
Οδηγούμε το νέο Audi Q5 & Q5 Sportback στην Ισπανία
Η βάση είναι το παν. Προφανώς, αυτή ορίζει τα δεδομένα ενός δημιουργήματος και καθορίζει την αποδοχή, την επιτυχία του, ή όχι. Στην Audi, χρειάζονταν μια αλλαγή. Ένα νέο στοιχείο χάρη στο οποίο να αποδείξουν για ακόμα μία φορά την τεχνολογική πρωτοπορία της εταιρείας.
Στην ιστορία της, έχει επιβεβαιώσει κατά καιρούς ότι είναι σε θέση να το πράττει. Σχεδόν σε κάθε δεκαετία -από αυτή του 1970 όπου ξεκίνησε η επιχειρηματική πορεία της στη νεότερη εποχή- η γερμανική εταιρεία έχει καταφέρει να εκπλήσσει. Ενίοτε ακόμα και να αλλάζει την πορεία των πραγμάτων στην ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία.
Μια τέτοια περίπτωση, πιθανόν, είναι και αυτή που αφορά στο καινούργιο Q5. Δεν αναφερόμαστε στο μοντέλο καθαυτό, το οποίο υπάρχει στην γκάμα της από το 2008.
Το βασικό στοιχείο που διακρίνει την τρίτη γενιά του δεν είναι μόνο τα νέα επίκτητα χαρακτηριστικά του (που ούτως ή άλλως υπάρχουν). Κυρίως είναι η νέα πλατφόρμα «PPC» («Premium Platform Combustion»).
Η νέα εποχή του Q5
Η έκφραση «νέα εποχή» χρησιμοποιείται συχνά και στην Αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Ποια είναι, λοιπόν, αυτή που αντιστοιχεί στο καινούργιο Audi Q5 SUV και στο Q5 Sportback, την έκδοσή του με το σαν coupé αμάξωμα; Την απάντηση δίνει ο Γκέρνοτ Ντέλνερ, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi AG.
Ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε: «Το Audi Q5 είναι το πιο επιτυχημένο και σημαντικό SUV μας στη μεσαία κατηγορία οχημάτων για περισσότερα από 15 χρόνια. Η νέα έκδοσή του αποτελεί περαιτέρω εξέλιξη των χαρακτηριστικών του τα οποία έχει αποδείξει όλο αυτό το διάστημα.
Είναι το δεύτερο μοντέλο μας που διαθέτει την καινούργια μας γενιά εξαιρετικά αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην ανανέωση του χαρτοφυλακίου μας.
»Είμαι βέβαιος ότι το νέο Audi Q5, ως ένα σπορτίφ πολυεργαλείο και με δυναμικό σχεδιασμό SUV, θα συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία».

Το αμάξωμα του νέου Audi Q5 έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να συνδυάζει με πιο εμφατικό τρόπο από πριν τρία στοιχεία: Δυναμισμό, σπορτίφ γραμμή (για την έκδοση Sportback) και καλύτερη αρμονία. Συνολικά, διατίθεται σε 11 διαφορετικά χρώματα.
Όπως μας είπε ο Γκέοργκ Χάσλινγκερ, υπεύθυνος για τη σχεδίαση του εσωτερικού του καινούργιου μοντέλου, ο στόχος που τέθηκε ήταν να υπάρχουν όσο το δυνατόν ιδανικότερες αναλογίες μεταξύ των όγκων εμπρός και πίσω, καθώς και στην καμπίνα του οχήματος.
Για το αμάξωμα εξήγησε ότι η γραμμή των παραθύρων είναι σχετικά ψηλά διαμορφωμένη, «δημιουργώντας μια ισχυρή σιλουέτα, συνδέοντας τα εμπρός με τα πίσω φώτα και δίνοντας την αίσθηση ότι το όχημα έχει μεγαλύτερο μήκος απ’ όσο είναι πραγματικά», όπως είπε.

