμε το ευρύχωρο εσωτερικό και αγγίξαμε τις καλαίσθητες επιφάνειες με τα πολύ ποιοτικά υλικά που επέλεξε η Subaru για επενδύσεις -ειδικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Adventure που οδηγήσαμε- ξεκινήσαμε από το Χαλάνδρι και το κατάστημα της ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS με προορισμό για αρχή την Ακράτα.
Η Αττική και η Εθνική οδός μας προσέφεραν τις ιδανικότερες συνθήκες ταξιδιού, όπου το νέο Forester αποκαλύπτει τις πρώτες αρετές του, με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την ευήλια και εργονομική καμπίνα να κάνουν τον χρόνο που περνάς στο εσωτερικό ποιοτικό.

Η θέση οδήγησης είναι «αρχοντική», όπως μας έχει συνηθίσει σε όλη του την πορεία το εμβληματικό μοντέλο, με μεγάλα καθίσματα που υποστηρίζουν σωστά την λεκάνη, έχουν περισσότερο αφρώδες από πριν και ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς για μεγιστοποίηση της άνεσης των επιβατών ακόμα και σε off-road διαδρομή. Κάπως έτσι, φθάσαμε ατσαλάκωτοι στην Ακράτα, ακόμα και μετά από σχεδόν δύο ώρες αδιάκοπης οδήγησης.
Οι παρεμβάσεις της Subaru στη σχεδίαση μπορεί μεν να αφαίρεσαν τα boxy στοιχεία από τη σιλουέτα του Forester, ωστόσο βοήθησαν σημαντικά στην ενίσχυση της αεροδυναμικής απόδοσης. Το νέο Forester κινείται αγόγγυστα στον αυτοκινητόδρομο και είναι αρκούντως ήσυχο για SUV με 22 εκατοστά απόστασης του δαπέδου από το έδαφος και φαρδύ εμπρός μέρος. Βέβαια, μετά τα 110-120 χλμ./ ώρα υπάρχει αρκετός αεροδυναμικός θόρυβος, αλλά είναι απολύτως ανεκτός.

Η μόνη ουσιαστική «φασαρία» που μπορεί να φτάσει στο εσωτερικό πιθανότατα να προέλθει από το αυτόματο κιβώτιο CVT μόλις βυθίσεις το πόδι σου στο δεξί πεντάλ λίγο παραπάνω. Ωστόσο, σε ρυθμούς ταξιδιού αυτό σπάνια θα συμβεί, ειδικά με τη χρήση του Adaptive Cruise Control το οποίο λειτουργεί υποδειγματικά και φροντίζει να κάνει το ταξίδι πολύ ξεκούραστο.
Ταυτόχρονα, η ορατότητα είναι από τις κορυφαίες που μπορείς να συναντήσεις στην κατηγορία, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να εξασφαλίζουν περιμετρική θέαση προς τα όπου και αν κοιτάξεις.
Ο δίλιτρος επίπεδος τετρακύλινδρος e-Boxer ο οποίος στην 6η γενιά του εμβληματικού SUV αποδίδει 136 ίππους και 182 Nm αποδείχθηκε υπέρ αρκετός στον αυτοκινητόδρομο και αρκούντως ισχυρός στο επαρχιακό δίκτυο.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 12,3 kW και 66 Nm ενσωματωμένο στο κιβώτιο συνδράμει ουσιαστικά μόνο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και θεωρητικά στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Την μετάδοση αναλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο CVT Lineatronic, με την κίνηση να μεταφέρεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς χάρη στο συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης της Subaru.
Η ώρα από τα Β.Π. της Αθήνας έως την ορεινή Αχαΐα πέρασε φανταστικά γρήγορα, παρότι είχαμε ήδη διανύσει σχεδόν 160 χλμ. Η ανάβαση από Ακράτα προς Ποροβίτσα αποδείχθηκε μία ακόμα ευχάριστη διαδικασία, αφού η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αντιμετώπιζε τον παρατημένο δρόμο στα βουνά της Αχαΐας με υποδειγματικό τρόπο.

Μετά την Ποροβίτσα ήρθε η ώρα της επιστροφής προς Ακράτα, αλλά από μία κακοτράχαλη διαδρομή που θεωρητικά ήταν πρόκληση για το νέο Forester. Στην πράξη, βέβαια, το ιαπωνικό SUV δήλωσε αμέσως την οικειότητά του.
Μπορεί ο οικογενειακός του χαρακτήρας να μην κρύβεται με τους πλούσιους, άνετους και ευέλικτους χώρους, ωστόσο και ο περιπετειώδης είναι έκδηλος. Το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης της Subaru αποδεικνύεται «άσσος» και μπορεί να κάνει «μάγκα» ακόμα και έναν άπειρο στο off-roading οδηγό.

