Auto

Οδηγούμε το νέο MINI Cooper Cabrio στην Ισπανία

Οι λόγοι που κάνουν τα μοντέλα της MINI να ξεχωρίζουν και να έχουν το δικό τους φανατικό κοινό είναι δύο. Ο πρώτος αφορά τη ζωντανή και άμεση οδηγική συμπεριφορά, το κοφτερό τιμόνι και το εξαιρετικό τους κράτημα, ενώ ο δεύτερος δεν είναι άλλος από τη ξεχωριστή εμφάνιση μέσα και έξω, τα ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό και το μοναδικό στυλ.

Κάτι που ακολουθεί πιστά και η νέα γενιά της Cabrio ή Convertible έκδοσης, την οποία είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στην πανέμορφη ως είθισται Βαρκελώνη και με το – να είναι το μοναδικό ελληνικό μέσο αυτοκινήτου που βρέθηκε εκεί.



Εξωτερικά, απ’ όποια γωνία και εάν το δεις, καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για το MINI Cooper Cabrio, με τις χαρακτηριστικές του αναλογίες, συγκριτικά με τις hatchback εκδόσεις, να παραμένουν σχεδόν αναλλοίωτες.

Η ανασχεδιασμένη μάσκα και οι κυκλικά LED προβολείς (με τρεις διαφορετικές επιλογές φωτισμού) συνδυάζονται ιδανικά για να δημιουργήσουν την χαρακτηριστική εμφάνιση MINI, η οποία αποτελεί μια ξεκάθαρη εξέλιξη από τον προκάτοχό του.



Εκεί όπου εστιάζεται η παράδοση, είναι στο πίσω μέρος, με τους υπεύθυνους σχεδιασμού της εταιρείας να τοποθετούν τα LED φωτιστικά σώματα σε μοτίβο «Union Jack», τα οποία διαφέρουν αισθητά από εκείνα του hatchback και θυμίζουν αρκετά την προηγούμενη γενιά MINI.  

Φυσικά, το σημείο ενδιαφέροντος είναι η υφασμάτινη οροφή του νέου MINI Cooper Cabrio, που ανοίγει μέσα σε 18 δευτερόλεπτα και με δύο τρόπους. Είτε μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως πίσω από τα καθίσματα, είτε να μετακινηθεί κατά 40 εκατοστά, παίζοντας το ρόλο της ηλιοροφής.

Όλα αυτά μπορούν να γίνουν ακόμη και εν κινήσει, αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 30 χλμ./ώρα, ενώ η διαδικασία του κλεισίματος διαρκεί 15 δευτερόλεπτα. Και για όποιον θεωρεί τον εαυτό του trendy, υπάρχει και έκδοση με οροφή που έχει το σχεδιαστικό μοτίβο «Union Jack». Στο τέλος της ημέρας, μπορείς μέσω της λειτουργίας «Always Open Timer» να ρίξεις μια ματιά στη κεντρική οθόνη και να δεις πόσο χρόνο ταξίδεψες με τον αέρα να χαϊδεύει τα μαλλιά σου.



Στα εντός, η MINI στηρίζεται στην φιλοσοφία του minimal μοτίβου και του μότο «όλα σε ένα», που μετενσαρκώνεται σε μία εντυπωσιακή (τουλάχιστον οπτικά) κεντρική οθόνη αφής τεχνολογίας OLED με διαγώνιο 9,5 ίντσες, την οποία ο κατασκευαστής ονομάζει MINI Interaction Unit. Είναι η πρώτη αντίστοιχης σχεδίασης που τοποθετείται σε μοντέλο παραγωγής και αποτίνει φόρο τιμής στο ταχύμετρο της Smiths που διέθετε το αρχέτυπο Mini του Sir Alec Issigonis.

Χάρη στο λειτουργικό MINI OS 9, το infotainment διαθέτει συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προαιρετική δυνατότητα σύνδεσης 5G και over-the-air αναβαθμίσεις. Η αλληλεπίδρασή του με οδηγό και συνοδηγό γίνεται μόνο μέσω αφής, ή φωνητικών εντολών, με τους φυσικούς διακόπτες να απουσιάζουν, κάτι που θα στεναχωρήσει πιθανότατα τους παραδοσιακούς της αυτοκίνησης, ενώ εκ του αποτελέσματος μάλλον δεν καλύπτει τους πάντες από πλευράς ευχρηστίας.