Στην περισσότερο δυναμική εμφάνιση, συγκριτικά με πριν, συμβάλλουν επίσης η ανερχόμενη γραμμή που διατρέχει τους θόλους των τροχών και καταλήγει στον πίσω προφυλακτήρα, καθώς και ο σχεδιασμός του εμπρός και του πίσω μέρους, αντίστοιχα.
Η σπορτίφ και φαρδιά μάσκα «Singleframe», οι προβολείς και τα φώτα τεχνολογίας OLED δεύτερης γενιάς δημιουργούν ένα «αιχμηρό» σύνολο το οποίο καταλήγει να είναι πιο έντονο λόγω της διαμόρφωσης και του εκεί προφυλακτήρα και της σχετικά μεγάλης εισαγωγής αέρα.
Όπως ισχύει στα μοντέλα της Audi, στην εξοπλιστική έκδοση «S-Line» τα στοιχεία του αμαξώματος είναι πιο αδρά για τονίζεται ο σπορτίφ χαρακτήρας του νέου Q5 SUV και Q5 Sportback. Για παράδειγμα η προσθήκη των «Air Curtain Tubes», όπως ονομάζονται, σε ματ ανθρακί απόχρωση.

Στο πίσω μέρος του αμαξώματος, τα φώτα OLED με την τρισδιάστατη φωτεινή εμφάνισή τους και η φωτεινή μπάρα ανάμεσά τους είναι χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά στα φώτα, εμπρός και πίσω, υπάρχουν οκτώ διαφορετικές φωτεινές υπογραφές για να διαλέγει ο οδηγός αυτή που θέλει ως οπτικό χαιρετισμό κατά την προσέγγιση ή την απομάκρυνση προς και από το όχημα.
Στον πίσω προφυλακτήρα υπάρχει διαμορφωμένος αεροδυναμικός διαχύτης. Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση η απόληξη της εξάτμισης είναι διπλή και τετράγωνου σχήματος και βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του (προφυλακτήρας).

Στη βενζινοκίνητη, οι απολήξεις της εξάτμισης είναι ορθογώνιες και τοποθετημένες στις δύο άκρες του. Στο SQ5, την κορυφαία έκδοση του νέου μοντέλου, είναι δύο ζεύγη διπλών απολήξεων.
Στο εσωτερικό
Η ευρυχωρία και η καλύτερη ποιότητα των υλικών συγκριτικά με πριν γίνονται αντιληπτά από την πρώτη στιγμή.
Όπως μας είπε ο Γκέοργκ Χάσλινγκερ ο σχεδιασμός του εσωτερικού βασίστηκε σε τέσσερα κύρια στοιχεία: Πρώτον, να διαμορφωθεί με γνώμονα τον άνθρωπο, δηλαδή να πληροί απόλυτα τις προσδοκίες και να ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες των επιβατών του.

Δεύτερον, να επιτρέπει στον οδηγό την καλύτερη δυνατή ορατότητα περιμετρικά και να μπορεί να αντιλαμβάνεται άμεσα τι υπάρχει γύρω από το όχημα.
Τρίτον, να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο εργονομικό και λειτουργικό για όλους του επιβαίνοντες και τέταρτον να είναι πολυτελές ακόμα και στη βασική έκδοσή του.

Ο Χάσλινγκερ μάς εξήγησε ότι αυτός είναι ο λόγος που το ταμπλό του είναι διαμορφωμένο σαν ημικύκλιο και ότι οι γραμμές του συνεχίζουν στο ίδιο ύψος και λίγο πιο ανοδικά στις πόρτες. «Θέλαμε να είναι σαν να αγκαλιάζει τους επιβάτες», τόνισε χαρακτηριστικά.
Στο καινούργιο Q5, οι άνθρωποι της Audi υιοθέτησαν την τεχνολογική λύση που ονομάζουν «Digital Stage». Πρόκειται για τον συνδυασμό έγχρωμης οθόνης 10,9 ιντσών στον πίνακα οργάνων, 14,5 ιντσών στην κεντρική οθόνη αφής και -προαιρετικά- έγχρωμη οθόνη επίσης 10,9 ιντσών εμπρός από τον συνοδηγό. Δηλαδή, είναι μια νέα εκδοχή του «Audi Virtual Cockpit».

