Οδηγούμε το νέο Fiat Grande Panda στην Ιταλία
Το Τορίνο έχει την τιμητική του φέτος. Είναι η πόλη από όπου ξεκίνησε την πορεία της πριν από 125 χρόνια (στις 11 Ιουλίου του 1899) μία από τις πιο ιστορικές μάρκες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Μια μάρκα η ύπαρξη της οποίας συμβαδίζει με τις πολιτικό-οικονομικές εξελίξεις του ιταλικού κράτους.
Ακόμη και αν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από τη χρυσή εποχή της οικογένειας Ανιέλι και τη συγχώνευση στον όμιλο Stellantis, η Fiat είναι έτοιμη να επιστρέψει και να ανακάμψει ξεκινώντας από αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα: να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα.
Το έκανε με το 500άρακι, συνεχίζει με το 600 και έχει ως στόχο να πάει ακόμη ψηλότερα με το νέο Grande Panda και να συνεχίσει να είναι η μάρκα με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων εντός της Stellantis (σ.σ. η Fiat «πουλάει» πολύ και εκτός Ευρώπης, όπως στη Νότια Αμερική).
Η αλήθεια είναι ότι από το πρώτο Panda του 1980 μοιάζει σα να έχει περάσει ένας αιώνας. Και κάτι δεκαετίες -εδώ στη κυριολεξία- αφού η δεύτερη γενιά λανσαρίστηκε το 2003, ενώ η απερχόμενη βρίσκεται στο κουρμπέτι από το 2011. Για να φτάσουμε στο Grande Panda, το οποίο δεν χρειάζεται και πολύ για να πείσει ότι θα πρωταγωνιστήσει σε μία κατηγορία για λίγους.
Καταρχήν, είναι όμορφο. Πολύ όμορφο. Σχεδιάστηκε -που αλλού;- στο Centro Stile στο Τορίνο και χάρη στο μοτίβο της μάσκας με τα αλά Matrix φώτα (μπροστά και πίσω) που παραπέμπουν στο γνωστό video game των 80s, το ιταλικό μοντέλο καταφέρνει να διαφοροποιείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα «αδερφά» Opel Frontera και Citroen C3.
Με μήκος 3,99 μέτρα (πλάτος 1,76 μ., ύψος 1,57 μ.) το Grande Panda συνδυάζει την αστική ευελιξία με το crossover στιλ, αλλά μέχρι εκεί αφού από το έδαφος το αμάξωμά του απέχει 13,7 εκατοστά. Στους τροχούς υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε 16άρες ή 17άρες ζάντες.
Το μοντέρνο και πρωτότυπο στοιχείο αποτυπώνεται σχεδόν σε κάθε λεπτομέρεια (παρατηρήστε τα «σκαλισμένα» PANDA στα πλαϊνά και στο πίσω μέρος του αμαξώματος) τραβώντας το ενδιαφέρον τόσο του νεανικού όσο και του πιο ώριμου αγοραστικού κοινού που αναζητά το πρώτο του ή ένα δεύτερο αυτοκίνητο.
Η ευχάριστη γεύση που αποκομίζεις από το απέξω συνεχίζεται και όταν βρεθείς στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό με τα προσεγμένα σκληρά πλαστικά και το πολύ μοντέρνο ταμπλό, το ψηφιακό πάνελ με τις δύο οθόνες (10’’ ο πίνακας οργάνων + 10,22’’ η αφής) με τα εξαιρετικά γραφικά και το εύκολο μενού.
Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν διάφορα τρικ και χρωματικοί συνδυασμοί που σου φτιάχνουν τη διάθεση (οι ραφές στο ταμπλό και τους αεραγωγούς είναι εμφανείς με κίτρινο χρώμα, ενώ υπάρχουν πάμπολλες αναφορές στο θρυλικό Lingotto), χωρίς να απουσιάζουν διάφορες πρακτικές λύσεις.
Όσο για τους χώρους, τηρουμένων των αναλογιών είναι πολύ καλοί και για τους πίσω επιβάτες με το πορτμπαγκάζ να διαθέτει 362 λίτρα.
Σχετικά με την γκάμα των κινητήρων το νέο Grande Panda θα κυκλοφορήσει τόσο με κινητήρα βενζίνης όσο και αμιγώς ηλεκτρικό, αμφότερες προσθιοκίνητες, όπως και στις αντίστοιχες προτάσεις των Citroen και Opel που επίσης βασίζονται στη νέα “μικρή” πλατφόρμα της Stellantis.