Ωστόσο, η απεικόνιση που προσφέρει είναι άκρως στυλιζαρισμένη, με μοντέρνες γραμματοσειρές και flashy χρώματα. Κατά τα λοιπά, οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν κάνει μία πολύ αξιόλογη δουλειά, δημιουργώντας μία premium και πολυτελή εικόνα, χωρίς να λείπουν οι πρωτότυπες πινελιές, όπως τα ανακυκλωμένα πλεκτά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και στα πλαϊνά τμήματα των θυρών, τα οποία δείχνουν ελκυστικά.

Παρά το μικρό του μέγεθος, το νέο MINI Cooper Cabrio έχει να σταθεί αντάξιο μεγάλων προσδοκιών. Κατ’ αρχήν βασίζεται σε μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας UKL του προηγούμενου μοντέλου. Η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης έχουν ρυθμιστεί εκ νέου, ώστε να το διαφοροποιούν τόσο από τον προκάτοχό του όσο και από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς MINI.



Μιλώντας για αυτό, ενώ το χάτσμπακ Cooper διατίθεται, είτε με έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, είτε με τον τετρακύλινδρο των 2,0 λίτρων, το Cooper Cabrio διατίθεται αποκλειστικά με τον μεγαλύτερο από τους δύο, σε τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις.

Η βασική Cooper C αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα. Το Cooper S, που ουσιαστικά ήταν και η μοναδική μας επιλογή στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, προσφέρει 204 ίππους και 300 Nm, με το «0-100 χλμ./ώρα» να επιτυγχάνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα. Τέλος, η κορυφαία έκδοση John Cooper Works των 231 ίππων και των 360 Nm , χρειάζεται μόλις 6,4 δευτερόλεπτα για την διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το MINI Cooper Cabrio διατίθεται αποκλειστικά με ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Δυστυχώς, δεν υπάρχει η επιλογή της χειροκίνητης μετάδοσης, κάτι που θα απογοητεύσει τους θιασωτές της σπορ οδήγησης.



Η ουσία του MINI Cooper S Cabrio παραμένει το εξαιρετικό και ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, που παρουσιάζει την καλύτερη πλευρά του εαυτού του σε επαρχιακό, γεμάτο από κάθε είδους καμπές, οδικό δίκτυο.

Βγαίνοντας στην ύπαιθρο, η κάμπριο εκδοχή του MINI Cooper έχει τον τρόπο να προσφέρει στον οδηγό του, αυτό για το οποίο έχει δημιουργηθεί. Να μπορεί να ελίσσεται από στροφή σε στροφή, με τα φαρδιά μετατρόχια να προσφέρουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, χωρίς την παραμικρή υποψία κλίσεων.

Παρά το ότι οι 204 ίπποι που αποδίδει ο τετρακύλινδρος TwinPower Turbo κινητήρας των 2,0 λίτρων, να μην θεωρούνται στην εποχή μας σημείο αναφοράς, η ακαμψία του πλαισίου στις γρήγορες αλλαγές πορείας και το εξαιρετικό σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι με την παχιά στεφάνη, δημιουργούν, καθένα στο ρόλο του, μία απολαυστική οδήγηση.



Η θέση οδήγησης είναι και εδώ πολύ καλή, η ποιότητα κύλισης εξίσου, ακόμα και με τους έξτρα τροχούς των 18 ιντσών, οι οποίοι βάζουν το δικό τους λιθαράκι σε ένα σύνολο που ταξιδεύει ευθύβολα και με ασφάλεια.

Με την οροφή κατεβασμένη, ο τετρακύλινδρος κινητήρας έχει έναν ωραίο, σπορ ήχο, με ένα χαρακτηριστικό «σφύριγμα» από το turbo. Σε χαμηλές ταχύτητες, ο αέρας δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, αλλά πάνω από τα 80 χλμ./ώρα γίνεται αισθητός μέσα στην καμπίνα.



Μια ακόμη παρατήρηση αφορά την «ξερή» αντίδραση της ανάρτησης -ιδίως πίσω- στις εγκάρσιες ανωμαλίες, όπως και στην απουσία paddles για την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου στις βασικές εκδόσεις του.

Το νέο MINI Cooper Cabrio διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με τις τιμές να ξεκινούν από τις 32.050 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-18 18:45:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button