Ενώ περνούσαμε μέσα από λακκούβες, υπερυψωμένα σημεία, νεροφαγώματα, απότομες καταβάσεις και λάσπες, ανακαλύψαμε πόσο μεγάλη σημασία έχει που η τετρακίνηση της Subaru έρχεται με το προηγμένο X-Mode που αναλαμβάνει να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους τροχούς οι οποίοι πρέπει να βρουν πρόσφυση.
Στην πρώτη βαθμίδα, επιτρέπει στο νέο Forester να κινείται έως τα 20 χλμ./ ώρα (κόβει αυτόματα μόλις φτάσει στο όριο), ενώ στην πιο έντονη έως τα 4 χλμ./ ώρα. Υπάρχει φυσικά και η επιλογή «Κανονικό» για όταν ο χωματόδρομος ήταν ήπιος.
Ωστόσο, το X-Mode όχι απλά μας βοήθησε να περάσουμε από τα χειρότερα σημεία του βουνού που μπορείς να βρεθείς, αλλά ολοκλήρωνε τα περάσματα ενώ παράλληλα αισθανόμασταν απόλυτη σιγουριά και ασφάλεια.

Την ίδια ώρα, στον ήπιο χωματόδρομο απολαύσαμε και οδήγηση, με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα διπλού πηνίου που η Subaru πήρε από το WRX να προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και να σε βοηθά να γνωρίζεις ακόμα και σε δύσβατα εδάφη που ακριβώς βρίσκονται οι τροχοί σου.
Τα 22 εκατοστά απόστασης του δαπέδου από το έδαφος σου δίνουν την αίσθηση ασφάλειας που χρειάζεσαι και μαζί με την προηγμένη τετρακίνηση αναδεικνύουν τον «γνήσιο SUV» χαρακτήρα του νέου Forester.

Στην παραπάνω σουίτα συστημάτων που αποτελούν αρωγούς της συμμετρικής τετρακίνησης προστίθεται το Active Torque Split, όπου ο πολύδισκος συμπλέκτης, υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης και ρυθμού οδήγησης, μεταφέρει τη ροπή σε ποσοστό 60:40 εμπρός/ πίσω, μεταβάλλοντάς την έως και 50:50 εφόσον οι απαιτήσεις το συνιστούν, όπως συνέβη και στην περίπτωσή μας.
Τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα του νέου Forester ολοκληρώνονται με το Hill Descent Control που αποδείχθηκε πολύ εύχρηστο σε απότομες καταβάσεις, αφού διατηρούσε αυτόματα σταθερή ταχύτητα έως 20 χλμ./ ώρα. Βέβαια, στο βίντεο που βλέπετε περισσότερο αξιοποιήθηκε η ισχυρή βαθμίδα του X-Mode.
Αφότου ανακαλύψαμε τον περιπετειώδη χαρακτήρα του νέου SUV της Subaru, καταφέραμε γεμάτοι «χώμα και λάσπη», αλλά κυρίως οδηγική ικανοποίηση, να επιστρέψουμε στην παραλία της Αιγείρας για ένα σημαντικό διάλειμμα για φαγητό και ξεκούραση πριν πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής.
Παρά την ολοήμερη οδήγηση, το νέο Forester κατάφερε να μας γυρίσει ξεκούραστους στην Αθήνα. Χαρήκαμε την κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη 11,6 ιντσών, καθότι η ασύρματη συνδεσιμότητα μας προσέφερε όλα όσα χρειαζόμασταν για να περάσει εύκολα η ώρα σε σταθερές ταχύτητες ταξιδιού.
Μεταξύ άλλων, αξιοποιήσαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας και το πολύ ανεπτυγμένο πια EyeSight, η τεχνολογία του οποίου χρησιμοποιεί μία ευρυγώνια κάμερα που καταφέρνει να παρακολουθεί περιμετρικά, για να διατηρεί το αυτοκίνητο ασφαλείας αποστάσεις από άλλα οχήματα, αλλά και την λωρίδα κυκλοφορίας του.

Φτάσαμε στην πρωτεύουσα νιώθοντας γεμάτοι ευδιαθεσία, χαρά και ικανοποίηση. Όλα όσα μπορεί να σου προσφέρει ένα γνήσιο SUV, όπως το νέο Subaru Forester. Και η μέση κατανάλωση που είδαμε με την ολοκλήρωση των 320+ χλμ. σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό και βουνό ανήλθε στα περίπου 10 λίτρα ανά 100 χλμ.
«Όχημα ελεύθερου χρόνου» συνήθιζαν να τα λένε συχνότερα κάποτε, αφού στον ελεύθερο χρόνο μας κάποτε χρειαζόμασταν σκληροτράχηλα τετρακίνητα οχήματα για να εξερευνούμε κάθε βουνό και απόμερη παραλία.
Το νέο Forester ανήκει σε αυτή την «κλειστή» πλέον λίγκα. Μπορεί να μην είναι «ο τελευταίος των Μοϊκανών», αλλά σίγουρα είναι μία σπάνια περίπτωση σε μία αγορά που έχει συνδέσει τον όρο «SUV» με την «καθημερινή πρακτικότητα» και όχι με την περιπέτεια.

Το Subaru Forester είναι για λίγους και απαιτητικούς. Και αυτούς, όχι απλά θα τους ικανοποιήσει και στην 6η γενιά του, αλλά θα το κάνει και με τον καλύτερο και το κυριότερο τον πιο αξιόπιστο τρόπο που υπάρχει σε αυτή την κατηγορία τιμής.
Για όσους ενδιαφέρεστε να αποκτήσετε το δυναμικό SUV της Subaru, μπορείτε να μάθετε τις τιμές του αναλυτικά ΕΔΩ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-25 20:15:00