Στην πρώτη περίπτωση, αυτή του Grande Panda Hybrid, υπάρχει ένας τρικύλινδρος 1.200άρης turbo βενζινοκινητήρας που αποδίδει 100 ίππους/205 Nm και συνδυάζεται με 48βολτη ήπια υβριδική υποβοήθηση με ένα μοτεράκι 21 kW (με μπαταρία 0,876 kWh) ενσωματωμένο στο εξάρι, διπλόδισκο eDCT κιβώτιο ώστε να προσφέρει περιστασιακή ηλεκτροκίνηση.
Σχετικά με τις επιδόσεις η Fiat ανακοινώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και τελική στα 160 χλμ./ώρα, με μία μέση εκπομπή CO2 έως 123 γρ./χλμ. και μία μέση κατανάλωση στα περίπου 5,4 λίτρα/100 χλμ. Απόβαρο από 1.315 κιλά.
Τώρα, στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 113 ίππων/122 Nm και μια LFP μπαταρία 44 kWh που εξασφαλίζει (εργοστασιακή) αυτονομία για 320 χιλιόμετρα. Από πλευράς επιδόσεων η Fiat δίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ. και την τελική περιορισμένη στα 132 χλμ./ώρα.
Μία πρωτότυπη ιδέα έχει να κάνει με το σπιράλ AC 7 kW καλώδιο φόρτισης μήκους 4,5 μέτρων ώστε να μαζεύεται εύκολα στο μπροστινό μέρος όπου και είναι ενσωματωμένο. Υπάρχει και δεύτερη AC 11 kW θύρα στο πίσω αριστερό φτερό, ενώ η DC ταχυφόρτιση φτάνει έως τα 100 kW. Απόβαρο από 1.532 κιλά.
Όπως είθισται ένα αυτοκίνητο πόλης έχει για πολλούς μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως ηλεκτρικό. Για αυτόν και για αρκετούς άλλους ευνόητους λόγους η πρώτη μας οδηγική επαφή αφορά στο ηλεκτρικό Grande Panda για το οποίο έχω να πω μόνο καλά λόγια. Πέραν του πόσο ευκολοδήγητο είναι, πίσω ο διάκοσμος είναι από αυτούς που σου φτιάχνουν την ημέρα.
Τα καθίσματα είναι άνετα, η ανάρτηση (με ημιάκαμπτο πίσω) είναι τόσο σφιχτή και όσο μαλακή χρειάζεται για να οδηγείς με κέφι και άνεση, το εύλογα ελαφρύ τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, τα φρένα (δισκόφρενα μπρος/πίσω) καλή αίσθηση και γενικότερα το όλο set-up είναι έτσι όπως θα έπρεπε. Έτσι όπως ξέρουν μόνο οι Ιταλοί να «στήνουν» ένα αυτοκίνητο πόλης.
Συνοψίζοντας το ολοκαίνουργιο Grande Panda αναμένεται στη χώρα μας προς τα τέλη του πρώτου τριμήνου με ένα καλό πακέτο στο βασικό εξοπλισμό, εστιάζοντας στην άνεση, την ασφάλεια και την τεχνολογία.
Ενδεικτικά, περιλαμβάνει πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας, καθώς και σημαντικά συστήματα υποβοήθησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τη διατήρηση στη λωρίδα κίνησης.
Το ψηφιακό πακέτο περιλαμβάνει τις δύο οθόνες, πλήρη ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphones, τέσσερις θύρες USB-C και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης.
Για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία, το Grande Panda προσφέρει Connected Services και σύστημα πλοήγησης που στις ηλεκτρικές εκδόσεις υπολογίζει την ιδανική διαδρομή με βάση τα σημεία φόρτισης. Το σύστημα προτείνει πού και για πόση ώρα πρέπει να φορτίσει το αυτοκίνητο για να φτάσει γρήγορα και χωρίς άγχος στον προορισμό.
Αυτά προσώρας από τις πρώτες μας εντυπώσεις από το Τορίνο. Αναμένονται οι τιμές πώλησης (στην Ιταλία το υβριδικό ξεκινά από τις 16.950 ευρώ) και φυσικά η οδήγηση του Grande Panda και στη χώρα μας.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνετε υπομονή για μερικές εβδομάδες ακόμη. Arrivederci!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 13:05:00