H οθόνη του πίνακα οργάνων και η κεντρική είναι τοποθετημένες σε ένα ενιαίο και σχετικά κοίλο πλαίσιο. Να σημειώσουμε ότι αυτή του συνοδηγού δεν επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τι προβάλλεται για να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Επίσης, υπάρχει και Head–up Display.
Το νέο SUV διαθέτει το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων «MMI» το οποίο είναι εύχρηστο και με πολύ καλή πληροφόρηση, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη.
Το καινοτόμο σύστημα MHEV Plus
Οι μηχανικοί της Audi εξέλιξαν ένα καινούργιο ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt. Το νέο στοιχείο του είναι ότι δεν είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως γίνεται συνήθως, αλλά είναι μια χωριστή μονάδα, τοποθετημένη παράλληλα με αυτό.
Το ονόμασαν «MHEV Plus» και ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 24 ίππους και μέγιστη ροπή 230 Nm. To σύστημα διαθέτει μπαταρία τύπου LFP ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 1,7 kWh. Φυσικά, αυτό διατίθεται τόσο στη βενζινοκίνητη όσο και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου μοντέλου.

Το MHEV Plus, καθαυτό, ζυγίζει 20 κιλά, ενώ όλο το σύστημα (μονάδα, μπαταρία, καλωδιώσεις) ζυγίζει 60 κιλά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε αυτοκίνητα που έχουν τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα και σε όσα είναι και τετρακίνητα, όπως εν προκειμένω.
Σε μικρότερα μοντέλα και σε όσα έχουν τον κινητήρα εγκάρσια δεν μπορεί να τοποθετηθεί, τουλάχιστον σε αυτή την τεχνολογική μορφή του.
Να σημειώσουμε ότι ο θερμικός κινητήρας έχει ακόμα έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 10 ίππων ο οποίος λειτουργεί μόνο ως σύστημα Start/Stop.
Κινητήρες, ανάρτηση, μετάδοση
Το νέο Q5 θα διατίθεται με τον 2.0 TFSI των 204 ίππων και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 340 Nm. H μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ. (κατά «WLTP»). Σε αυτή την έκδοση κινητήρα, θα είναι διαθέσιμο τόσο ως εμπροστοκίνητο όσο και ως τετρακίνητο, με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «quattro».

Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του έχει τον εξελιγμένο 2.0 TDI με την κωδική ονομασία «EA288 evo». Η μέγιστη ισχύς του είναι 204 ίπποι και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 400 Nm. H μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 5,9-6,8 λίτρα/100 χλμ. (κατά «WLTP») και διατίθεται αποκλειστικά με το σύστημα «quattro».
Τέλος, το SQ5 διαθέτει τον V6 3.0 TFSI που αποδίδει 367 ίππους και 550 Nm μέγιστη ροπή. H μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 8,1-8,8 λίτρα/100 χλμ. (κατά «WLTP») και διαθέτει το σύστημα «quattro», επίσης.
Η ανάρτησή του εμπρός αποτελείται από διάταξη πέντε συνδέσμων με αντιστρεπτική ράβδο και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το νέο SUV της Audi διατίθεται τόσο μόνο με μοχλική διάταξη όσο και με αερανάρτηση.

Στην πρώτη περίπτωση, τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή απόσβεση κάθε φορά.
Στη δεύτερη, η αερανάρτηση επιτρέπει στο όχημα να ανυψώνεται σε μια μέγιστη απόσταση έως 60 χλστμ. Συγκεκριμένα, να χαμηλώνει έως 15 χλστμ. από την κανονική θέση του και να σηκώνεται κατά 45 χλστμ. από αυτή.
Το σύστημα Drive Mode έχει έως έξι διαφορετικές επιλογές για την παραμετροποίηση της ροπής, της αίσθησης του τιμονιού, της σκληρότητας της ανάρτησης και του ύψους του οχήματος από το έδαφος. Στην έκδοση quattro υπάρχει και η επιπλέον επιλογή «Off–road Plus» η οποία επιτρέπει την αποτελεσματικότερη κίνηση του νέου μοντέλου εκτός δρόμου.
Πρώτες εντυπώσεις
Το καινούργιο Audi Q5 είναι εντυπωσιακό εξωτερικά και σε κάνει να αισθανθείς άνετα από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς εντός του.

Μόλις πατήσεις τον διακόπτη για να εκκινήσει ο κινητήρας, εμφανίζεται εμπρός σου ένα έντονα ψηφιακό περιβάλλον, στις οθόνες.
Πιάνεις τον εαυτό σου να εξερευνεί τις ενδείξεις και τα μενού πληροφοριών, τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην κεντρική οθόνη.
Όταν εγκλιματιστείς, θέλεις να διαπιστώσεις πώς λειτουργεί στην πράξη το νέο σύστημα «MHEV Plus» και τι νέο έχει να προσφέρει στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της Audi.

Κατά τη διάρκεια της επίσημης δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου Q5 οδηγήσαμε τόσο την έκδοση με τον 2.0 TFSI των 204 ίππων, που είναι η προσιτότερη και στη χώρα μας, όσο και το SQ5.
Το πρώτο ήταν η τετρακίνηση έκδοση, με το σύστημα quattro, κάτι που σημαίνει ότι είχε αυξημένο επίπεδο πρόσφυσης στον δρόμο. Το πολυτελές εσωτερικό και η σχετική ησυχία σε αυτό συμβάλλει στην άνετη μετακίνηση.
Ως οδηγός, μπορείς και έχεις εύκολα τον έλεγχο του σχετικά μεγάλου σε όγκο SUV, χάρη στο καλό σε αίσθηση τιμόνι όσο και με τη συνδρομή των συστημάτων που σε πληροφορούν για το τι υπάρχει περιμετρικά του οχήματος.

Το νέο ήπια υβριδικό σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά όταν πρόκειται να επιταχύνεις και συνδυάζεται αρμονικά με το κιβώτιο ταχυτήτων «S–Tronic».
Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι πολύ καλή για τα δεδομένα του κινητήρα των 204 ίππων, ενώ η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή ως αίσθηση. Στην εκδοχή με την αερανάρτηση, τα δεδομένα είναι πιο άνετα για τους επιβάτες.
Πάντως και στις δύο περιπτώσεις το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και μόνο όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης, αυξάνεται αντίστοιχα και ο αεροδυναμικός (θόρυβος).

Στο SQ5, τα δεδομένα αλλάζουν σχετικά και προσαρμόζονται σε αυτά της συγκεκριμένης έκδοσης. Εδώ, ως οδηγός, δεν αποζητάς απαραίτητα την ησυχία και το νέο μοντέλο σε ικανοποιεί.
Ο θόρυβος από τον κινητήρα και την εξάτμισή είναι αυτός που αναμένεις και ολοκληρώνει την αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης, ιδίως όταν επιλέξεις το σπορ πρόγραμμα.

Σε αυτό, η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, γενικά, κάτι που είναι λογικό να συμβαίνει. Το αυτοκίνητο επιταχύνεται πολύ γρήγορα, η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή, η αλλαγή κατεύθυνσης άμεση και το σύστημα πέδησης είναι πολύ αποτελεσματικό.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το καινούργιο Audi Q5 κατασκευάζεται στο Μεξικό και στις δύο εκδόσεις του, SUV και Sportback.
Στη χώρα μας είναι ήδη διαθέσιμο. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 69.980 ευρώ για το Q5 SUV και από τις 72.980 ευρώ για το νέο Q5 Sportback.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-07 01:01:00